Ekoškole
Naziv projekta: Izrada eko kalendara
Tema projekta: Osmišljavanje crteža, Osmišljavanje kreativnih fotografija i originalnih ekoloških misli za izradu školskog ekokalendara. Projekt ide od 2013. god.ine
Opis projekta:
Učenici na samostalan i kreativan način osvješćuju i razvijaju kulturu brige o okolišu kroz sinergiju likovne kulture, hrvatskoga jezika i informatike.
Naziv projekta: Klimatski kolaž
Tema projekta: Klimatske promjene - stanje i mogućnosti djelovanja
Opis projekta:
Ciljevi i aktivnosti: Upoznavanje fenomena klimatskih promjena, posljedica koje one već uzrokuju te
rizika koji čekaju društvo ako nastavimo živjeti na neodrživ način. Na zabavan i pristupačan
način osvijestiti sudionike o problemu klimatskih promjena, pobuditi emocionalnu reakciju
povezanu s dobivenim činjenicama, uputiti na promišljanje o vlastitoj ulozi u nastanku i
rješenju klimatske krize. Potaknuti promišljanje o promjeni u vlastitom životu i u životu šire zajednice.
Opis aktivnosti: Radionica
Naziv projekta: Dan kruha - multimedijalna izložba
Tema projekta: Očuvanje etno tradicije i običaja te razvijanje ekološke svijesti.
Opis projekta:
Opis aktivnosti: Izrada i izlaganje domaćih proizvoda od pšenice i ostalih plodova jeseni; Organiziranje školske izložbe, prigodna glazba s tematikom hrane.
Ravnatelj Mladen Pavetić, školski koordinator Silvija Dedović, psihologinja Marija Vragović, domar Anđelko Varga, Dubravko Čubek, prof., Davorka Pelko, prof, Anita Pavlek, prof, Krešimir Varga, prof, Jasna Polanović, prof, Nataša Krajačić, prof, Kristina Belko Krsnik,prof. Ivančica Tomorad, prof., članovi školskog Odbora, učenici 1.r, 3.u, 3.g, 1.u, 1lt, 3.lt i 1.g razreda, Valentina Klancir, predsjednica vijeća roditelja i član školskog odbora.
Očuvanje etno tradicije i običaja te razvijanje ekološke svijesti.
Izrada i izlaganje domaćih proizvoda od pšenice i ostalih plodova jeseni; organiziranje školske izložbe.
Knjižničarka, učenici, profesori, roditelji i ostali djelatnici škole.
Listopad 2024.
Poučavanje o potrebi i prednostima razdvajanja i recikliranja otpada i poticanje na isto.
Selektivno odvajanje otpada po razredima, kancelarijama, u zbornici i ostalim školskim prostorijama. U svim se navedenim prostorijama nalaze kartonske kutije za odlaganje papira i koš za ostalo smeće, a ispred škole se nalaze plavi i zeleni kontejner. U suradnji sa eko kumom naše škole, Unioradom iz Petrove gore, nabavljaju se kutije za odlaganje papira i prazne se kontejneri ispred škole.
Učenici i djelatnici škole....
Kroz cijelu školsku godinu.
Poticanje kreativnog izražavanja, izdvajanje važnih ekoloških datuma po mjesecima, isticanje važnosti ekologije originalnim eko porukama učenika.
Organizirana radionica izrade eko kalendara.
Organizirana radionica izrade eko kalendara.
Rujan – prosinac 2024.
Potaknuti nastavnike na primjenu suvremenih oblika i metoda rada. Usvojiti praktična znanja iz područja ekologije i drugih područja. Razvijati kritičko i kreativno mišljenje i djelovanje.
Tematske radionice, prezentacija školskih projekata, zajednička priredba i druženje.
Učenici, nastavnici, knjižničarka, psihologinja, administrativno i tehničko osoblje škole, roditelji.
Travanj 2025.
Održivim razvojem se u svim se odgojno-obrazovnim područjima promiče i osigurava razvoj pozitivna i odgovorna odnosa učenika prema zaštiti okoliša i održivu razvoju. Obuhvaća sve tri dimenzije održivosti: okolišnu, društvenu i ekonomsku te njihovu međusobnu ovisnost. Odgojem i obrazovanjem za zaštitu okoliša i održivi razvoj učenici otkrivaju i uspostavljaju višestruke i raznolike odnose između prirodnih, društvenih, gospodarskih i kulturnih dimenzija okoliša. Razvijaju razumijevanje za složenost problema što ih u odnosu na okoliš donose promijenjeni uvjeti života te društveni, gospodarski i tehnološki razvoj.
Učenici izgrađuju pozitivan sustav vrijednosti u odnosu na potrebu očuvanja kvalitete okoliša te racionalno korištenje prirodnih izvora. Osobito usvajaju vrijednosti kao što su obzirnost, umjerenost, štedljivost, solidarnost i poštovanje samih sebe i drugih ljudi, prirode, okoliša te njihovih izvora i zaliha za sadašnje i buduće naraštaje, biološke i kulturne raznolikosti te planeta Zemlje u cijelosti.
Učenici izgrađuju pozitivan sustav vrijednosti u odnosu na potrebu očuvanja kvalitete okoliša te racionalno korištenje prirodnih izvora. Osobito usvajaju vrijednosti kao što su obzirnost, umjerenost, štedljivost, solidarnost i poštovanje samih sebe i drugih ljudi, prirode, okoliša te njihovih izvora i zaliha za sadašnje i buduće naraštaje, biološke i kulturne raznolikosti te planeta Zemlje u cijelosti.
Profesori društvene i prirodne grupe predmeta i učenici
Tijekom školske godine 2024./2025.
