loading

Ekoškole

Dječji vrtić Mendula, Pirovac

Korisnički podaci

Dječji vrtić Mendula, Pirovac
Don Balda Vijalića 9A, 22213 Pirovac
0995371272
info@djecjivrticmendula.hr
2024
Priprema statusa
  • Naziv projekta: Eko-projekt

    Tema projekta: Briga o vanjskom okolišu, razvrstavanje otpada i zdrava prehrana

    Opis projekta:

    S eko-projektom krenuli smo s odvajanjem otpada unutar skupina. Odgojiteljice su s djecom provele aktivnosti pomoću kojeg su kod djece razvile ekološku osjetljivost, objasnile im važnost razvrstavanja otpada i brige o okolišu te razvile pozitivan stav o prirodi i potrebi očuvanja prirode. Naglasak je bio na motoričkom razvoju, prehrani i zdravlju djece, brizi za okoliš te usvajanju temeljnih znanja i spoznaja o povezanosti i međuovisnosti čovjeka i prirode.

    U sklopu projekta s djecom smo obilježili „Dan planeta zemlje“, slušajući pjesmu „Mali čuvari velike Zemlje“ djeca su oslikavali temperama planet Zemlju, pisali poruke inspirirane planetom Zemljom te izrađivali plakat „Što usrećuje našu zemlju“.  Potaknuti pričom „Janko i čarobni grah“ zasadili smo s djecom grah, kao i mnoge druge sadnice i cvijeće. Djeca su s uzbuđenjem promatrala kako cvijeće cvjeta, istraživali kako različiti cvjetovi mirišu i odakle cvijetu boja. Redovito su zalijevali sadnice, brali urode te su tijekom ručka i sami jeli ubrane rajčice i krastavce. Istraživali smo mirise voća te istraživali o zdravoj i nezdravoj hrani. Na tu temu su im odgojiteljice pripremile niz aktivnosti kao što je igrokaz s lutkama na štapu „Zdrava hrana“, „Zdrava gozba“, „Tužni kelj“. Slušajući pjesme „Voće, jede tko ga hoće“ izrađivali su piramidu zdrave prehrane te je i svako dijete ponaosob izradilo svoju prehrambenu piramidu. Kroz igru su razvrstavali zdravu i nezdravu hranu te igrali logopedske igre „Kuharevo povrće“ i „Pogodi voće“. Čitajući slikovnicu „Anina zdrava hrana“ djeca su izrađivali svoj savršen obrok izrezujući hranu iz časopisa, koju su potom lijepili na svoj tanjur. Istraživali su različite okuse hrane te izradili semafor zdrave prehrane. Zajedno s djecom odgojiteljice su im izradile i tržnicu zdrave hrane u obiteljskom centru u kojem su djeca rado boravila.

    Djeca su pozitivno i s radošću usvojila naviku recikliranja otpada, brinuli se o sadnicama te učili o zdravoj prehrani. Priključili smo se i projektu “Domaće u vrtiće” te smo na našoj VII. Večeri čitanja roditeljima podijelili brošuru s receptima istoimenog projekta i skupa s djecom i roditeljima izrađivali zdrave keksiće.

    image

  • Naziv projekta: Tjedan zdravlja

    Tema projekta: Vodeni svijet

    Opis projekta:

    Aktivnosti koje provodimo su motivirane i poticane od strane djeteta, no tema zdravlja je od iznimne važnosti, stoga smo ih potaknuli „vodenim svijetom“ obilježavajući Tjedan zdravlja.

    Sudjelovale su sve odgojne skupine od djece rane dobi do djece predškolske dobi te smo iznimno sretni jer su svi bili aktivno uključeni, radoznali, prepuni kritičkog razmišljanja i istraživačkog duha.

    „Pčelice“ i „Brzići“ zajedno sa odgojiteljicama Ljubicom i Ivom su promatrali što se događa sa cvijetom koji dobiva vodu, a što sa cvijetom koji se ne zalijeva.  Svi kutići aktivnosti su nudili poticaje, počevši slušajući „Malu kišnu kap“, raznih autora. Pisali su vodom po kartonima ispisivajući riječ „voda“, a ponajviše ih je potaknulo na suradnju zajedničko iscrtavanje tijela na velikom pek papiru ispunjavajući ga plavim listićima sukladno postotku vode u tijelu. Naime, odgojiteljice su na iskustven način prikazale od čega je sačinjeno naše tijelo. Aktivnost ih je odvela na daljnje istraživanje kakva je naša koža kad smo žedni, a kakva kad smo popili dovoljno količine vode. Uzimajući mokru i suhu spužvu, dodirivajući je i prislanjajući na tijelo, došli su do zaključka da „voda živi na koži“. Potaknuti djetetom i osluškujući razgovore, odgojiteljice su uvele raspored dnevnog unosa vode gdje djeca ispišu ravnu crtu kada popiju čašu vode. To je od iznimne važnosti za djecu koja „zaborave“ napiti se igrajući se. Agregatna stanja vode su upoznali uz pjesmu „Oblak“, a simboličku, slobodnu igru su imali u dramskom centru zajedno sa „morskim dnom i životinjama koje žive u moru“. S obzirom da smo mjesto uz more, „slušali“ su jugo i dodirivali morske kapljice koje je vjetar raspršivao, udarajući valove od rivu.

    Skupina „Pužići“, djeca rane dobi su ponajviše aktivnosti imala u likovnom centru na sreću njihovih prstića i dlanova. Oslikavali su vodu vodenim bojama i vatom te kapljice kiše sa kuhinjskom plavom bojom. Slikopriča „Gdje sve nalazimo vodu“, ih je „odvela“ da osluškuju zvukove vode u prirodi i oko nas. Igrokazom „Povrće i oblak“ (važnost vode za biljni svijet i za nas ljude) pripovjedači su postala sva djeca skupine jer su imitirajući odgojiteljicu diijelili uloge

    Skupina „Brzići“ su istraživala dugu i kišu u staklenci. Djevojčica D.U. je rekla kako voda nema boje, dok joj je P.M. na to odgovorio da voda je plava. Duga ih je motivirala na istraživačko „novinarstvo“:

    M.D.: „Oblaci mogu biti bijeli, a duga još veća, kao tobogan, da se po njoj skliznemo.“

    Ma.D.: „Kad bude duga, onda prestane kiša, a kad bude sunce, prestane duga. Sunce ide dolje, a duga gore.“

    D.U.:  „Duga je šarena i ona dolazi za ljeto.“

    P.M.: „ Duga je velika crta koja nastane od kiše sa šest boja.“

    L.R.L.: „Duga je kad je nešto šareno.“

    B.Č. : „Duga mi je po glavi, a ova kiša po glavi.“

    U centru za istraživanje prirode pomoću prehrambenih boja, vode, staklenih posuda i ubrusa odgojiteljica je izvela eksperiment “Duga” gdje su djeca mogla vidjeti kako prelijevanjem i boja nastaje duga. Sa sličnim materijalima odgojiteljica je izvela i eksperiment „Miješanja boja“. Osim eksperimenata djeca su pomoću okvira s različitim prozirnim folijama promatrala prostor.

    Za kraj projekta u vrtić su nam došle edukatorice NP “Krka”, koje su nam održale edukativnu radionicu “Mali čuvari prirode.” Pomoću PowerPoint prezentacije djeci je rečeno nešto o samom nacionalnom parku te je nakon toga slijedila priča o šišmišici Jopi koja pokušava proslaviti svoj 6. rođendan i pri tome bude spriječena zbog zagađenja vode, čime je djeci na zanimljiv način prenesena poruka koliko oni, kao pojedinci, svojim ponašanjem mogu imati pozitivan ili negativan utjecaj na životinje i prirodu općenito. Nakon kviza i izrečene zakletve svako dijete je postalo „Mali čuvar prirode“ te dobilo kravatu, bedž i radni materijal.

