Ekoškole
Naziv projekta: Školski vrt- učionica na otvorenome
Tema projekta: Konstantno uređivanje i oplemenjivanje školskog prostora
Opis projekta:
U projekt su uključeni svi učenici i djelatnici. Školski vrt sastoji se od više dijelova. Podijeljen je u nekoliko cjelina. Prvi i najstariji dio vrta nastao je prije četrdesetak godina. Zovemo ga Arboretum. To je šumski vrt koji sadrži sve vrste drveća koje rastu u našem okružju. U njemu je formirana potpuno prirodna učionica na otvorenom, sjedalice su od panjeva, a popločena je starom ciglom. Cijelom dužinom šumskog vrta proteže se velika gredica u sjeni u kojoj rastu biljke ljubiteljice sjene. Predvrt ispred ulaza u školu okružen je oblikovanom grabovom živicom, ovdje se nalazi travnjak s ukrasnim biljkama i šahom na otvorenom, staza s klupama, visoka gredica uzidana od cigle s ukrasnim grmljem, trajnicama i sezonskim cvijećem, te betonske tegle s trajnicama i grmljem. Desno od predvrta nalazi se najnoviji dio vrta – vodeni vrt koji se sastoji od jezerca s potokom i mostićem u kojem raste vodeno bilje i obiluje životinjskim svijetom. Jezerce se puni kišnicom koja se s krova škole slijeva u jezerce uz pomoć cijevi. Okoliš vodenog vrta ukrašen je drvećem i grmljem, a uz jezerce se nalazi sjenica koja također služi kao učionica na otvorenom. U blizini jezerca, ispod velike smreke nalazi se kružna klupa. U ovom dijelu vrta nalazi se divovska glava oblikovana od zemlje koja je ostala nakon iskopavanja jezerca. To je zapravo neobična povišena gredica obrasla ukrasnim travama i trajnicama, a na lice „diva“ posađene su sukulentne biljke. Drugi ulaz u noviji dio škole također je okružen vrtom s ukrasnim grmljem i trajnicama i velikom gredicom u sjeni koja se smjestila u podnožju desetak stabala jela. Ovdje se nalazi i drugi ulaz u školu sa stazom i igralištem za djecu. Odavde također vode staze prema drugom dijelu školskog igrališta. Iza škole, uz igrališta također je uska gredica s drvećem i grmljem, staza koja vodi prema vrtnoj kućici za alat, hotelu za kukce te dijelu vrta u kojem se nalaze tematske povišene gredice i mali voćnjak. Ovdje se nalazi i kompostište. Ovim dijelom vrta dominira prekrasna velika kovrčava vrba, a u njenom podnožju nalazi se gredica u obliku leptira. Tematske gredice su: gredica s perunikama, bakin vrt, voćni vrt, mediteranski, ljekoviti, vrt s ružama, s travama, biblijski vrt i gredica toplih boja. Voćnjak se sastoji od stabala jabuke, kruške, dunje, duda i oraha te nekoliko grmova aronije i ribiza kao i dvije povišene gredice od cigle s jagodama. Između dva dijela škole nalazi se atrij – učionica na otvorenom u kojem učenici nižih razreda provode odmore,a organiziramo i različite aktivnosti u školi na otvorenom. U ovom dijelu vrta nalazi se travnjak s klupama, sjenica, povrtnjak koji se sastoji od dvije povišene gredice, malo igralište, podij popločen recikliranom gumom koji služi za razne aktivnosti i priredbe. U ovom prostoru rastu ukrasna japanska trešnja, šarenolisni javor, nekoliko čempresa. Sve dijelove vrta uređuju svi učenici naše škole sa svojim nastavnicima. U školskom vrtu često organiziramo izvanučioničku nastavu kao i različita događanja: priredbe, radionice, sportska natjecanja, predavanja, prezentacije, sajmove, roditeljske sastanke.
Naziv projekta: Spretne ruke – sretna djeca
Tema projekta: Poboljšati kompetencije učenika i učitelja u području poučavanja ipodručju poučavanja i učenja praktičnim radom i aktivnostima u području zaštite okoliša
Opis projekta:
Ovo je Erasmus projekt u trajanju 28 mjeseci koji smo provodili u partnerstvu sa školama iz Italije, Bugarske, Rumunjske, Poljske i Grčke.Cilj projekta je poboljšati kompetencije učenika i učitelja u području poučavanja i učenja praktičnim radom i aktivnostima u području zaštite okoliša, povećati interes učenika za aktivno učenje kroz rad rukama te jačati ekološku svijest i odgovornost učenika i učitelja. U okviru projekta proveli smo brojne aktivnosti koje smo podijelili u sljedeće teme: Zelenija budućnost koja povezuje ljude, Zelene škole , Naši tragovi u prirodi, I naš zeleni vrt čini zelenu Europu, Surađujmo s prirodom, Arhitektura i priroda. Neke od aktivnosti su istraživanje između svih škola koliki je tjedni unos voća i povrća. S učenicima smo analizirali i usporedili dobivene rezultate te potaknuli promjenu prehrambenih navika učenika svih škola prema zdravim načinima prehrane. Isto tako učenici su istraživali koliko energije sadrži hrana, istraživali su nutritivne vrijednosti hrane, izrađivali zdrave jelovnike te u školama i kod kuće pripremali hranu i praktičnim radom iskusili sve što su učili. Učenici su istraživali kako upotrijebiti ostatke hrane te su napravili praktičnu kuharicu i primjere jelovnika od ostataka hrane kako bi sve naučili kako ne bacati hranu. Učenici su istraživali potrošnju energije i vode te kako smanjiti tu potrošnju. Učenici su bilježili i prikupljali podatke te izračunavali tjednu i mjesečnu potrošnju vode u kućanstvu i uspoređivali je s dobivenim računima za potrošnju vode. Nakon istraživačkog rada slijedila je procjena potrošnje vode u kućanstvu i preporuke kako tu potrošnju smanjiti. U okviru teme Zeleni izleti u svim školama provedeni su izleti i različite aktivnosti u prirodi s ciljem omogućavanja više boravka u prirodi te učenje učenika o prirodi u samoj prirodi jer je takvo učenje kvalitetnije, a stečena znanja trajnija. Učenici tako bolje razumiju različite eko sustave i cjelovit sustav planete Zemlje te razvijaju osjetljivosti i pozitivan stav prema prirodi. Učenici su provodili aktivnosti prikupljanja plastike kako bi tu naviku stekli i primjenjivali u svakodnevnom životu. U prirodi su proučavali biljni i životinjski svijet, posjetili su laboratorij i istraživali čistoću vode, posjećivali su ekološka imanja i učili o proizvodnji voća i preradi voća. U okviru teme Recikliranje učenici su učili o recikliranju te znanja praktično primjenjivali izradom kutija za razvrstavanje otpada, izradom različitih predmeta od otpada. Škole su povećale svijest o razvrstavanju otpada te su pokrenute akcije kao što su: prikupljanje starog papira, prikupljanje čepova i prikupljanje starih baterija.
Naziv projekta: Dječje poduzetništvo
Tema projekta: Naučiti što znači biti poduzetan, djelovati poduzetnički i biti poduzetnik te poduzetničke vještine primijeniti u svakodnevnom životu i školi
Opis projekta:
Cilj projekta je naučiti što znači biti poduzetan, djelovati poduzetnički i biti poduzetnik te poduzetničke vještine primijeniti u svakodnevnom životu i školi. To je višegodišnji projekt, a jedna od tema bila je Razmišljamo zeleno pa recikliramo. U okviru projekta učenici su učili o recikliranju te znanja praktično primjenjivali izradom kutija za razvrstavanje otpada, izradom različitih predmeta od otpada, teglica za cvijeće, zvečki za nastavu glazbene kulture, puzzli za nastavu matematike, pernice od starog papira. Projekt završava Sajmom dječjeg poduzetništva na gradskoj šetnici gdje učenici izlažu i prodaju svoje radove. Učenici su povećali svijest o razvrstavanju otpada te su pokrenute akcije kao što su: prikupljanje starog papira, prikupljanje čepova i prikupljanje starih baterija. Cilj svih aktivnosti je poticati učenike na racionalno postupanje s otpadom, preradu i upotrebu korištenih materijala.
