Ekoškole
Naziv projekta: Kultura, turizam i strukovno obrazovanje - Hrvatska turistička kutija iznenađenja
Tema projekta: Izrada prve hrvatske turističke kutije iznenađenja - očuvanje kulturno-povijesne i biološke raznolikosti kraja kroz ponudu novog proizvoda
Opis projekta:
Srednja škola Ivana Meštrovića Drniš projektom "Kultura, turizam i strukovno obrazovanje - Hrvatska turistička kutija iznenađenja" obilježila je Europsku godinu vještina. Naša nastavnica, Martina Jerković, pozvala je nastavnicu Klaudiju Dimić iz Ekonomske i upravne škole Split kao partnericu u projektu.
Provodeći različite aktivnosti, analizirali su svakodnevne zadatke, primjenjujući rad učenika u grupama i paru. Projekt uključuje znanja i vještine iz različitih obrazovnih područja, među kojima je i turistički multisektorski resor. Kako se društvo mijenja, mijenjaju se i vještine potrebne za svakodnevni život, što od mladih zahtijeva da budu analitični i otvoreni za promjene. Učenici su ovim projektom pokazali do sada stečene vještine kako biti neovisan, odgovoran i ekološki svjestan građanin. Svoje znanje i vještine predstavili su u ovoj Europskoj godini vještina, koja je trajala do 8. svibnja 2024. godine.
Radom na projektu nastala je kutija iznenađenja s 50 kartica koje su vezane uz kulturno bogatstvo dviju županija, Šibensko-kninske i Splitsko-dalmatinske, iz rimskog razdoblja, od Burnuma do Dioklecijanove palače. Učenici su izrađivali kartice, slike i prikupljali informacije o životu i običajima tadašnjih naroda s naglaskom na rimski vojni logor Burnum i Dioklecijanovu palaču. Pri izradi su koristili reciklirane materijale i RRR model, te različite IKT alate za što bolju pripremu i prezentaciju proizvoda i usluga. Time su učenici naučili kako postojećem proizvodu udahnuti novi život i značenje.
Svatko tko zavuče ruku u kutiju može izvući dragocjeni podatak o kulturi, hrani, običajima, spomenicima, osobama, glazbi, umjetnosti itd. Kutija iznenađenja izrađena je od prirodnog drva od strane učenika stolara iz TIŠ Ruđera Boškovića iz Sinja, koji su se pridružili projektu i svojim vještinama izradili upravo ono što je bilo potrebno. Učenici su prilikom izrade kutije iznenađenja dodatno učvrstili znanje o kulturno-povijesnoj baštini, promociji, prirodnoj i biološkoj raznolikosti kraja u kojem žive, te o procesu stvaranja novog proizvoda. Razvijali su komunikacijske i prezentacijske vještine potrebne za predstavljanje projekta. Sudjelovanjem u svim aktivnostima, osobito tijekom posjeta NP Krka, učenici su ojačali svoje znanje o važnosti očuvanja okoliša, pitke vode i prirodnih staništa, prisjetivši se pritom i UN-ovih 17 ciljeva održivog razvoja.
Naziv projekta: Let´s particišate in EU election 2024
Tema projekta: Demokratski izborni procesi u EU i djelovanje EU parlamenta na svakodnevni život građanina i očuvanje okoliša
Opis projekta:
Projekt "Sudjelujemo u EU izborima 2024" uspješno je proveden na eTwinning platformi. Autorica projekta nastavnica Martina Jerkovć nakon što je projekt odobren od AMPEU pozvala je partnere na sudjelovanje na koje se odazvalo pet škola iz Hrvatske te po jedna škola iz Švedske, Njemačke, Belgije, Slovenije, Španjolske i dvije škole iz Litve. Suautorica projekta je bila natavnica Linn Jansonn iz švedske škole. Cilj projekta bio je omogućiti učenicima da koristeći IKT alate izrade kreativna rješenja i radove, te kroz skupne i individualne aktivnosti nauče više o demokratskim procesima ali i djelovanju EU parlamenta u pogledu očuvanja okoliša i povećanja standrada življenja s osvrtom na 17 ciljeva održivog razvoja (SDGs - Sustainable Development Goals) definiranih od strane Ujedinjenih naroda kao globalni ciljevi za bolju i održiviju budućnost.
