loading

Ekoškole

Srednja škola Zlatar

Korisnički podaci

Srednja škola Zlatar
BRAĆE RADIĆA 10, 49250 ZLATAR
049 467 169
snestorovic01@gmail.com
2008
Dijamantni status 2
  • Naziv projekta: Izrada eko kalendara

    Tema projekta: Osmišljavanje crteža, Osmišljavanje kreativnih fotografija i originalnih ekoloških misli za izradu školskog ekokalendara. Projekt ide od 2013. god.ine

    Opis projekta:

    Učenici na samostalan i kreativan način osvješćuju i razvijaju kulturu brige o okolišu kroz sinergiju likovne kulture, hrvatskoga jezika i informatike.

    image

  • Naziv projekta: Klimatski kolaž

    Tema projekta: Klimatske promjene - stanje i mogućnosti djelovanja

    Opis projekta:

    Ciljevi i aktivnosti: Upoznavanje fenomena klimatskih promjena, posljedica koje one već uzrokuju te

    rizika koji čekaju društvo ako nastavimo živjeti na neodrživ način. Na zabavan i pristupačan

    način osvijestiti sudionike o problemu klimatskih promjena, pobuditi emocionalnu reakciju

    povezanu s dobivenim činjenicama, uputiti na promišljanje o vlastitoj ulozi u nastanku i

    rješenju klimatske krize. Potaknuti promišljanje o promjeni u vlastitom životu i u životu šire zajednice.

    Opis aktivnosti: Radionica

    image

  • Naziv projekta: Dan kruha - multimedijalna izložba

    Tema projekta: Očuvanje etno tradicije i običaja te razvijanje ekološke svijesti.

    Opis projekta:

     

    Opis aktivnosti: Izrada i izlaganje domaćih proizvoda od pšenice i ostalih plodova jeseni; Organiziranje školske izložbe, prigodna glazba s tematikom hrane.

    image

Korak 1

Članovi odbora

Ravnatelj Mladen Pavetić, školski koordinator Silvija Dedović, psihologinja Marija Vragović, domar Anđelko Varga, Dubravko Čubek, prof., Davorka Pelko, prof, Anita Pavlek, prof, Krešimir Varga, prof, Jasna Polanović, prof, Nataša Krajačić, prof, Kristina Belko Krsnik,prof.  Ivančica Tomorad, prof., članovi školskog Odbora, učenici 1.r, 3.u, 3.g, 1.u, 1lt, 3.lt i 1.g razreda, Valentina Klancir, predsjednica vijeća roditelja i član školskog odbora.

image

Korak 3

Plan djelovanja

Obilježavanje manifestacije Dani kruha – dani zahvalnosti za plodove zemlje 2024.

Očuvanje etno tradicije i običaja te razvijanje ekološke svijesti.

Izrada i izlaganje domaćih proizvoda od pšenice i ostalih plodova jeseni; organiziranje školske izložbe.

Knjižničarka, učenici, profesori, roditelji i ostali djelatnici škole.

Listopad 2024.

Selektivno odvajanje otpada

Poučavanje o potrebi i prednostima razdvajanja i recikliranja otpada i poticanje na isto.

Selektivno odvajanje otpada po razredima, kancelarijama, u zbornici i ostalim školskim prostorijama. U svim se navedenim prostorijama nalaze kartonske kutije za odlaganje papira i koš za ostalo smeće, a ispred škole se nalaze plavi i zeleni kontejner. U suradnji sa eko kumom naše škole, Unioradom iz Petrove gore, nabavljaju se kutije za odlaganje papira i prazne se kontejneri ispred škole.

Učenici i djelatnici škole....

Kroz cijelu školsku godinu.

Izrada eko kalendara za 2025. godinu

Poticanje kreativnog izražavanja, izdvajanje važnih ekoloških datuma po mjesecima, isticanje važnosti ekologije originalnim eko porukama učenika.

Organizirana radionica izrade eko kalendara.

Organizirana radionica izrade eko kalendara.

 Rujan – prosinac 2024.

