Ekoškole
Naziv projekta: Pilot projekt Biosigurnost i biozaštita
Tema projekta:
Opis projekta:
Izbijanjem pandemije virusa SARS-CoV-2 uočena je važnost dodatne edukacije učenika, učitelja, nastavnika i stručnih suradnika o navedenom problemu. Važnost promicanja vrijednosti očuvanja ljudskog zdravlja i prevencije zaraznih bolesti bio je glavni poticaj za pokretanje ovog projekta kako bi se u osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj uvelo poučavanje o sadržajima vezanih uz biosigurnost i biozaštitu. Nositelji projekta su: Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“, Zagreb, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu u partnerstvu s OŠ Vijenac, Osijek. Glavni ciljevi projekta su upoznavanje učenika s važnošću stručnog, znanstvenog, globalnog i osobnog pristupa u sprječavanju širenja zaraznih bolesti; upoznavanje s opasnim uzročnicima i njihovim načinom djelovanja; usvajanje odgovornog ponašanja prema svome i tuđem zdravlju u školi, obiteljskom domu, društvu i okolišu; analiziranje potencijalnih opasnosti biougroze i načina prevencije; osposobljavanje učenika za prosuđivanje i vrednovanje informacija u javnom medijskom prostoru; popularizacija znanosti i istraživanja u STEM području kroz istraživački rad učenika; razvijanje interesa za znanost i istraživanje; razvijanje suradničkog odnosa među učenicima, te učenicima i mentorima; razvijanje i usavršavanje digitalnih kompetencija kroz izradu digitalnih video i audio materijala; poticanje komunikacijskih i prezentacijskih vještina; stručno usavršavanje učitelja, nastavnika i stručnih suradnika. Pilot-projekt se provodi u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj u sklopu izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita od 35 sati godišnje. Namijenjen je kombiniranim skupinama učenika 7. i 8. razreda osnovne škole te trogodišnjim i četverogodišnjim srednjim školama. Učenici zajedno sa svojim učiteljima – mentorima, putem digitalne platforme, obrađuju sadržaje i svladavaju planirane ishode koji se nalaze u sklopu Kurikuluma izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita. Planirane ishode učenici ostvaruju kroz istraživački rad, učenje putem rješavanja problema, praktični rad, unos, obradu i analizu podataka, izradu plakata, prezentacija, sudjelovanje u raspravama, kreativno izražavanje, rješavanje kvizova i sl. Na kraju nastavne godine planirano je natjecanje učenika u stečenom znanju i vještinama te prezentacija rezultata istraživačkih radova, prezentacija i postera
upoznati različite životne zajednice biljaka i životinja i njihova staništa, potaknuti poveznaost živih bića i okoliša, primjena ekologije kroz ekološke aktivnosti..
Učenici od 5. do 8. razreda, razrednici, učitelji, predmetne nastave.
Školska godina 2024./2025
Praćenje stanja biološke raznolikosti kockavice
ožujak 2025.
potaknuti učenike na ekološku svjesnost i odgovorno ponašanje prema planeti Zemlji - recikliranjem materijala ukazati na korisno zbrinjavanje otpada - zelenom čistkom osvijestiti važnost zbrinjavanja otpada - pjevanje školske ekohimne - upoznati različite životne zajednice biljaka i životinja i njihova staništa - potaknuti poveznaost živih bića i okoliša - primjena ekologije kroz ekološke aktivnosti Ekokviz)
Ekoodbor i voditeljica Štefica Škrlec, aktiv razredne nastave, učenici 1. – 8. razreda, zaposlenici, roditelji učenika, vanjski suradnici (PD “Javor”)
travanj 2025. g.
Živimo u suglasju s prirodom za ljepše danas - bolje i zdravije sutra!
Ču-va-ti pri - ro-du mo-to je naš, za-što ne bi bi-o i
vaš?
Da je re-ci-kli-ra-ti la-ko zna već dijete sva ko.
U pla-vu pa-pir sta-vi ne-moj da ga vi-dim u tra-u žu -
toj pla-sti-ka se skri-va a u ze-le - noj sta-klo po - či -
va.
E-ko-him-nu čuj-te svi ma-li i ve-li - ki!
Za-sa-di-mo dr-ve-će sad da nam lje-ti bu-dehlad.
Tre-ba nam svje-ži zrak to valj-da zna-de svak!
E-ko-him-nu čuj-te svi ma-li i ve-li - ki! Cvije-će ne trgaj
i ne ga-zi bo-lje mu je va-ni, ne-go u va- zi!
Vo-du pa-met-no šte -di, pra-vi-lo to nek za sve vrijedi!
Ču-va - ti pri - ro -du mo-to je naš, za - što ne bi bi - o
i vaš?
Ču-va- ti pri - ro-du mo-to je naš, za - što ne bi bi - o i
vaš?