loading

Ekoškole

III. gimnazija, Split

Korisnički podaci

III. gimnazija, Split
Ulica Matice hrvatske 11, 21000 Split
021465445
iiigs@trema.hr
2025
Stjecanje statusa
  • Naziv projekta: ZELENI AKTIV SPLITOSINTEZE

    Tema projekta: Preuzimanje odgovornosti za ekološko i klimatsko unaprjeđenje

    Opis projekta:

    Ciljevi:

    Holističkim djelovanjem Zelenog aktiva djeci i mladima, putem osmišljenog djelovanja u smjeru zelene i digitalne tranzicije, omogućiti razvitak pozitivnih težnji za preuzimanje građanske odgovornosti oko ekološkog i klimatološkog unaprjeđenja zajednice. Zeleni aktiv će, kroz praktičnu, stalnu i organiziranu neformalnu edukaciju velikog broja djece i mladih, putem zanimljivih i pozitivno usmjerenih aktivnosti, usklađenih s globalnim djelovanjem za očuvanje planeta, ostvarivati njihovo osvještavanje, poticanje doprinosa zelenim temama u lokalnoj zajednici te ih usmjeravati k digitalnom izražavanju.

    Način realizacije Učenici u suradnji sa svojim nastavnicima sudjeluju u različitim ekološkim aktivnostima prema planiranom vremeniku. 

    Vremenik aktivnosti 1. Dječja zelena transverzala grada Splita – skupine prelaze bez profesora, samostalno, uz kontrolne postaje s izviđačima i pratnjom HGSS-a ili Crvenog križa – znanja, vještine, tjelesni, umni, društveni, emocionalni i duhovni napredak, timski rad… s inkluzijskim i ekološkim momentom - proljeće/jesen 2. Putujuće izložbe sa zelenom (ekološkom, klimatološkom i sl.) tematikom – tijekom školske godine 3. Sudjelovanje u „Zelenoj čistki“ čišćenja Marjana od pajasena  – zima, proljeće 4. Pošumljavanje „Boranka“ i/ili „Šumoborci“ rana jesen 5. Zalijevanje sadnica – jesen, kasno proljeće, prvi dio ljeta  6. Betlehemsko svjetlo - isključivo sredinom 12. mjeseca

    image

  • Naziv projekta: SPOZNAJ BIORAZNOLIKOST! (e-Prirodoslovna zbirka III. gimnazije, Split)

    Tema projekta: Integriranje znanja o biološkoj raznolikosti i pobuđivanje potrebe za promatranjem i istraživanjem svijeta oko sebe

    Opis projekta:

    Hrvatska je Hot-spot bioraznolikosti. Svjesnost o unikatnom krhkom bogatstvu koje naša država posjeduje možemo postići pobuđivanjem potrebe za promatranjem i istraživanjem okoline koja nas okružuje. Ovim projektom podučavaju se principi laboratorijskih i terenskih metoda istraživanja, a pri tome posebno naglašavamo potrebu nenarušavanja ekološke ravnoteže. Dizajniramo virtualni način prikupljanja i prezentiranja prirodoslovnog materijala i spoznaja. Osposobljavamo učenike za uvođenje moderne tehnologije u prirodoslovnom istraživanju čime doprinosimo zornijem prijenosu spoznaja. Omogućujemo dostupnost materijala uz mogućnost povezivanja s vanjskim suradnicima i sa zbirkama drugih škola i institucija u jednu mrežu u kojoj bi svi zadržali autonomnost - MREŽA ŠKOLSKIH PRIRODOSLOVNIH ZBIRKI.