Kroz radionice održavat će se prostor vanjskog vrta te će se putem rada u vrtu odraditi vježbe nošenja sa stresom. Vrt je planiran kao sigurno mjesto za razgovor o aktualnim temama i problemima
Nositelji aktivnosti su učenici Srednje škole Zlatar i Anita Pavlek, voditeljica i koordinatorica, Marija Vragović, voditeljica i koordinatorica.
Od listopada 2024. do lipnja 2025.
Projektom “Milky way...” učenici gimnazijskih razreda (1.G 2.G, 3.G, 4.G) će istražiti konzumaciju, proizvodnju i distribuciju mlijeka te otpada koji pri tome nastaje u lokalnoj zajednici. Učenici će kroz povijest proizvodnje, konzumacije i distribucije mlijeka u našim krajevima usporediti sa suvremenim trendovima i njihovim prednostima i manama.
Mlijeko i mliječni proizvodi spadaju u najzdravije prehrambene proizvode. Međutim, današnja potrošnja istih za posljedicu ima veliku količinu uglavnom plastičnog otpada / tetrapaka koji puni naše kante za smeće, a nakon toga bi se trebao reciklirati, no svjedoci smo pravih “planina” koje nastaju slaganjem kocki prešanog plastičnog otpada. Plastika i mikroplastika zagađuje tlo, vode, rijeke i mora. Ugroza su za ljudsko zdravlje, ali i za cijeli ekosustav na Zemlji. Kako bi se smanjila proizvodnja plastičnog otpada u kućanstvima, cilj nam je potaknuti učenike i članove njihovih obitelji na upotrebu alternativnih oblika ambalaže za mliječne proizvode. Tradicionalna proizvodnja mlijeka na malim seoskim domaćinstvima u prošlosti nije imala nikakvih otpadnih ostataka. Mlijeko se pohranjivalo u keramičkoj, metalnoj ili staklenoj ambalaži koja se je neprekidno reciklirala. Upotreba i postavljanje mlijekomata u većim mjestima u Hrvatskom zagorju 2013. god. trebalo je potaknuti neposrednu kupovinu mlijeka i mliječnih proizvoda od lokalnih proizvođača, uz upotrebu staklenih boca koje bi se ponovno punile. Time bi se smanjila proizvodnja plastičnog otpada. Projekt je propao, mljekomati su se ugasili. Cilj nam je istražiti zašto je do toga došlo i mogu li mlijekomati opet “oživjeti”?!
Nositelji aktivnosti su učenici 1.G; 2.G; 3.G, 4.G; i voditelji: Iskra Joć, prof; Davorka Pelko, prof.; Snježana Švaljek
školske godine 2024./2025. (od rujna do lipnja)
Upoznavanje fenomena klimatskih promjena, posljedica koje one već uzrokuju te rizika koji čekaju društvo ako nastavimo živjeti na neodrživ način. Na zabavan i pristupačan način osvijestiti sudionike o problemu klimatskih promjena, pobuditi emocionalnu reakciju povezanu s dobivenim činjenicama, uputiti na promišljanje o vlastitoj ulozi u nastanku i rješenju klimatske krize. Potaknuti promišljanje o promjeni u vlastitom životu i u životu šire zajednice.
Upoznavanje fenomena klimatskih promjena, posljedica koje one već uzrokuju te rizika koji čekaju društvo ako nastavimo živjeti na neodrživ način. Na zabavan i pristupačan način osvijestiti sudionike o problemu klimatskih promjena, pobuditi emocionalnu reakciju povezanu s dobivenim činjenicama, uputiti na promišljanje o vlastitoj ulozi u nastanku i rješenju klimatske krize. Potaknuti promišljanje o promjeni u vlastitom životu i u životu šire zajednice.
Anita Pavlek i Jasna Polanović s učenicima
Tijekom nastavne godine 2024./2025
Projekt se provodi u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj kao izvannastavna aktivnost, izborna ili fakultativna nastava ili projekt u okviru školskoga kurikuluma u osnovnim i srednjim školama. Učenici pod mentorstvom svojih učitelja mentora obrađuju sadržaje učenja i ostvaruju ishode učenja planirane Kurikulumom izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita.
Nositelji aktivnosti su za Srednju školu Zlatar Anita Pavlek, prof. biologije i kemije i učenici 3.g razreda
Školske godine 2024./2025. (od rujna do lipnja)
jednodnevna šetnja uz druženje na Ivanščici, u suradnji sa planinarskim društvom Oštrc
nastavnica TZK–a prof. Maja Vančina Mitrečić, razrednice 2.g i 2.u razreda Davorka Pelko, prof. i Snježana Švaljek, prof.
ovisno o vremenskim prilikama, u listopadu 2024. / lipnju 2025.god.
Eko kodeks napisali: Andrija Jurki, 3.g i Matija Novački, 3.g (šk. god. 2007./08.)
Življenje
Črne nebe, črljene sounce,
Zele nas je sve.
Da nam je videti života male,
Da zbudimo se.
Same da opet bude
Kak rekli su nam stari,
Kak bile je,
Da po čistem hodime!
Dali bi sve za meste
Meste di zraka imame,
de deca pod suncem zdižu se,
de vreme navek ljepo je.
Znova bumo zdigli se,
Prijeli v ruke kaj žive je,
Same da oči zelene gledime te.
Da svaki cvet beli je,
Tak kakti papiri prazni je.
Hiti farbe, v kmici nebume.
Donesi vode da crne spereme,
Vužgi vatru štera sveta je.
Male plavoga na nebe hitime,
Ruke na kup, vreme je!
Himnu napisao: Tin Borovčak, 2.g (šk. god. 2007./08.)