    Provedene aktivnosti poslali smo i Službi za promicanje zdravlja koja nam je dodijelila diplome o sudjelovanju!

    image

  • Naziv projekta: Pčele

    Tema projekta: Život pčele

    Opis projekta:

    Kako bi djeca dobila što bolji uvid u tijek života pčele izrađena je enciklopedija o životu „Pčele Tine“ koja je prikazana svoj djeci. Razgovaralo se o tome kako izgleda pčela, kako nastaje i gdje živi. Čitale su se razne priče s temom pčela te se proučavala enciklopedija „Pčele i kukci“.

    Djeca su izrađivali i oslikavali saću i košnicu, kaširali košnicu od velike plastične boce, izrađivali košnicu od papirnatih čaša te izradili plakat na temu „Pčelice“. Djeca su crtala i izrađivala svoje viđenje pčela. Bojali temperama pčelice koje su izradili od kartona i ukrašavali ih vunom. Izrađivali pčelice od kolaž papira. Ilustrirali su priču o pčelicama te uz pomoć odgajateljica osmislili i zajedničku pjesmu o pčelama, a predškolci su napisali i priču o „Pčelici Tini“ koju su sami osmislili. Gledali su igrokaze na temu „Pčela i medo“ te „Pčela i šafran“.

    Odgojiteljice su im izradile raznorazne igre na temu pčela kao što su puzzle, memory, slagalice, igru „Dijelovi pčela, igru „Sakupljamo med“, predčitalačku aktivnost „Slova u saći“, predmatematičku aktivnost „Brojimo prugice pčelama“, igru riječima na temu „Pčela“, igru s pravilima „Sagradi košnicu, igru „Odvedi pčelu do košnice (labirint)“. Istraživali su kako nastaje med, njegovu teksturu i boju, istraživali miris i izgled medonosnog cvijeća te naposljetku i sami kušali domaći med. Zak kraj projekta u posjet nam je stigao i pčelar i prezentirao svoje pčelarsko odijelo te ispričao kako med nastaje, a djeca su imala mogućnost dodirnuti saće i slikati se ponaosob s pčelarom.

    S trima aktivnostima o „Pčelama“ naše odgojiteljice su se prijavile i na natječaj „Ordy Bee budi i ti“ za osvajanje digitalne platforme, točnije vrtićkog softvera. S predčitalačkom aktivnosti naše odgojiteljice Antonie Letice „Slova u saći“ pobijedili smo na natječaju te osvojili godinu dana besplatnog korištenja platforme „Ordy Bee“. Aktivnosti „Pčele Tina i enciklopedija o životu pčele Tine “naše odgojiteljice Ljubice Kasunić Vukman, kao i predmatematička aktivnost „Brojimo prugice pčelama“ naše odgojiteljice i ravnateljice Emilie Urem Baković osvojile su posebna priznanja.

    image

Korak 1

Članovi odbora

  • V.M.S.
  • J.M.
  • S.Č.
  • G.M.S.
  • M.D.
  • M.D.
  • LJ.K.V.
  • M.Š.
  • A.B.
  • D.L.P.
  • M.Š.
  • M.T.
  • M.L.
  • J.M.
  • D.D.
  • D.K.
  • I.M.
  • A.Č.

 

image

Korak 3

Plan djelovanja

Kompostiranje

Kompostiranjem kao prirodnim procesom razgradnje bio otpada koji proizvodimo kao vrtić (kore od povrća i voća, ljuske jaja, stabljike...), želimo poboljšati kvalitetu zemlje u našem vrtu u kojem proizvodimo sezonsko povrće i začinsko bilje. Na taj će se način djeca (eko patrola) upoznavati sa procesom  te provođenjem kompostiranja.

Pribaviti ili izraditi posudu za kompostiranje i pronaći prikladno mjesto u vrtu u kojem će posuda biti smještena i koja će se prema potrebi moći premještati.

  • Ravnatelj
  • Članovi Eko-odbora
  • Stručno osoblje vrtića
  • Domar

Tijekom cijele pedagoške godine 2023./2024.

  • Nositelji zadaće, Eko partola bilježit će svaki korak u provođenju postupka kompostiranja, fotografijom i izradom plakata o biorazgradivom otpadu.
Edukacija o važnost smanjenja otpada

Zajedničkom edukacijom djece, roditelja kao i osoblja Dječjeg vrtića Mendula, potaknuti svijest o očuvanju okoliša kroz smanjenje otpada. Izraditi plakate o vrsti otpada, provoditi eko akcije u suradnji s lokalnom zajednicom, poticati rasprave o važnosti smanjenja otpada.

  • Izrada plana edukacije sa svrhom i ciljevima od strane Eko odbora
  • Pronalazak edukativnih materijala, znanstvenih članaka te izrada Power Point prezentacije
  • Predstavljanje roditeljima i djelatnicima
  • Prilagoditi materijale za djecu u skupinama prema interesu 
  • Eko odbor
  • Stručno i tehničko osoblje vrtića
  • Roditelji

U prva tri mjeseca od početka provođenja programa te prema porebi tijekom školske godine 2023./2024.

Sakupljanje kišnice

Sakupljanjem kišnice nastojat ćemo smanjiti potrošnju vode. Koristiti ćemo je za zalijevanje i održavanje vrta, pojilicu za ptice, svakodnevne aktivnosti istraživanja vode...

  • Dogovor sa tehničkim osobljem
  • Razgovor s djecom o idejama i važnosti kišnice
  • Nabava ili izrada spremnika te postavljanje na pristupačno mjesto
  • Korištenje kišnice za zalijevanje, istraživanje u svakodnevnim aktivnostima
  • Eko patrola
  • Stručno osoblje i djeca sviju skupina
  • Tehničko osoblje

Tijekom cijele pedagoške godine 2023./2024.

Dan bez automobila
  • Potaknuti svijest o smanjenju plinova koji onečišćuju okoliš
  • Poticati na kretanje kao najvažniji oblik psihofizičkog razvoja djece
  • Odrediti dan i smjernice
  • Napraviti plakat
  • Objaviti na društvenim stranicama i oglasnim pločama te službenoj web stranici
  • Eko odbor
  • Roditelji
  • Djelatnici vrtića

Jedan dan u pedagoškoj godini 2023./2024., tijekom prvih mjeseci projekta.

Izrada parkinga za bicikle i romobile

Kako živimo u maloj sredini gdje je sve blizu i na sve lokacije možemo stići pješice, a s ciljem poticanja djece na kretanje, cilj nam je izradom parkinga za bicikle i romobile, potaknuti roditelje i djecu, kao i same djelatnike na korištenje kako bicikala tako i romobila prilikom dolaska u vrtić.

  • Nabava materijala
  • Izrada parkinga u suradnji sa odgojiteljicama i djecom
  • Postavljanje na predviđeno mjesto koje će se odrediti putem Eko odbora
  • Domar
  • Eko odbor
  • Eko partola
  • Odgojitelji i djeca

Tijekom pedagoške godine 2023./2024.

 

Izrada kućice, hranilice i pojilica za ptice

Kroz cijelu godinu, posebice u vrijeme jeseni i zime,  za ptičice koje ostaju u našim krajevima, zajedno s djecom i roditeljima, izađivat ćemo hranilice i poticati svijest o važnosti očuvanja ptica stanarica. 

  • Nabava materijala
  • Izrada u suradnji sa odgojiteljicama, djecom i roditeljima
  • Postavljanje na predviđena mjesta
  • Domar
  • Eko obor
  • Eko patrola
  • Odgojitelji, djeca, roditelji

Tijekom pedagoške godine 2023./2024.

  • Fotodokumentiranje.

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj