loading

Ekoškole

Osnovna škola Meterize, Šibenik

Korisnički podaci

Osnovna škola Meterize, Šibenik
Put kroz Meterize 48, 22000 Šibenik
0989719275
ured@os-meterize-si.skole.hr
2025
Priprema statusa

Korak 1

Članovi odbora

  • Ravnateljica: Margit Vrbičić,
  • Koordinatori: Ines Lovrić, Silvija Mikulandra, Antonia Cukrov Kulušić, Mirjana Lovrić,
  • Učenici: Lea Kalauz, Ante Tepić, Lea Duvančić, Duje Krečak, Pia Vidović, Jan Slavica, Krnić Nika, Sara Slamić, Viktoria Mamić, Laura Petričić, Lena Jurišić 
  • Predstavnici Učiteljskog vijeća: Zdenka Ježina, Doris Baraka, Diana Cvitanović, Ivana Jurica,
  • Predstavnici stručnog tima: Mirjana Škrapić, Vesna Bogdan
  • Predstavnici tehničkog i administrtivnog osoblja: Jakov Brkić, Narcisa Stanić, Josipa Menđušić,
  • Predstavnici roditelja i lokalne zajednice: Ana Vučak, Sanja Mikolčevć, Sara Jukić, Lucija Đaković.
  • Član Eko odbora je i predstavnik Javne ustanove Prioda Šibensko-kninke županije  i Zelenog grada d.o.o..
  • Član Eko odbora je i predstavnica udruge Argonauta - udruge za zaštitu prirode i okoliša te promicanje održivog razvoja.
image

Korak 3

Plan djelovanja

Biološka raznolikost, zdravi život, reciklaža i klimatske promjene.
  • 1. Upoznavanje i njegovanaje različitih vrsta sobnih i vrtnih biljaka, sadnja, presađivanje biljaka, poticanje na maštovito i skaldno aranžiranje, stvarnje pozitivnog stava prema prirodi i očuvanju okoliša.
  • 2. Usvajanje temeljnog vizualnog govora likovno-tehničkim sredstvima te razvoj kreativnih sposobnosti učenika.
  • 3. Poticanje dječje kreativnosti i njezino povezivanje sa poduzetničkim načinom razmišljanja. Razvijanje radnih navika, radnih vrijednosti, odgovornosti, inovativnosti, poduzetništva i potrebe za suradnjom
  • 4. Primjena znanstvene metode u početnom učenju prirodoslovlja i razvijanje svijesti i potrebe za očuvanje okoliša
  • 5. Probuditi interes za prirodu i prirodne ljepote, samostalan rad učenika u školskom vrtu i angažman učenika kod kuće. Razvijanje ekološke svijesti, odgovornog ponašanja prema okolišu i razvijanje pozitivnog odnosa prema prirodi.
  • 6. Poučiti učenike da uz trud i angažman mogu pridonijeti boljitku zajednice (škole) – ozelenjivanje okoliša i interijera škole, povećanje knjižnog fonda knjižnice.
  • 7. Razvijati sposobnosti učenika za pokretanje akcija ekološkog karaktera. Učenike poticati da budu ekološki osviješteni članovi društva. 
  • 8. Učenike će se potaknuti na razmišljanje o zdravoj prehrani u smislu zamjene određenih namirnica niske nutritivne vrijednosti ili onih s povećanom količinom soli, masti ili šećera, s onima koje su zdravije i nutritivno bogatije.
  • 9. Učenici će sadnjom stabla u jesen, njihovom njegom kroz zimu i cvatom u proljeće naučiti kada se što sadi, kako se pravilno sade i njeguju biljke, te da ih ne treba nepotrebno uništavati. Naučiti će cijeniti „život“ u svim njegovim oblicima.
  • 10. Učenici će prodajnom izložbom sakupiti materijalna sredstva za pomoć drugima ili za financiranje drugih aktivnosti. Kod učenika poticati razvoj socijalnih vještina i sposobnost pokretanja akcija humanitarnog karaktera.
  • 11. Učenici će učiti o suživotu s prirodom, naučiti da životinje ne treba tjerati s njihovog staništa. 
  • 12. U okviru projekta "Samo je jedna Zemlja" obilježiti će se Eko dani – Dan šuma – 21.3., Svjetski dan voda 22.3., Svjetski dan metereologije 23.3. Učenicima će se skrenuti pozornost na probleme vezane uz zaštitu prirode i očuvanje okoliša.
  • 13. Usmjeravanje učenika na pokretanje, vođenje i sudjelovanje u humanitarnim akcijama, volonterskom radu i istraživačkim projektima. Učenici će moći bolje razumjeti uvjete u kojima dupini žive u Jadranskom moru i s kakvim se problemima suočavaju, odnosno što ugrožava njihovo stanište. Učenici će razvijati ekološku svijest, ljubav prema prirodi i pozitivan stav prema volonterstvu i humanitarnom radu.
  • 14.Učenici će moći navesti vrste onečišćenja i mjere zaštite okoliša, objasniti važnost selektiranja otpada. Utjecati će se na njihove stavove i kritičko promišljanje o temama i važnosti očuvanja okoliša i održivog razvoja te osvješćivanje mogućnosti vlastitog doprinosa u očuvanju prirodnih resursa u okolini.
  • 1. Uzgajanje i njegovanje sobnih školskih biljaka (zalijevanje i presađivanje), bilježenje promjena na biljkama, ukrašavanje prostora sobnim biljkama, aranžiranje cvijeća.
  • 2. Njegovanje i poticanje Eko svijeta kroz likovni izričaj koristeći ambalažu,  neoblikovane prirodne materijale i različite otpadne materijale.
  • 3.Izrada različitih uporabnih predmeta od otpadnog materijala. Prodaja izrađenih predmeta na prigodnim školskim izložbama (u sklopu Adventa, Uskrsa, Dana Škole) 
  • 4. Upoznavanje, sadnja, presađivanje i njegovanje različitih vrta vrtnih biljaka u školskom STEM vrtu, bilježenje promjena na biljkama.
  • 5.Izrada različitih predmeta uporabne i dekorativne vrijednosti u svrhu prodaje na prigodnim manifestacijama.
  • 6.Prikupljanje starog papira i odjeće, izrada eko papira, ukrasnih i uporabnih predmeta od papira, izrada umjetničkih djela od starih tkanina.
  • 7. Učenici će samostalno napraviti zdravu grickalicu – čips od jabuke – kroz praktični rad u školskoj kuhinji.
  • 8. Učenici će posaditi stablo u školskom vrtu, pravilno ga njegovati i pratiti njegov rast.
  • 9. Prodajna izložba kolača i ostalih pekarskih proizvoda koje su učenici sami izradili ili ispekli.
  • 10. Izrada prigodnog plakata na temelju dobivene teme koju će istraživati prikupljanjem pisanih i slikovnih materijala
  • 11.Učenici će ostvariti suradnju s Institutom „Plavi svijet“ iz Velog Lošinja koja provodi aktivnosti istraživanja i zaštite dobrih dupina, ali i svih ostalih vrsta dupina i kitova u Jadranskom moru, te izabrati kojeg će dupina usvojiti. Projekt počinje 4. listopada povodom Međunarodnog dana zaštite životinja
  • 12. Istraživački rad učenika prema zadanim kriterijima (odlaganje i odvoz otpada, sortiranje otpada, važnost recikliranja). Samostalno će reciklirati i reciklirani predmet donijeti u školu.
  • 13. Prigodno će se obilježiti i sljedeći znaačajni dani: Svjetski dan hrane, Svjetski dan jabuke, Sveti Nikola, Međunarodni dan planina, Svjetski dan zaštite šuma, Svjetski d an vod, Svjetski dan metereologije, Dan planeta Zemlje, Međunarodni dan vrtova.
  • 14. Realizirati će se različite akcije: Branje maslina iz školskog vrta, Čišćenje okoliša i dr. u kojima će sudjelovati svi učenici škole.
  • 1. Izvannastavna aktivnost - Cvjećarska skupina - učenici 1.a razreda i razrednica.
  • 2. Izvannastavna aktivnost  - Likovna radionica – učenici 1.c razreda i razrednica
  • 3. Izvannastavna aktivnost - Mali poduzetnici – učenici 2.a razreda i razrednica
  • 4. Izvannastavna aktivnost - Mali istraživači prirode - učenici 2.b razreda i razrednica
  • 5. Izvannastavna aktivnost - Vrtlari - učenici 3.b razreda i razrednica
  • 6. Izvannastavna aktivnost - kreativna radionica - učenici 4.a razreda i razrednica
  • 7. Projekt: Zajedničkim radom za opće dobro - novi život za stari papir - učenici 4.a razreda i razrednica
  • 8. Projekt: Proizvodimo hranu - od sirovine do gotovog proizvoda - čips od jabuke - učenici 4.a razreda i razrednica.
  • 9. Projekt - Ostavi trajni znamen - posadi stablo - učenici 4.a razreda i razrednica
  • 10. Projekt: Zajedničkim radom za opće dobro - prodajna izložba proizvoda od tijesta - učenici 4.a razreda i razrednica
  • 11. Projekt: Životinje u našem vrtu - kučica za ptice - učenici 4.a razreda i razrednica
  • 12. Projekt: Samo je jedna Zemlja - učenici petih razreda i voditeljica projekta
  • 13. Projket: Usvoji dupina - učenici 6.a razreda i razrednica
  • 14. Projekt: Istraži, recikliraj, zaštiti- učenici šestih razreda i voditeljica

Vrijeme realizacije i praćenje realizacije biti će tijekom nastavne godine 2024./2025. sukladno dinamici ostvarivanja, u najvećoj mjeri putem školske web stranice.

Korak 7

Ekokodeks i himna

 

U školi učimo kako prirodu čuvati

o Zemlji se brinuti, na njoj dugo živjeti

zato i ti zaštitar prirode budi

jer na Marsu i Veneri nema ljudi.

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj