loading

Ekoškole

Osnovna škola Zlatar Bistrica

Korisnički podaci

Osnovna škola Zlatar Bistrica
Vladimira Nazora10, 49247 ZLATAR BISTRICA
049 / 461 749
ured@os-zlatar-bistrica.skole.hr
2001
Platinasti status 2023
  • Naziv projekta: Pilot projekt Biosigurnost i biozaštita

    Tema projekta:

    Opis projekta:

    Izbijanjem pandemije virusa SARS-CoV-2 uočena je važnost dodatne edukacije učenika, učitelja, nastavnika i stručnih suradnika o navedenom problemu. Važnost promicanja vrijednosti očuvanja ljudskog zdravlja i prevencije zaraznih bolesti bio je glavni poticaj za pokretanje ovog projekta kako bi se u osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj uvelo poučavanje o sadržajima vezanih uz biosigurnost i biozaštitu. Nositelji projekta su: Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“, Zagreb, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu u partnerstvu s OŠ Vijenac, Osijek. Glavni ciljevi projekta su upoznavanje učenika s važnošću stručnog, znanstvenog, globalnog i osobnog pristupa u sprječavanju širenja zaraznih bolesti; upoznavanje s opasnim uzročnicima i njihovim načinom djelovanja; usvajanje odgovornog ponašanja prema svome i tuđem zdravlju u školi, obiteljskom domu, društvu i okolišu; analiziranje potencijalnih opasnosti biougroze i načina prevencije; osposobljavanje učenika za prosuđivanje i vrednovanje informacija u javnom medijskom prostoru; popularizacija znanosti i istraživanja u STEM području kroz istraživački rad učenika; razvijanje interesa za znanost i istraživanje; razvijanje suradničkog odnosa među učenicima, te učenicima i mentorima; razvijanje i usavršavanje digitalnih kompetencija kroz izradu digitalnih video i audio materijala; poticanje komunikacijskih i prezentacijskih vještina; stručno usavršavanje učitelja, nastavnika i stručnih suradnika. Pilot-projekt se provodi u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj u sklopu izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita od 35 sati godišnje. Namijenjen je kombiniranim skupinama učenika 7. i 8. razreda osnovne škole te trogodišnjim i četverogodišnjim srednjim školama. Učenici zajedno sa svojim učiteljima – mentorima, putem digitalne platforme, obrađuju sadržaje i svladavaju planirane ishode koji se nalaze u sklopu Kurikuluma izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita. Planirane ishode učenici ostvaruju kroz istraživački rad, učenje putem rješavanja problema, praktični rad, unos, obradu i analizu podataka, izradu plakata, prezentacija, sudjelovanje u raspravama, kreativno izražavanje, rješavanje kvizova i sl. Na kraju nastavne godine planirano je natjecanje učenika u stečenom znanju i vještinama te prezentacija rezultata istraživačkih radova, prezentacija i postera

Korak 1

Članovi odbora

  • 1. Ravnateljica: Jasna Kokot Pelko
  • 2. Učitelji i stručni suradnici:
    • Štefica Škrlec, učiteljica Prirode, Biologije i Kemije, školski koordinator
    • Alen Matijašević, učitelj Likovne kulture, voditelj izvannastavne aktivnosti Likovna skupina (5.-8. r.)
    • Katarina Sačer, učitelj Vjeronauka, voditelj izvannastavne aktivnosti Ekovolonteri (1.-4. r.)
    • Sandra Belinić, učiteljica Tjelesne i zdravstvene kulture
    • Ines Meštović, stručna suradnica pedagoginja               
    • Snježana Kovačević, stručna suradnica knjižničarka
  • 3. Učenici:
    • V.a Majcen Leona
    • V.b Kadoić Magdalena
    • VI.a Hana Kosalec, Nina Bradić
    • VI.b Juraj Šimunić, Tijana Štahan, Tia Žunić
    • VII. Agata Gorički
    • VIII.a Melani Futivić
    • VIII.b Borna Klarić
  • 4. Predstavnici roditelja: Inga Buden, Suzana Žunić
  • 5. Administrativno osoblje: Barbara Martinec, voditeljica računovodstva i Natalija Jug, tajnica
  • 6. Tehničko osoblje: Stjepan Uroić, domar i Mirjana Uroić, spremačica
  • 7. Predstavnici lokalne zajednice, crkve, udruga i društava:
    • Vesna Mikulec, načelnica Općine Zlatar Bistrica
    • Ivan Hrastović, župnik zlatarbistričke župe Sv. Ivana Krstitelja
    • Vesna Pavleković, ravnateljica Gradskog društvo Crvenog križa Zlatar
    • Damir Hanžek, predsjednik Hrvatskog planinarskog društva "Javor", Zlatar Bistrica
    • Branka Žigrović, predsjednica Udruge "Lijepa naša", Zlatar Bistrica
    • Dražen Mikulec, predsjednik Dobrovoljnog vatrogasnog društva Zlatar Bistrica
    • Dubravko Arih, predsjednik Lovačke udruge „Šljuka”, Zlatar Bistrica
  • 8. Kumovi Ekoškole: Općina Zlatar Bistrica, IZVOR-KA d.o.o.
  • Predsjednica Ekoodbora Ekoškole: Melani Futivić
image

Korak 3

Plan djelovanja

PJEŠAČENJEM DO ZDRAVLJA – Poučna staza Šumarica Cilj:

upoznati različite životne zajednice biljaka i životinja i njihova staništa, potaknuti poveznaost živih bića i okoliša, primjena ekologije kroz ekološke aktivnosti..


 

  • Zadatak: razumjeti povezanost biljaka i životinja u životnoj zajednici travnjaka i šuma upoznati najpoznatije biljake i životinje travnjaka i šuma
  • ponoviti što je životna zajednica, kakva je međusobna povezanost biljaka i životinja u prirodi
  • nabrojati nekoliko najpoznatijih biljaka i životinja
  • ponoviti korist travnjaka za ljude (ljekovito bilje, med, sijeno)
  • razlikovati listopadnu, zimzelenu (vazdazelenu) i mješovitu šumu - upoznati najpoznatije šumske životinje
  • uočiti međusobnu ovisnost biljaka i životinja unutar životne zajednice
  • uočiti razloge ugroženosti životne zajednice i navesti načine zaštite
  • znati da je nestručno ubiranje gljiva i šumskih plodova opasno za život
  • razvijati sposobnost uočavanja uzročno – posljedičnih odnosa u životnoj zajednici
  • razvijati logičko razmišljanje, analizu i sintezu različitim primjerima iz svakodnevnog života
  • poticati i razvijati pravilan odnos u očuvanju prirodnih staništa biljaka i životinja
  • uočiti uzročno-posljedične veze i odnose života na travnjaku i u šumi
  • razvijati misaone sposobnosti
  • razvijati svijest o važnosti očuvanja prirode
  • usmjeravanje pažnje učenika na vođenje zdravog i aktivnog života
  • uključivanje svih učenika u sportske aktivnosti
  • poticanje i razvijanje suradništva, poštivanje pravila igre
  • razvijanje interesa za bavljenje tjelovježbom
  • razvijanje samopouzdanja, ustrajnosti i odlučnosti
  • uočavanje promjena u prirodi, biljnog i životinjskog svijeta na poučnoj stazi
  • poticanje ekološke svijesti o potrebi zaštite prirode
  • opisivanje otvorenoga prostora (uporaba stilskih izražajnih sredstava i pjesničkih slika), snalaženje u situacijama koje zahtijevaju od učenika da prirodno pristupi i samo pronađe rješenje za realnu problemsku situaciju, suočiti se s nepoznatim izazovima, razvijanje hrabrosti, otpornosti, prilagodljivosti, društvene odgovornosti, vještine timskoga rada

Učenici od 5. do 8. razreda, razrednici, učitelji, predmetne nastave.

Školska godina 2024./2025

MONITORING BIORAZNOLIKOSTI
  • poticati zanimanje za opažanje u prirodi, istraživanje i logičko zaključivanje o sastavnicama i ustroju živoga svijeta
  • utvrditi postojeće probleme u okolišu i mogućnosti rješenja zaštite prirode
  • upoznati i štititi biološku raznolikost ekosustava
  • nastojati ispraviti štete počinjene u okolišu
  • upozoravati javnost o problematici okoliša
  • razvijati svijest o važnosti očuvanja prirode 
  • ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente odgojno-obrazovnog sustava i svakodnevni život učenika i djelatnika škole

Praćenje stanja biološke raznolikosti kockavice

  • učenici 6.a i 6.b razreda
  • učiteljica Štefica Škrlec
  • Zavod za zaštitu okoliša i prirode
  • Javna ustanova za upravljanje zaštićenim
  • prirodnim vrijednostima na području
  • Krapinsko-zagorske županije

ožujak 2025.