Link na eTwinning platformu projekta
https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/lets-participate-eu-election-sudjelujemo-u-eu-izborima/twinspace
Ključne aktivnosti uključivale su:Upoznavanje s institucijama EU:
Mogućnosti EU zelene tranzicije:
Suradnja s predstavnicima:
Kao završna aktivnost projekta izrađen je film o EU izborima i utjecaju Europskog parlamaneta na lokalnu zajednicu u svim zemljama sudionicima. Isto tako u budućnosti će se organizirati događaj u Bruxellesu, putem prijave na Erasmus+ projekt. Ova aktivnost uključuje: posjetu muzeju europske povijesti gdje će učenici dobiti uvid u povijest i razvoj EU; projektne aktivnosti koje uključuju simulaciju izbora, analiziranje rezultata, isto tako upoznavnje o načinu donošenja i usvajanja direktiva EU za svakodnevni život a koje su vezane i za očuvanje okoliša i zelenu tranziciju.
Erasmus+ mobilnost kroz projekt
Uspješnim apliciranjem na Erasmus+ program KA210-SCH - Small - scale partnerstva in school education, mobilnost učenika će se provesti između Švedske i Hrvatske kroz narednu školsku godinu. Aktivnosti uključuju:
Posjet švedskih učenika Hrvatskoj:
Posjet hrvatskih učenika Švedskoj:
Zajednički posjet Bruxellesu:
Ovaj projekt pruža učenicima priliku da kroz praktične aktivnosti i međunarodnu suradnju steknu dublje razumijevanje demokratskih procesa, održivog razvoja i uloge Europske unije u očuvanju okoliša i zelene tranzicije.
Naziv projekta: Cibus i bolji život
Tema projekta: Zdrava prehrana i životne navike te tjelovježba u prirodi
Opis projekta:
Projekt "Cibus i bolji život" nastao je kao odgovor na sve češće vijesti o pretilosti, dijabetesu i lošem zdravstvenom stanju, posebno među mlađim uzrastima u Republici Hrvatskoj. Nastavnica Martina Jerkovć provodila ga je u našoj srednjoj školi s učenicima prvog razreda smjer ekonomisti u školskoj godini 2022./2023. Srednjoškolci iz ruralnih i urbanih područja, suočavaju se s izazovom nedostatka zdrave prehrane tijekom jutarnjih obroka, što je rezultat ograničene ponude. Iako su donekle svjesni da im prehrana nije potpuno zdrava, nisu uvijek svjesni koliko to može štetiti organizmu. U društvu se često čuju različita mišljenja o uzrocima pretilosti, od glutena do masnoća i šećera, uz preporuke za smanjenje unosa mesa ili čak prelazak na vegansku prehranu. Ističe se važnost redovite i umjerene konzumacije jela, kao i svakodnevne tjelesne aktivnosti.
Ciljevi projekta bili su:
Specifični ciljevi projekta proizašli su iz 17 UN ciljeva održivog razvoja i to:
Projektom "Cibus i bolji život" nastojalo se potaknuti pozitivne promjene koje će doprinositi zdravlju i blagostanju mladih, stvarajući temelje za dugoročno poboljšanje njihovog zdravstvenog stanja i kvalitete života. Edukacija i podrška koja je projektom stvorena i prezentirana na satovima razredne zajednice omogućila je mladim ljudima pristup informacijama i resursima u usvajanju zdravih životnih navika i očuvanja okoliša upravo konzmiranjem zdrave hrane a manje industrijski obrađene hrane.
Povratne informacije koje su prikupljene putem online ankete za učenike na kraju provodenih aktivnosti u procesu evaluacije projekta dale su vrlo pozitivne rezultate.