Dan Ekoškole SŠ Zlatar

Potaknuti nastavnike na primjenu suvremenih oblika i metoda rada. Usvojiti praktična znanja iz područja ekologije i drugih područja. Razvijati kritičko i kreativno mišljenje i djelovanje.

Tematske radionice, prezentacija školskih projekata, zajednička priredba i druženje.

Učenici, nastavnici, knjižničarka, psihologinja, administrativno i tehničko osoblje škole, roditelji.

Travanj 2025.

Međupredmetna tema: Održivi razvoj

Održivim razvojem se u svim se odgojno-obrazovnim područjima promiče i osigurava razvoj pozitivna i odgovorna odnosa učenika prema zaštiti okoliša i održivu razvoju. Obuhvaća sve tri dimenzije održivosti: okolišnu, društvenu i ekonomsku te njihovu međusobnu ovisnost. Odgojem i obrazovanjem za zaštitu okoliša i održivi razvoj učenici otkrivaju i uspostavljaju višestruke i raznolike odnose između prirodnih, društvenih, gospodarskih i kulturnih dimenzija okoliša. Razvijaju razumijevanje za složenost problema što ih u odnosu na okoliš donose promijenjeni uvjeti života te društveni, gospodarski i tehnološki razvoj.
Učenici izgrađuju pozitivan sustav vrijednosti u odnosu na potrebu očuvanja kvalitete okoliša te racionalno korištenje prirodnih izvora. Osobito usvajaju vrijednosti kao što su obzirnost, umjerenost, štedljivost, solidarnost i poštovanje samih sebe i drugih ljudi, prirode, okoliša te njihovih izvora i zaliha za sadašnje i buduće naraštaje, biološke i kulturne raznolikosti te planeta Zemlje u cijelosti.

Učenici izgrađuju pozitivan sustav vrijednosti u odnosu na potrebu očuvanja kvalitete okoliša te racionalno korištenje prirodnih izvora. Osobito usvajaju vrijednosti kao što su obzirnost, umjerenost, štedljivost, solidarnost i poštovanje samih sebe i drugih ljudi, prirode, okoliša te njihovih izvora i zaliha za sadašnje i buduće naraštaje, biološke i kulturne raznolikosti te planeta Zemlje u cijelosti.

Profesori društvene i prirodne grupe predmeta i učenici

Tijekom školske godine 2024./2025.

Projekt Dvorišče
  • aktivan rad s učenicima
  • pružiti učenicima dodatne sadržaje izvan redovne nastave
  • senzibilizirati učenike na potrebe osoba s posebnim potrebama
  • usmjeriti učenike prema učinkovitijim metodama nošenja sa stresom
  • osvijestiti važnost očuvanja okoliša i utjecaj ugodnog okruženja na emocije

Kroz radionice održavat će se prostor vanjskog vrta te će se putem rada u vrtu odraditi vježbe nošenja sa stresom. Vrt je planiran kao sigurno mjesto za razgovor o aktualnim temama i problemima

Nositelji aktivnosti su učenici Srednje škole Zlatar i Anita Pavlek, voditeljica i koordinatorica, Marija Vragović, voditeljica i koordinatorica.

Od listopada 2024. do lipnja 2025.

  • TROŠKOVNIK: Troškove potrošnog materijala i radove osiguravaju se iz donacija.
  • VREDNOVANJE PROCESA I ISHODA PROJEKTA: Uspješnost realizacije vrednovat će se na osnovu povratnih informacija učenika, nastavnika i posjetitelja.
Projekt Milky Way

Projektom “Milky way...” učenici gimnazijskih razreda (1.G 2.G, 3.G, 4.G) će istražiti konzumaciju, proizvodnju i distribuciju mlijeka te otpada koji pri tome nastaje u lokalnoj zajednici. Učenici će kroz povijest proizvodnje, konzumacije i distribucije mlijeka u našim krajevima usporediti sa suvremenim trendovima i njihovim prednostima i manama.

Mlijeko i mliječni proizvodi spadaju u najzdravije prehrambene proizvode. Međutim, današnja potrošnja istih za posljedicu ima veliku količinu uglavnom plastičnog otpada / tetrapaka koji puni naše kante za smeće, a nakon toga bi se trebao reciklirati, no svjedoci smo pravih “planina” koje nastaju slaganjem kocki prešanog plastičnog otpada. Plastika i mikroplastika zagađuje tlo, vode, rijeke i mora. Ugroza su za ljudsko zdravlje, ali i za cijeli ekosustav na Zemlji. Kako bi se smanjila proizvodnja plastičnog otpada u kućanstvima, cilj nam je potaknuti učenike i članove njihovih obitelji na upotrebu alternativnih oblika ambalaže za mliječne proizvode. Tradicionalna proizvodnja mlijeka na malim seoskim domaćinstvima u prošlosti nije imala nikakvih otpadnih ostataka. Mlijeko se pohranjivalo u keramičkoj, metalnoj ili staklenoj ambalaži koja se je neprekidno reciklirala. Upotreba i postavljanje mlijekomata u većim mjestima u Hrvatskom zagorju 2013. god. trebalo je potaknuti neposrednu kupovinu mlijeka i mliječnih proizvoda od lokalnih proizvođača, uz upotrebu staklenih boca koje bi se ponovno punile. Time bi se smanjila proizvodnja plastičnog otpada. Projekt je propao, mljekomati su se ugasili. Cilj nam je istražiti zašto je do toga došlo i mogu li mlijekomati opet “oživjeti”?!

  • Kroz razgovore i intervjue sa svojim bakama i djedovima učenici će istražiti što možemo naučiti od starijih članova svojih obitelji, posebno kako smanjiti upotrebu i proizvodnju plastične ambalaže
  • ukazati učenicima njihovu važnost u očuvanju okoliša putem recikliranja
  • pratiti lokalne zajednice kako izvršavaju svoje obaveze u odlaganju otpada i recikliranja
  • istražiti postoji li danas proizvodnja mlijeka na seoskim domaćinstvima i OPG- ima u vlastitim općinama te uspješnost njihovog poslovanja
  • analizirati distribuciju i potrošnju mlijeka u suvremenim kućanstvima na vlastitom primjeru te nastali otpad od njegove konzumacije
  • prezentirati rezultate svog istraživanja i ponuditi moguća rješenja

Nositelji aktivnosti su učenici 1.G; 2.G; 3.G, 4.G; i voditelji: Iskra Joć, prof; Davorka Pelko, prof.; Snježana Švaljek

školske godine 2024./2025. (od rujna do lipnja)

Klimatski kolaž - radionica

Upoznavanje fenomena klimatskih promjena, posljedica koje one već uzrokuju te rizika koji čekaju društvo ako nastavimo živjeti na neodrživ način. Na zabavan i pristupačan način osvijestiti sudionike o problemu klimatskih promjena, pobuditi emocionalnu reakciju povezanu s dobivenim činjenicama, uputiti na promišljanje o vlastitoj ulozi u nastanku i rješenju klimatske krize. Potaknuti promišljanje o promjeni u vlastitom životu i u životu šire zajednice. 

Upoznavanje fenomena klimatskih promjena, posljedica koje one već uzrokuju te rizika koji čekaju društvo ako nastavimo živjeti na neodrživ način. Na zabavan i pristupačan način osvijestiti sudionike o problemu klimatskih promjena, pobuditi emocionalnu reakciju povezanu s dobivenim činjenicama, uputiti na promišljanje o vlastitoj ulozi u nastanku i rješenju klimatske krize. Potaknuti promišljanje o promjeni u vlastitom životu i u životu šire zajednice.