    Ishodi: - Integriranje znanja o biološkoj raznolikosti što će doprinijeti razvoju ekološke svijesti. - Pobuđivanje potrebe za promatranjem i istraživanjem svijeta oko sebe. - Identificiranje prirodoslovno zanimljivih detalja. - Interpretiranje nomenklature te primjenjivanje principa determinacije ključevima. - Definiranje važnosti autorskih prava i odgovornosti. - Stjecanje spoznaje o znanstvenoj etici. - Rabljenje naučenih koncepata prikupljanja prirodoslovnih materijala u znanstvene svrhe. - Sudjelovanje u osmišljavanju i provođenju projekata te uređenju školskih zbirki (prirodoslovnih), kako onih iz izvorne stvarnosti tako i virtualnih.

    image

  • Naziv projekta: KUTAK ZA RECIKLAŽU

    Tema projekta: Educiranje djece o reciklažnim materijalima, njihovom sortiranju i mogućnostima reciklaže te osvještavanje učenika i ostalih djelatnika o potrebi razvrstavanja otpada

    Opis projekta:

    • Ciljevi:
      • Educiranje djece o reciklažnim materijalima, njihovom sortiranju i mogućnostima reciklaže
      • Osvještavanje učenika i ostalih djelatnika o potrebi razvrstavanja otpada
      • Promoviranje humane vrednote
      • Izrada promotivnih materijala za ostale učenike u cilju poticanja recikliranja, sortiranja i prikupljanja plastične ambalaže (mrežne stranice škole, korištenje IKT-a i ostalo).
    • Namijenjeno svim zainteresiranim učenicima i djelatnicima naše škole koji će svojim aktivnostima promovirati održivi razvoj te po završetku projekta ostvariti sljedeće ishode:
      • analizira održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem
      • kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš
      • povezuje građu tvari s njihovim svojstvima
      • djeluje u skladu s načelima održivoga razvoja s ciljem zaštite prirode i okoliša
      • prosuđuje značaj održivoga razvoja za opću dobrobit
      • primjenjuje inovativna i kreativna rješenja, planira i upravlja aktivnostima
      • definira važnosti autorskih prava i odgovornosti
      • sudjeluje u osmišljavanju i provođenju projekata koji daju doprinose zaštiti okoliša.
    • Način realizacije - U današnjem vremenu kada su poremećaji klimatskih promjena očiti, spoznaja o mogućnosti reciklaže ambalaže koja nas okružuje znatno doprinosi podizanju svijesti o potrebi konstruktivnog djelovanja u cilju zaštite okoliša, a tim i zaštite vlastitog zdravlja. Projektom se potiče očuvanje okoliša s naglaskom na važnost sortiranja otpada na osnovu svojstava materijala od kojih je predmet napravljen te njegovog djelovanja na živi svijet. Postavljanjem ,,mini reciklažinih otoka“ u školskom okruženju te provođenjem metode interaktivne radionice na Satu razrednika, učenici će usporediti materijale ambalaže te istražiti mogućnosti njihove reciklaže. Nakon radionice moći će primijeniti stečeno znanje i vještine u školi kroz kutak za reciklažu te u svojoj svakodnevnici.

    image

Korak 1

Članovi odbora

  • Deana Bokšić
  • Ivana Marin
  • Ines Alujević
  • Nikolina Nikolić
  • Vesna Dobronić
  • Dunja Ajduković Kaleb
  • Tončica Grubišić
  • Vita Medić
  • Petra Cvitković
  • Klara Tabak

 

image

Korak 3

Plan djelovanja

Reciklaža i razvrstavanje otpada
  • Poticanje učenike na razvrstavanje otpada.
  • Smanjivanje miješanog otpad.
  • Educiranje djece o reciklažnim materijalima, njihovom sortiranju i mogućnostima reciklaže.
  • Osvještavanje učenika i ostalih djelatnika o potrebi razvrstavanja otpada.
  • Izrada promotivnih materijala za ostale učenike u cilju poticanja recikliranja, sortiranja i prikupljanja plastične ambalaže
  • U svaku učionicu stavit će se koševi za razvrstavanje otpada.
  • Na hodnik će se postaviti mini reciklažni otoci.
  • Održat će se edukacija za učenike o važnosti reciklaže i sortiranja otpada.
  • Pratit će se koliko učenici paze na to da otpad bacaju u za to odgovarajuće koševe.
  • Napravit će se promotivni materijali.
  • Vesna Dobronić
  • Ivana Marin
  • Ines Alujević
  • učenici
  • Realizirat će se tijekom cijele školske godine.
  • Pokazatelj uspješnosti rada u okviru predviđenih aktivnosti bit će količina razvrstanog otpada te količina prikupljenih materijala za reciklažu. Također, broj održanih radionica u razrednim odjelima te povratne informacije učenika koliko ih je razvrstavanje otpada primijenilo kod kuće.
Kutak za zdravlje