1.Sanja Delač, ravnateljica, koordinator
2.Manuela Papić, učiteljica prirode i biologije i školski koordinator
3.Daliborka Duchač, učiteljica razredne nastave i školski koordinator
4.Iva Bišćanin, učiteljica razredne nastave
5.Sanja Komljenović, učiteljica razredne nastave
6.Melita Straga, učiteljica razredne nastave
7.Antonella Straga, učiteljica razredne nastave
8.Kristina Vujnović, učiteljica engleskog jezika
9.Sanja Roček, učiteljica razredne nastave
10.Daniela Crnković, učiteljica razredne nastave
11.Snježana Tutić, učiteljica razredne nastave
12.Maja Zorić, učiteljica engleskog jezika i voditeljica Učeničke zadruge
13.Marija Jelčić, učiteljica informatike
14. Manuela Paragi, učiteljica matematike
15. Lovro Zandona, učenik - predstavnik prvih razreda
16.David Krajnović, predstavnik drugih razreda
17.Mateo Grlica, učenik- predstavnik trećih razreda
18.Doria Feltrin, učenica- predstavnica četvrtih razreda
19.Petra Štimac, učenica- predstavnik petih razreda
20.Matej Sabo, učenik- predstavnica šestih razreda
21.Katarina Ivana Pavičić, učenica- predstavnik sedmih razreda
22.Jovan Šteković, učenik- predstavnica osmih razreda
23.Rima Starivlah, učenica – predstavnica PŠ Prekopakra
24.Tena Varat, učenica – predstavnica PŠ Badljevina
25.Mateo Klimeš, učenik – predstavnik PŠ Donja Obrijež
26.Željka Maic, pedagoginja
27.Nataša Major, psihologinja
28.Goran Bukovac, domar
29.Iva Širac, predstavnica roditelja
30.Marijan Malogorski, pročelnik upravnog odjela za graditeljstvo i komunalne djelatnosti grada Pakraca
31.Adriano Baskiera, Komunalac Pakrac, voditelj za gospodarenje otpadom
Cilj: uočiti razliku između otpada i smeća, stvoriti naviku razvrstavanja otpada, smanjiti količine otpada u školskoj kuhinji, učionicama, upoznati se s vrstama otpada i razlikama između opasnog i korisnog otpada, upoznati se s recikliranjem otpada (papir, plastika, bio otpad, baterije, limenke, plastika), pronalaziti načine kako smanjiti količine otpada, upoznati različite načine iskorištavanja otpada (izrada igračaka, didaktičkih pomagala, ukrasa i sl.), uočavati narušavanje ljepote prirode odlaganjem otpada i smeća i pronalaženje načina za djelovanje čišćenja i zaštite okoliša, osmisliti poruke na osnovu doživljenog za buđenje ekološke svijest kod djece i odraslih.
Eko -koordinatori, eko-odbor, razrednici, svi učenici, svi razrednici i učitelji predmeta Hrvatski jezik, Matematika, Povijest, Geografija, Fizika, Tehnička kultura, Tjelesna i zdravstvena kultura, Učeniččka zadruga Banovac, voditelji skupina izvannasatavnih aktivnosti: Domaćinstvo, Eko skupine, Spretne ruke, Mali vrtlari, Rukotvorine.
Tijekom cijele školske godine 2025./2026.