Anita Pavlek i Jasna Polanović s učenicima

Tijekom nastavne godine 2024./2025

Projekt: Biosigurnost i biozaštita
  • aktivan rad s učenicima
  • pružiti učenicima dodatne sadržaje izvan redovne nastave
  • upoznavanje učenika s važnošću stručnoga, znanstvenoga, globalnoga i osobnoga pristupa u sprječavanju širenja zaraznih bolesti;
  • upoznavanje s opasnim uzročnicima i njihovim načinom djelovanja;
  • usvajanje odgovornoga ponašanja prema vlastitome i tuđem zdravlju u školi, obiteljskom domu, društvu i okolišu;
  • analiziranje potencijalnih opasnosti biougroze i načina prevencije;
  • osposobljavanje učenika za prosuđivanje i vrednovanje informacija u javnom medijskom prostoru;
  • popularizacija znanosti i istraživanja u STEM području kroz učenički istraživački rad;
  • razvijanje interesa za znanost i istraživanje;
  • razvijanje suradničkih odnosa među učenicima te učenicima i mentorima;
  • razvijanje i usavršavanje digitalnih kompetencija kroz izradu digitalnih video i audiomaterijala;
  • poticanje komunikacijskih i prezentacijskih vještina;
  • stručno usavršavanje učitelja, nastavnika i stručnih suradnika.

Projekt se provodi u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj kao izvannastavna aktivnost, izborna ili fakultativna nastava ili projekt u okviru školskoga kurikuluma u osnovnim i srednjim školama. Učenici pod mentorstvom svojih učitelja mentora obrađuju sadržaje učenja i ostvaruju ishode učenja planirane Kurikulumom izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita.

Nositelji aktivnosti su za Srednju školu Zlatar Anita Pavlek, prof. biologije i kemije i učenici 3.g razreda

Školske godine 2024./2025. (od rujna do lipnja)

Terenska nastava: obilježavanje Svjetskog dana pješačenja - šetnja po Ivanščici (do Belecgrada, Pustog Lobora ili Milengrada)
  • potaknuti učenike na stjecanje zdravih životnih navika i boravak u prirodi
  • pružiti učenicima dodatne sadržaje izvan redovne nastave
  • potaknuti učenike na druženje izvan nastave
  • upoznati kulturnu baštinu svojeg kraja (srednjovjekovne utvrde)

jednodnevna šetnja uz druženje na Ivanščici, u suradnji sa planinarskim društvom Oštrc

nastavnica TZK–a prof. Maja Vančina Mitrečić, razrednice 2.g i 2.u razreda Davorka Pelko, prof. i Snježana Švaljek, prof.

ovisno o vremenskim prilikama, u listopadu 2024. / lipnju 2025.god.

Korak 7

Ekokodeks i himna

  • 1. Tko reciklira, profitira
  • 2. Tko siječe zelene šume, nema dume.
  • 3. Čist život i bistra voda, to je naša nova moda.
  • 4. Zlatar bez smoga, alkohola i droga.
  • 5. Efekt staklenika se ne šika.
  • 6. Kanalizacija v potoku, kak trn v oku.
  • 7. Flaša nema kaj delati v šume jer nije na kostanju zrasla.
  • 8. Kaj god napravite svijetu, napravili ste i svom detetu.
  • 9. Ozonske rupe su glupe.
  • 10. Uzalud ti mir ako zagađuješ svemir.
  • 11. Uništavajući božje djelo oduzimamo si piće i jelo (koje krijepi naše tijelo).
  • 12. Sve znamo, prirodu čuvamo.
  • 13. Nuklearna elektrana – na svijetu rana.
  • 14. Pazite da ne bi bil još jeden Černobil.
  • 15. Hiti televizor kam spada, a ne same nekam izvan grada.
  • 16. Morame prestati okolo smetje metati (jer ga nije lijepe videti).

Eko kodeks napisali: Andrija Jurki, 3.g i Matija Novački, 3.g (šk. god. 2007./08.)

 

Življenje

Črne nebe, črljene sounce,
Zele nas je sve.
Da nam je videti života male,
Da zbudimo se.

Same da opet bude
Kak rekli su nam stari,
Kak bile je,
Da po čistem hodime!

Dali bi sve za meste
Meste di zraka imame,
de deca pod suncem zdižu se,
de vreme navek ljepo je.

Znova bumo zdigli se,
Prijeli v ruke kaj žive je,
Same da oči zelene gledime te.
Da svaki cvet beli je,

Tak kakti papiri prazni je.
Hiti farbe, v kmici nebume.
Donesi vode da crne spereme,
Vužgi vatru štera sveta je.
Male plavoga na nebe hitime,
Ruke na kup, vreme je!

Himnu napisao: Tin Borovčak, 2.g (šk. god. 2007./08.)

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj