Ekoškole
Naziv projekta: Zelena škola
Tema projekta: Zaštita okoliša, gospodarenje otpadom, održivi razvoj
Opis projekta:
OŠ Odra je akreditirana Erasmus+ škola. Projekt Zelena škola, u sklopu akreditacije provodit će se od 2023. - 2025. godine. Projekt je počeo u lipnju 2023. i trajat će do lipnja 2025. godine. Projekt ima 3 cilja:
1. Osposobljavanje učitelja za stvaranje i djelovanje u okviru Zelene (eko) škole
2. Edukacija i priprema učenika za djelovanje u okviru održivog razvoja
3. Implementacija i širenje kulture održivog razvoja i kružne ekonomije
Naziv projekta: Školski vrt
Tema projekta: Poboljšanje prehrane, tjelesna aktivnost i boravak na svježem zraku, vrijednost rada na zemlji
Opis projekta:
OŠ Odra pokreće i namjerava dugoročno koristiti školski vrt u svrhu vlastitog uzgoja voća, povrća te ljekovitog i začinskog bilja. Godišnjim rastom broja učenika dolazi do sve većeg broja alergične i pretile djece. Rezultati istraživanja pokazuju da škola ima veliki broj umjereno pretilih i pretilih učenika. Uz to, proporcionalno se povećava i broj učenika s alergijama (alergije na različite tvari iz okoliša ili hrane) čemu ne pogoduje onečišćenje zraka i manjak prostora u školi. Ujedno bi se radilo na osvještavanju vrijednosti rada na zemlji, na vrijednosti rada i stvaranju nečega vlastitim trudom i zalaganjem kao zalog za zdraviju budućnost. Učenici bi radili na uspostavljanju, održavanju i njegovanju školskog eko vrta, ubirali bi njegove plodove (raznoliko povrće, voće i bilje) te u konačnici konzumirali zdrave ekološki uzgojene plodove. Kroz rad bi razvijali svijest o odnosu čovjeka prema prirodi, timski rad i učili u neposrednoj životnoj praksi.
Naziv projekta: Brain park
Tema projekta: Korištenje reciklinaranog i otpadnog materijala u različite svrhe - tjelesna aktivnost, kreativnost, emocionalni razvoj
Opis projekta:
U nedostatku školske dvorane planira se preuređenje slabo korištenog dijela školskog voćnjaka u poligon prepreka od recikliranih materijala. Iskoristile bi se stare gume, limenke te otpadni građevinski materijal – cigle i neobrađeno drvo koje bi učenici zajedno s učiteljima naučili obraditi i ponovno upotrijebili pri uređenju poligona. Recikliranim materijalima planiraju se izraditi mozgalice i različite vanjske igre koje će razvijati koordinaciju, ravnotežu te finu motoriku. Između ostalih, planira se i izrada velikog vanjskog šaha.
Brain park će se povezati sa školskim vrtom uređenjem senzorne staze, sadnjom različitog aromatičnog bilja i biljaka različitih veličina i tekstura. Staza će biti izgrađana od otpadnog građevinskog materijala različitih površina kako bi se učenici nesmetano mogli kretati njome svim godišnjim dobima i na taj način aktivirati sva osjetila – vizualno, olfaktivno i taktilno, a u vrtu i gustativno.
Zadatak nam je provesti razne aktivnosti koje su navedene u kurikulumu kroz koje učenici:
ravnatelj, članovi Eko odbora, svi zaposlenici i učenici škole.
Redovito tokom godine; ovisno o vrsti aktivnosti. Na kraju nastavne godine.
Manje plastike za više prirode
Priroda naš je dom,
A mi svejedno radimo po svom.
Svaku noć, svaki dan
Ona nama daje san.
Svako jutro, svaku noć
Ona nama daje moć.
Ona nama daje sve,
A mi njoj samo plastike.
Zar ne vidite svi,
Da smo joj otežali.
Plastika će joj otežati,
A mi ćemo samo ležati.
Pomozimo joj sad,
Inače više neće biti kad.
Zato sada kažem,
Manje plastike za više prirode.