EKOMJESEC

potaknuti učenike na ekološku svjesnost i odgovorno ponašanje prema planeti Zemlji - recikliranjem materijala ukazati na korisno zbrinjavanje otpada - zelenom čistkom osvijestiti važnost zbrinjavanja otpada - pjevanje školske ekohimne - upoznati različite životne zajednice biljaka i životinja i njihova staništa - potaknuti poveznaost živih bića i okoliša - primjena ekologije kroz ekološke aktivnosti Ekokviz) 

  • proizvesti nove uporabne predmete i instalacije korištenjem otpadnog materijala
  • čišćenje okoliša i odvajanje otpada
  • rad u školskom vrtu i okolišu škole
  • pješaćenje poučnom stazom „Šumarica”
  • zelena čistka
  • poticanje zajedništva i odgovornog ponašanja
  • razumjeti povezanost biljaka i životinja u životnoj zajednici travnjaka i šuma
  • upoznati najpoznatije biljake i životinje travnjaka i šuma
  • ponoviti što je životna zajednica, kakva je međusobna povezanost biljaka i životinja u prirodi
  • nabrojati nekoliko najpoznatijih biljaka i životinja ponoviti korist travnjaka za ljude (ljekovito bilje, med, sijeno)
  • razlikovati listopadnu, zimzelenu (vazdazelenu) i mješovitu šumu
  • upoznati najpoznatije šumske životinje
  • uočiti međusobnu ovisnost biljaka i životinja unutar životne zajednice
  • uočiti razloge ugroženosti životne zajednice i navesti načine zaštite
  • znati da je nestručno ubiranje gljiva i šumskih plodova opasno za život
  • razvijati sposobnost uočavanja uzročno
  • posljedičnih odnosa u životnoj zajednici
  • razvijati logičko razmišljanje, analizu i sintezu Osnovna škola Zlatar Bistrica, šk. god. 2024./2025.
  • različitim primjerima iz svakodnevnog života poticati i razvijati pravilan odnos u očuvanju prirodnih staništa biljaka i životinja
  • uočiti uzročno-posljedične veze i odnose života na travnjaku i u šumi
  • razvijati misaone sposobnosti
  • razvijati svijest o važnosti očuvanja prirode
  • usmjeravanje pažnje učenika na vođenje zdravog i aktivnog života
  • uključivanje svih učenika u sportske aktivnosti
  • poticanje i razvijanje suradništva
  • poštivanje pravila igre
  • razvijanje interesa za bavljenje tjelovježbom
  • razvijanje samopouzdanja, ustrajnosti i odlučnosti
  • uočavanje promjena u prirodi, biljnog i životinjskog svijeta na poučnoj stazi
  • poticanje ekološke svijesti o potrebi zaštite prirode
  • opisivanje otvorenoga prostora (uporaba stilskih izražajnih sredstava i pjesničkih slika)
  • snalaženje u situacijama koje zahtijevaju od učenika da prirodno pristupi i samo pronađe rješenje za realnu problemsku situaciju
  • suočiti se s nepoznatim, izazovima
  • razvijanje hrabrosti, otpornosti, prilagodljivosti, društvene odgovornosti, vještine timskoga rada

Ekoodbor i voditeljica Štefica Škrlec, aktiv razredne nastave, učenici 1. – 8. razreda, zaposlenici, roditelji učenika, vanjski suradnici (PD “Javor”)

travanj 2025. g.  

Korak 7

Ekokodeks i himna

 

Živimo u suglasju s prirodom za ljepše danas - bolje i zdravije sutra!

 

Ču-va-ti pri - ro-du mo-to je naš, za-što ne bi bi-o i
vaš?
Da je re-ci-kli-ra-ti la-ko zna već dijete sva ko.
U pla-vu pa-pir sta-vi ne-moj da ga vi-dim u tra-u žu -
toj pla-sti-ka se skri-va a u ze-le - noj sta-klo po - či -
va.
E-ko-him-nu čuj-te svi ma-li i ve-li - ki!
Za-sa-di-mo dr-ve-će sad da nam lje-ti bu-dehlad.
Tre-ba nam svje-ži zrak to valj-da zna-de svak!
E-ko-him-nu čuj-te svi ma-li i ve-li - ki! Cvije-će ne trgaj
i ne ga-zi bo-lje mu je va-ni, ne-go u va- zi!
Vo-du pa-met-no šte -di, pra-vi-lo to nek za sve vrijedi!
Ču-va - ti pri - ro -du mo-to je naš, za - što ne bi bi - o
i vaš?
Ču-va- ti pri - ro-du mo-to je naš, za - što ne bi bi - o i
vaš?

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj