Ekoškole
Naziv projekta: Čudesna šuma
Tema projekta:
Opis projekta:
Provodi se od rujna do lipnja tijekom pedagoške godine, na dnevnoj ili tjednoj bazi. U sklopu Čudesne šume provodimo aktivnosti “Pokaži i ispričaj” (jednom u tjednu) , “Igramo se priča” (jednom u tjednu) te “Hrvatsko tradicijsko stvaralaštvo” (prema interesu skupine).
Sve aktivnosti su protkane i vođene kroz čarobnu šumu koja nam je pričala i priča priče najviše o životinjama i njihovim životima te avanturama. Svaka životinja priča svoju priču koju djeca nadopunjavaju svojom maštom. U centru Čudesne šume, djeca glume, listaju literaturu, slikovnice ili ga koristiti za osamu i odmor. Također proigravaju različite imitativne igre (trgovina, veterinarska stanica, obitelji, svemirske postaje….), igre dramatizacije njihovim lutkama na stolnim kazalištima, ilustracije postojećih slikovnica te izrada vlastitih slikovnica.
Naziv projekta: Dječje folklorno stvaralaštvo
Tema projekta:
Opis projekta:
Dječje folklorno stvaralaštvo integrirano je u program glazbene metodike i odgoja za održivi razvoj te se redovito provodi u mješovitoj vrtićkoj odgojno-obrazovnoj skupini Slavuji. Osnovni mu je cilj približavanje autentičnih i djeci primjerenih tradicijskih sadržaja iz različitih krajeva Hrvatske kako bi se potaknuo interes kod djece za tradicijske običaje i razvila spontanost i kreativnost te senzibilitet prema kulturi i vlastiti identitet.
Djeca se upoznaju s krajolicima hrvatskih regija, životom u tradicijskim seoskim kućama, glazbenim instrumentima, tradicijskim igrama, zanimanjima, svadbenim običajima, plesom i pjesmama karakterističnim za pojedinu regiju. U svakodnevnoj igri te u poticajnom i osmišljenom kontekstu budi se dječji interes za spomenute sadržaje, a djeca imaju mogućnost uspoređivati različitosti života nekada i sada. Folklornim sadržajima potiču se socijalne i građanske kompetencije, komunikacija na materinskom jeziku, matematičke kompetencije, kulturna svijest i izražavanje, kompetencije učiti kako učiti, likovni i glazbeni senzibilitet te motoričke vještine.
Aktivni sudionici odgojno-obrazovnog procesa su i vanjski suradnici te roditelji i ostali članovi obitelji djece polaznika odgojno-obrazovne skupine koji doprinose izradom didaktičkih igara i gostovanjima u odgojno-obrazovnoj skupini tijekom kojih međusobno dijele priče, pjesme, igre i doživljaje karakteristične za tradiciju kraja iz kojeg dolaze. Unošenjem folklornih sadržaja i tradicijskih motiva u dječju svakodnevicu proširuje se i obogaćuje temeljna dječja aktivnost – igra.
Naziv projekta: Urbani vrt
Tema projekta:
Opis projekta:
Projekt Urbani vrt počeo se provoditi prije devet godina u mješovitoj vrtićkoj odgojno- obrazovnoj skupini Irisi. Zbog trajanja projekta, urbani je vrt postao sastavni dio života skupine.
Cilj je bio omogućiti djeci da kroz praktični rad u urbanom vrtu usvajaju znanja, razvijaju sposobnosti i vještine u skladu s odgojem za održivi razvoj na načelima permakulture. Danas aktivnosti u urbanom vrtu traju tijekom cijele godine, a djeca su u prilici svakodnevno promatrati promjene u urbanom vrtu i brinuti o njemu. Tijekom godina postojanja urbanog vrta ostvarena je suradnja s roditeljima, zaposlenicima dječjeg vrtića i vanjskim suradnicima. Djeca svakodnevno borave u urbanom vrtu i sudjeluju u planiranju, organiziranju i provođenju aktivnosti u sklopu urbanog vrta te vrednovanju učinjenog. Urbani je vrt mjesto brige o biljkama, igre, učenja, suradnje i razvoja ekološke osviještenosti kod djece i odraslih.