Pravovremeno, pouzdano i kvalitetno informiranje adolescenata o mentalnom, fizičkom i spolnom zdravlju. Pružanjem kvalitetnih informacija te usmjeravanjem na potrebne razine, populacija koja je sklona rizičnim oblicima ponašanja bit će osposobljena pružiti samopomoć ili potražiti pomoć na „pravom mjestu“.

Osmislit će se kutak za zdravlje na kojem se nalaze informativne brošure te se jednom mjesečno predočuju informativni plakati o zdravlju koje su izradili sami učenici. U suradnji sa stručnom službom i grupom volontera CK III. gimnazije, Split provodit će se one edukacije i aktivnosti za koje se ukaže potreba. Organizirat će se i akcija dobrovoljnog darivanja krvi uz prethodnu edukaciju informativnim listićima i predavanjem djelatnika Odjela transfuzije KBC-a Split. Promovirat će se zdrava prehrana te pratiti ITM; uz izradu knjižice zdravih recepata. Tražit će se donacija tvrtki koje se bave proizvodnjom kozmetike kako bi se učenicima slabijeg imovinskog stanja omogućila dostupnost dezodoransa radi održavanja higijene i zdravlja te će se postaviti plakati s informacijama o korištenju kozmetike na prirodnoj bazi. U suradnji s Psihoklubom grupom učenici će izraditi nekoliko informativnih letaka o najčešćim poremećajima mentalnog zdravlja te plakate i letke o samopomoći u stresnim situacijama

  • Vesna Dobronić
  • Ivana Marin
  • učenici
  • Tijekom cijele školske godine.
  • Evaluacije u obliku anketnih listića, praćenje ostvarenosti zadataka od strane Ekopatrole (plakati na mjesečnoj razini, interaktivna predavanja na zadane teme o zdravlju, izrada zdravih grickalica za marende.)
Zeleni aktiv Splitosinteze

Holističkim djelovanjem Zelenog aktiva djeci i mladima, putem osmišljenog djelovanja u smjeru zelene i digitalne tranzicije, omogućiti razvitak pozitivnih težnji za preuzimanje građanske odgovornosti oko ekološkog i klimatološkog unaprjeđenja zajednice. Zeleni aktiv će, kroz praktičnu, stalnu i organiziranu neformalnu edukaciju velikog broja djece i mladih, putem zanimljivih i pozitivno usmjerenih aktivnosti, usklađenih s globalnim djelovanjem za očuvanje planeta, ostvarivati njihovo osvještavanje, poticanje doprinosa zelenim temama u lokalnoj zajednici te ih usmjeravati k digitalnom izražavanju.

Učenici i profesori će sudjelovati u akcijama:

  • 1. Dječja zelena transverzala grada Splita – skupine prelaze bez profesora, samostalno, uz kontrolne postaje s izviđačima i pratnjom HGSS-a ili Crvenog križa – znanja, vještine, tjelesni, umni, društveni, emocionalni i duhovni napredak, timski rad… s inkluzijskim i ekološkim momentom - proljeće/jesen
  • 2. Putujuće izložbe sa zelenom (ekološkom, klimatološkom i sl.) tematikom – tijekom školske godine
  • 3. Sudjelovanje u „Zelenoj čistki“ čišćenja Marjana od pajasena – zima, proljeće
  • 4. Pošumljavanje „Boranka“ i/ili „Šumoborci“ rana jesen
  • 5. Zalijevanje sadnica – jesen, kasno proljeće, prvi dio ljeta
  • 6. Betlehemsko svjetlo - isključivo sredinom 12. mjeseca
  • Ines Alujević
  • Vesna Dobronić 
  • u suradnji s profesoricama naše škole
  • učenici
  • Tijekom školske godine
  • Pratit će se interes i sudjelovanje u navedenim akcijama.
„Water, Air, Soil – what is your superpower?”
  • Ciljevi projekta usmjereni su na 3 prioriteta: inkluzija, zelena tranzicija i održivi razvoj te razvoj STEM vještina. Namjeravamo potaknuti mlade da sudjeluju u razvoju inkluzivnog društva i osvijeste dugoročne posljedice neodrživog stila života, konzumerizma potrošačkog društva (zagađenje vode, tla, zraka). Sudionici će, zahvaljujući prednostima suvremene tehnologije i inovativnom neformalnom obrazovanju mladih, steći adekvatna znanja i vještine u sve težoj borbi s klimatskim promjenama.
  • Očekivani ishodi projekta:
    • Razumijevanje utjecaja klimatske krize ne samo u lokalnoj već i globalnoj zajednici te shvaćanje važnosti promjene individualnog i kolektivnog djelovanja za opću dobrobit i održiviju budućnost. Uviđanje osobne odgovornosti i snage utjecaja pozitivnog primjera ponašanja na svoju užu i širu zajednicu.
    • Korištenje robotike, interdisciplinarnog znanstvenog područja, u edukacijske svrhe gdje ona kao didaktičko pomagalo služi za učenje i promicanje vještina kao što su kritičko mišljenje, rješavanje problema i timski rad.
    • Senzibilizirati mlade generacije za pitanja zaštite okoliša – potaknuti ih da uoče i reagiraju kada vide problem/kršenje zakona, točnije da obavijeste lokalnu vlast i time postanu aktivni i angažirani članovi društva.
    • Nadahnuti, osnažiti i omogućiti mladima da kao aktivni građani sudjeluju u suvremenom društvu na lokalnoj, nacionalnoj i globalnoj razini, na temelju razumijevanja ljudskih prava i društvene odgovornosti.

Od tri glavne aktivnosti (Learning, Teaching, Training Activity) do sada su provedene dvije a zadnja mobilnost će biti provedena u III. gimnaziji, Split u ovoj školskoj godini : “Water World” - od 14. do 19. 04. 2024. (Aveiro, Portugal) “POWER is all around us”- od 03. do 08. 06. 2024. (Ostrzeszów, Poljska) “From Garbage to Garden” - od 23. do 27. 09. 2024. (Split, Hrvatska) Tijekom svake mobilnosti učenici će raditi istraživanje o razini onečišćenja vode, tla i zraka. Podatci istraživanja bit će javno objavljeni.

  • Danica Bavčević, psihologinja
  • Ivana Marin
  • učenici
  • od 1. 9. 2023.  do 28. 2. 2025.
  • Implementacija, evaluacija i diseminacija projektnih aktivnosti provodit će se redovito i dosljedno, sudjelovanjem učenika, nastavnika i roditelja. Školski koordinator nadgledat će kvalitetu i pravovremenost provođenja navedenih aktivnosti.
Utjecaj krema za sunčanje na vodene ekosustave
  • Cilj je uputiti učenike u rezultate istraživanja koje su provele naše učenice te tako podignuti svijest o utjecaju krema za sunčanje na vodene ekosustave.
  • Cilj provedenog istraživanja bio je procijeniti i usporediti utjecaj krema za sunčanje koje su deklarirane kao ekološki prihvatljive i one koje to nisu prateći razlike u ponovnom rastu korijena na testnom organizmu, vodenoj leći.  Ovim istraživanjem  i provedenim predavanjima želi se ukazati na ekološki problem, razviti kritički stav prema upotrebi krema za sunčanje, podignuti svijest o održivoj upotrebi krema za sunčanje kao i ostalih kozmetičkih proizvoda sličnog sastava i poticati učenike i djelatnike na korištenje ekološki prihvatljivih „reef-safe“ i „reef-friendly” krema za sunčanje koje ipak u znatno manjoj mjeri narušavaju ekološku ravnotežu vodenih staništa.
  • Educirati sve učenike i nastavnike o utjecaju krema za sunčanje na vodene ekosustave
  • Pružiti informacije o ekološki prihvatljivim kremama za sunčanje
  • Informirati o važnosti zaštite vodenih ekosustava
  • Podijeliti letke s bitnim informacijama.
  • Ines Alujević
  • Tončica Grubišić
  • Vita Medić
  • učenici

Istraživanje je provođeno tijekom 2024. godine, a edukacije za učenike i nastavnike provedene su od 12.5.2025. do 16.5. 2025.

Toksičnost troske iz Dugog Rata ( dokazana pomoću Allium cepa testa)
  • informirati i educirati učenike i djelatnike škole o toksičnosti troske odložene na području Dugog Rata i ukazati na potrebu sanacije tog područja.
  • Cilj ovog istraživačkog projekta bila je utvrditi učinak (toksičnost) troske odložene na području Dugog Rata pomoću Allium cepa testa, te kroz provedena predavanja ukazati na potrebu što hitnije sanacije koja je izostala zbog sporosti sustava, pridonijeti razumijevanju proturječnih rezultata koji su do sada objavljeni od nadležnih institucija na odloženoj troski, te potaknuti ekološku svijest učenika i djelatnika te šire javnosti. Toksičnost troske potvrđena Allium cepa testom ukazuje na to da svakodnevno udisanje čestica troske stanovnika Dugog Rata i okolice vjerojatno negativno utječe na njihovo zdravlje.
  • Podignuti građansku svijest o toksičnosti troske odložene u Dugom Ratu te potaknuti sve učenike i djelatnike na djelovanje i stvaranje pritiska na sustav kako bi se problem riješio.
  • Educirati učenike i djelatnike o negativnim posljedicama udisanja troske.
  • Podignuti ekološku scijest kroz predavanja i edukacije.
  • Ines Alujević
  • Tončica Grubišić
  • Vita Medić
  • učenici

Istraživanje je provedeno tijekom 2023. godine, a edukacije učenika i djelatnika održale su se od 12.5.2025. do 16.5.2025.

Korak 4

Izvješće o provedenim aktivnostima Ekoškole

Reciklaža i razvrstavanje otpada
  • Poticanje učenike na razvrstavanje otpada.
  • Smanjivanje miješanog otpad.
  • Educiranje djece o reciklažnim materijalima, njihovom sortiranju i mogućnostima reciklaže.
  • Izrada promotivnih materijala za ostale učenike u cilju poticanja recikliranja, sortiranja i prikupljanja plastične ambalaže
  • U svaku učionicu stavljeni su koševi za razvrstavanje otpada.
  • Na hodnik su postavljeni mini reciklažni otoci.
  • Održane su edukacije za učenike o važnosti reciklaže i sortiranja otpada.
  • Pratilo se koliko učenici paze na to da otpad bacaju u za to odgovarajuće koševe.
  • Napravljen je kutak za reciklažu s promotivnim materijalima
  • Vesna Dobronić
  • Ivana Marin
  • Ines Alujević
  • učenici

Tijekom cijele školske godine

Kutak za zdravlje
  • Pravovremeno, pouzdano i kvalitetno informiranje adolescenata o mentalnom, fizičkom i spolnom zdravlju.
  • Pružanje kvalitetnih informacija te usmjeravanje
  • Osposobljavanje zainteresiranih učenika za pružanje samopomoći ili informiranje drugih gdje treba potražiti pomoć.
  • Osmišljen je kutak za zdravlje na kojem se nalaze informativne brošure te se jednom mjesečno predočuju informativni plakati o zdravlju koje su izradili sami učenici.
  • Provele su se edukacije i aktivnosti u školi o zdravom načinu života.
  • Organizirana je akcija dobrovoljnog darivanja krvi uz prethodnu edukaciju informativnim listićima i predavanjem djelatnika Odjela transfuzije KBC-a Split.
  • Promovirala se zdrava prehrana te su učenici sudjelovali na predavanju Mediteranska prehrana na PMF-u. 
  • Postavljeni su plakati s informacijama o korištenju kozmetike na prirodnoj bazi. 
  • Vesna Dobronić
  • Ivana Marin
  • učenici

Tijekom cijele školske godine

Zeleni aktiv Splitosinteze
  • Razvitak pozitivnih težnji za preuzimanje građanske odgovornosti oko ekološkog i klimatološkog unaprjeđenja zajednice.
  • Osvještavanje i poticanje učenika na doprinos zelenim temama u lokalnoj zajednici te usmjeravanje k digitalnom izražavanju.
  • Putujuće izložbe sa zelenom (ekološkom, klimatološkom i sl.) tematikom 
  • Sudjelovanje u „Zelenoj čistki“ čišćenja Marjana od pajasena
  • Pošumljavanje „Boranka“ i/ili „Šumoborci“
  • Zalijevanje sadnica 
  • Betlehemsko svjetlo
  • Ines Alujević
  • Vesna Dobronić
  • u suradnji s profesoricama iz naše škole
  • učenici

Tijekom školske godine.

„Water, Air, Soil – what is your superpower?”
  • Razumijevanje utjecaja klimatske krize ne samo u lokalnoj već i globalnoj zajednici te shvaćanje važnosti promjene individualnog i kolektivnog djelovanja za opću dobrobit i održiviju budućnost. Uviđanje osobne odgovornosti i snage utjecaja pozitivnog primjera ponašanja na svoju užu i širu zajednicu.
  • Korištenje robotike, interdisciplinarnog znanstvenog područja, u edukacijske svrhe 
  • Senzibiliziranje mlade generacije za pitanja zaštite okoliša
  • Osnaživanje mladih i omogućavanje da kao aktivni građani sudjeluju u suvremenom društvu na lokalnoj, nacionalnoj i globalnoj razini, na temelju razumijevanja ljudskih prava i društvene odgovornosti.
  • I - VODA Tijekom mobilnosti u Portugalu, zajedno s timovima iz Portugala i Poljske, istražili smo ključnu ulogu vode u zaštiti okoliša i dobrobiti zajednice. Sudjelovali smo u raznim radionicama i terenskim aktivnostima koje su nam omogućile sveobuhvatnije razumijevanje izazova i rješenja vezanih uz vodne resurse.  Profesori Univerziteta u Aveiru (Biology Department) su nas na veoma zanimljiv način upoznali s korištenjem naprednih tehnologija u očuvanju voda. Bio je to naš prvi susret s nanomaterijalima.
  • II - ZRAK Sudjelujući na mobilnosti u gradu Ostrzeszow u Poljskoj, imali smo priliku steći teorijska i praktična znanja o izazovima zaštite okoliša, a posebno o pitanjima kvalitete i onečišćenja zraka. U sklopu radionica na Sveučilištu u Wrocławu (University of Wroclaw - Department of Climatology and Atmospheric Protection) upoznali smo se s važnošću klimatske i atmosferske zaštite te učincima ljudskih aktivnosti na kvalitetu zraka i ubrzanje klimatskih promjena. Praktične aktivnosti uključivale su demonstracijske vježbe i korištenje dronova za mjerenje razine zagađenja zraka. Ovi uređaji omogućili su nam prikupljanje podataka o onečišćenju, poput koncentracije čestica (PM) i drugih štetnih emisija, zahvaljujući čemu smo naučili kako tehnologija može igrati ključnu ulogu u identificiranju izvora zagađenja i pravovremenim intervencijama.
  • III - TLO  Glavna tema mobilnosti u Hrvatskoj bila je tlo. Zajedno s učenicima i nastavnicima iz Portugala i Poljske imali smo priliku istraživati značaj tla i važnost njegovim gospodarenjem. Posjetili smo Institut za jadranske kulture i melioraciju krša, Split gdje su nam stručnjaci održali predavanja o funkcioniranju globalnog ekosustava, održivoj poljoprivredi, ulozi mikroorganizama u poljoprivrednim kulturama te o šumskom pokrovu kao zaštiti tla. Za učenike su pripremili i interaktivne demonstracijske vježbe kušanja proizvoda. Na Odjelu za fiziku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Splitu održana je vrlo interesantna radionica „Uloga tla u pročišćavanju vode“. CI Splitsko-dalmatinske županije osigurao je predavača i sredstva za demonstriranje uloge dronova u mapiranju i proučavanju tla. Posjetili smo Agro etno park „Žabac“ na Neretvi gdje smo svi zajedno posadili biljke.

 

Ukratko, sudjelovali smo u različitim radionicama i raspravama koje su istaknule ključnu ulogu tla u održavanju ekološke ravnoteže, podržavanju poljoprivrede i njegovanju bioraznolikosti. Naučili smo da zdravlje tla izravno utječe i na poljoprivredni sektor i na prirodne ljepote regije te smo stekli šire i dublje razumijevanje izazova i rješenja povezanih s tlom.

Ovaj projekt je imao za cilj potaknuti bolju suradnju s lokalnom zajednicom, stoga su učenici podijelili svoja iskustva i stečena znanja i vještine te  predložili neke od mjera za unaprjeđenje kvalitete tla, zraka i vode u našoj županiji. Svoje prijedloge su uputili nadležnima.

Pismo učenika u cijelosti: https://skolskilist.trema.hr/pismo-sudionika-projekta-erasmus-projektu-water-air-soil-what-is-your-superpower/    

  • Danica Bavčević
  • Ivana Marin
  • učenici

 od 1. 9. 2023.  do 28. 2. 2025.

Utjecaj krema za sunčanje na vodene ekosustave
  • Upoznavanje učenika i djelatnika škole s nagrađenim istraživačkim radovima naših učenica Tončice Grubišić i Vite Medić, koji se bave aktualnim ekološkim temama: Ispitivanje utjecaja krema za sunčanje na vodene ekosustave
  • Procijenjivanje i uspoređivanje utjecaj krema za sunčanje koje su deklarirane kao ekološki prihvatljive i one koje to nisu prateći razlike u ponovnom rastu korijena na testnom organizmu, vodenoj leći.  
  • Poticanje kritičkog stava prema upotrebi krema za sunčanje
  • Podizanje svijest o održivoj upotrebi krema za sunčanje kao i ostalih kozmetičkih proizvoda sličnog sastava
  • Poticanje učenika i djelatnika na korištenje ekološki prihvatljivih „reef-safe“ i „reef-friendly” krema za sunčanje koje ipak u znatno manjoj mjeri narušavaju ekološku ravnotežu vodenih staništa.
  • Organizirana su predavanja i edukacije za sve učenike i nastavnike.
  • Svi su potaknuti na korištenje ekološki prihvatljivih krema za sunčanje te su dobili letke s informacijama.
  • Ines Alujević
  • Tončica Grubišić
  • Vita Medić
  • učenici

Istraživanje je provođeno tijekom 2024. godine, a predavanja su održana od 12. 5. 2025. do 16. 5. 2025.

Toksičnost troske iz Dugog Rata
  • Utvrđen je učinak (toksičnost) troske odložene na području Dugog Rata pomoću Allium cepa testa
  • Ukazano je na potrebu što hitnije sanacije koja je izostala zbog sporosti sustava
  • Pridonijelo se razumijevanju proturječnih rezultata koji su do sada objavljeni od nadležnih institucija na odloženoj troski
  • Potaknuta je ekološku svijest učenika i djelatnika te šire javnosti
  • Provedeno je istraživanje
  • Obaviještena je javnost
  • Održana su predavanja i edukacije za učenike i djelatnike
  • Potaknuti su na akciju i djelovanje prema građanskoj i ekološkoj svijesti.
  • Ines Alujević
  • Tončica Grubišić
  • Vita Medić
  • učenici

Istraživanje je provedeno 2023. godine, a predavanja i edukacije održane su od 12.5.2025. do 16.5. 2025.

Slike o provedenim aktivnostima Ekoškole

Reciklaža i razvrstavanje otpada
image
Kutak za zdravlje
image
Zeleni aktiv Splitosinteze-Boranka
image
„Water, Air, Soil – what is your superpower?” od
image
Utjecaj krema za sunčanje na vodene ekosustave
image

Korak 6

Dokumenti

image
image
image
Ispitivanje toksičnosti troske iz Dugog Rata
https://trema.hr/?p=6202
Ispitivanje toksičnosti troske iz Dugog Rata
https://dugirat.hr/nagraden-ucenicki-istrazivacki-rad-ispitivanje-toksicnosti-troske-iz-dugog-rata-pomocu-allium-cepa-testa/
Boranka- pošumljavanje
https://trema.hr/?p=6461
Mediteranska prehrana
https://trema.hr/?p=7823
ERASMUS PROJEKT: LET US SAIL TOGETHER
https://trema.hr/?p=6607

Projektni dan/tjedan

I mi smo dio ekosustava!
12.5.2025. do 16.5.2025.

Tijekom Tjedna ekoškole, u školi će se održavati predavanja na temu toksičnosti troske odložene u Dugom Ratu i utjecaja krema za sunčanje na vodeni ekosustav. Također, u školi će biti dostupne grupe Crvenog križa koje će educirati zainteresirane o zdravoj prehrani, BMI-u, zdravom načinu života te će im mjeriti tlak i pokazati im metode reanimacije. Bit će organizirane radne akcije u kojima će grupe učenika pod vodstvom nastavnika, sređivati školski okoliš, saditi cvijeće na balkonima i skupljati otpad.

image

Korak 7

Ekokodeks i himna

  • 1. Priroda naš je dom, nemoj raditi po svom - čuvajmo okoliš!
  • 2. Staklo ili plastika, nije svejedno gdje, razdvoji, recikliraj, razvrstaj sve! - reciklaža nek ti ne bude gnjavaža!
  • 3. Voda je modernog doba blago, štedimo je da okolišu bude drago! 
  • 4. Iskoristi prirodnog svjetla dar, ugasi svjetla kada je dan!
  • 5. Digitalne alate koristiti znaš, papir nije više IN baš!
  • 6. Platnene vrećice uzmi bez muke, spasi more, rijeke i ruke!
  • 7. Zelenilo vole svi, sadi s nama i ti! 
  • 8. Zdravlju si bliže pokretom svakim, pješice pođi korakom lakim!
  • 9. Pričaj, djeluj, educiraj druge da zajedno stvaramo ekološke duge!

 

U eko školi osvještavamo prirode glas,

U akciji smo zaštitnoj svaki dan i čas.

 

„Pametno“ i „ekološki“ riječi su slične,

Tu donosimo takve odluke praktične.

 

Širimo svijest o prirodi i brigu,

No motivacija bez djelovanja riječ je u prazninu!

Šume, more, oceani, čuvamo vas svi

S održivim djelovanjem bavimo se mi!

 

Sortiranje otpada važan je korak,

U ekološkoj utrci gdje važan je pomak.

 

Naš školski vrt nek blista i sja,

Zelenilo i urednost radost je sva.

Zajedno planiramo volonterski rad,

Time održavamo svoje šume i grad.

 

I najmanji činovi svijet često mijenjaju,

Kap po kap oceani se stvaraju.

Kad ruke spoje učenici, profesori, svi,

Ekološki ciljevi nisu više sni.

 

Mi težimo naše ujediniti snage,

Za bolju budućnost planete naše.

 

Ekološke zajednice zastava vijori se,

Na vratima splitske Treće gimnazije!

Budućim generacijama znak je tu,

Da žive i one u zelenom svijetu!

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj