loading

Ekoškole

Ekonomska i upravna škola Split

Korisnički podaci

Ekonomska i upravna škola Split
Vukovarska 37, 21 000 Split
021 401 312
ured@ss-ekonomskaiupravna-st.skole.hr
2021
2. obnova
  • Naziv projekta: Kultura, turizam i strukovno obrazovanje

    Tema projekta: PROMOCIJA I JAČANJE KOMPETENCIJA STRUKOVNIH I UMJETNIČKIH ZANIMANJA ZA TURIZAM 2023.

    Opis projekta:

    Projekt koji je udružio učenike iz dviju županija - Šibensko-kninske i Splitsko-dalmatinske - povezuje prirodno, kulturno, turističko, etnološko i povijesno nasljeđe rutom drevnih Rimljana od Burnuma do Dioklecijanove palače. Veliku potporu škole su imale u pridruženom partneru Nacionalnom parku Krka, a svi ostali pridruženi partneri - TZ Split, TZ Skradin, Grad Drniš, LAGMore249 i Osnova škola Kistanje - doprinijeli su razvoju ovog projekta.
    Učenici su ovim projektom pokazali svoje unaprijeđene vještine - kako biti neovisan, odgovoran, svjestan građanin.Jačanje svijesti o mogućnostima razvoja karijere u turizmu: 

    • primjena marketinškog znanja u promociji proizvoda
    • usvajanje postupka stvaranja novog proizvoda
    • osvještavanje utjecaja turizma na prostor i okoliš

    https://www.kultura-turizam-strukovno-obrazovanje.com/

    AKTIVNOSTI

    image

  • Naziv projekta: Moda i okoliš; Erasmus+ KA152 Fashion and Environment

    Tema projekta: Moda i okoliš

    Opis projekta:

    Povećanje svijesti o recikliranju odjeće, popravljanu odjeće i višekratnom korištenje odjeće (second handshop, generacijska i međugeneracijska razmjena odjeće).

    U okviru projektnih aktivnosti, a s ciljem povećanja svijesti o recikliranju odjeće ispred škole je postavljen kontejner za prikupljanje odjeće koja će se proslijediti u second- hand dućan. Učenici projektnog tima  su sudjelovali u izradi letaka i snimanju
    motivacijskog videa.Slogan akcije: „Obuci odjeću više puta, da priroda ne bi bila ljuta!“https://www.youtube.com/shorts/GxcILhhgt2s

    U sklopu Erasmus+ projekta Fashion and Environment učenici naše škole su od 21. do 27. travnja 2024. sudjelovali u mobilnosti u gradu Loule (Portugal) zajedno s kolegama iz Estonije i Portugala.
    Učenici su tijekom posjeta obavljali planirane projektne aktivnosti poput istraživanja sastava odjeće, proizvođača odjeće te njihovog utjecaja na okoliš, osmišljavanje ankete na temu projekta, anketiranje na ulicama Loulea, izrade izvještaja i prezentiranje rezultata ankete, izrada postera na temu zaštite okoliša u tekstilnoj industriji i slično.
    Video sažetak:  https://www.youtube.com/watch?v=gO0EDjyBNpg

     

    image

  • Naziv projekta: Koliki je tvoj ugljični otisak?

    Tema projekta: Istražiti utjecaj park-šume Marjan na ugljični otisak grada Splita

    Opis projekta:

    Učenici trećeg razreda uz pomoć svojih mentorica, profesorica A. Grgić i I. Čikeš zajedno s kolegama iz Komercijalno-trgovačke škole istražili utjecaj park-šume Marjan na ugljični otisak grada Splita. Analizirali su značaj park-šume Marjan kao pluća grada te posljedice koje je prije nekoliko godina uzrokovao potkornjak. Komentirali su važnost održive potrošnje za racionalno upravljanje prirodnim resursima, izračunali svoj ugljični otisak i predložili aktivnosti za smanjivanje ugljičnog otiska. Besplatni kalkulator pomoću kojeg možete izračunati svoj otisak možete promaći na mrežnoj stranici

    https://compensatingbyplanting.com/co2-edukator-kalkulator/

    Učenici su kroz projektne aktivnosti tijekom šk. god. 2023./24. osvijestili važnost održivog razvoja i zelene tranzicije, realizirali očekivanja međupredmetnih tema Održivi razvoj, Poduzetništvo i Građanski odgoj i obrazovanje te doprinijeli cilju održivog razvoja 12. Odgovorna potrošnja i proizvodnja.

Korak 1

Članovi odbora

  • Ravnateljica: Neda Bartulin
  • Učitelji/nastavnici: Silvana Fadić Štolfa
  • Anita-Davorka Kružičević
  • Zlata Kovačević
  • Učenici : 3.a Ana Vuković, Lea Bilokapić, 3.e Anđela Plavčić, Asia Dina Bajrović, Sara Kegalj, 3.d Ivan Bašić, Marin Pleština, Mateo Kardoš, 3.d Tomislava Divić, Marin Kragić
  • Predstavnik stručnog tima: Mirela Dujso
  • Predstavnik administrativnog osoblja: Snježana Sedlar Madžar
  • Predstavnik roditelja: Franka Vuletić
  • Prestavnik lokalne zajednice: Slavica Došen Matijević (Institut za oceanografiju i ribarstvo)
  • Prestavnik javnog poduzeća: Andrija Čaljkušić
  • Predstavnik udruga koje se bave pitanjima okoliša: Kristina Odžak ( Udruga studenata Sveučilišnog odjela za studije mora - Oceanus)
image

Korak 3

Plan djelovanja

Otpad

Razvijanje i podizanje ekološke svijesti i održivog razvoja svih vanjskih i unutarnjih dionika škole i poticanje suradnje s lokalnom zajednicom.

uređenje okoliša na sjevernoj strani škole.

učenici zadruge.

vrijeme realizacije: tijekom školske godine ( proljeće 2025.); način praćenja provođenja aktivnosti: fotografije, zapisnik.

Otpad
  • edukacija učenika o važnosti ponovne upotrebe  korištenih predmeta
  • kružna ekonomija
  • organizacija sajma
  • razmjene korištenih predmeta (knjige, kreativni pribor, olovke itd.)

Učenici 1.C i nastavnici Zlata Kovačević, Anita-Davorka Kružičević

  • način praćenja provođenja aktivnosti: fotografije, objava na školskim stranicama, školski
  • časopis
  • vrijeme realizacije: ožujak 2025.
voda
  • aktivno sudjelovanje učenika u cilju stvaranju Jadranskog mora bez morskog otpada
  • kroz prekograničnu suradnju i jačanje obrazovanja o okolišu
  • Interreg projekt ML FREE
    • 1. Povećanje znanja, vještina i aktivno sudjelovanje mladih dviju prekograničnih srednjih škola u borbi protiv onečišćenja otpadom iz mora.
    • 2. Informiranje i podizanje svijesti mladih i lokalne zajednice o problemu otpada iz mora i prevenciji otpada.
    • 3. Jačanje kapaciteta i umrežavanje obrazovnih institucija i organizacija u obalnom području Jadranskog mora za provođenje edukacije o onečišćenju otpadom iz mora i prevenciji otpada, a koje se temelji na aktivnom sudjelovanju.
    • 4. Podizanje svijesti institucija i organizacija relevantnih za provedbu obrazovne politike o onečišćenju otpadom iz mora, prevenciji otpada, te potrebi aktivnog sudjelovanja građana.
  • čišćenje plaže, edukacija drugih učenika  o morskom otpadu, pilot akcije mladih
  • Razvoj prekograničnog obrazovnog programa o otpadu iz mora i prevenciji otpada.
    • Primjena metoda participativnog učenja.
    • Integracija provedenog obrazovnog programa u kurikulum partnerskih škola
    • Komunikacijske aktivnosti i završna konferencija za razmjenu iskustava i znanja vezanih uz provedbu edukativnog programa o otpadu iz mora i načelu prevencije otpada.
  • Nositelj projekta je: Udruga za prirodu, okoliš i održivi razvoj Sunce
  • Projektni partneri: Srednja škola Marco Polo Liceo Artistico Venezia, Ekonomska i upravna škola Split
  • od 01. kolovoza 2023. do 31. prosinca 2024.
  • dokumentiranje fotografijama, objava na službenim
  • stranicama škole, terenska nastava
klimatske promjene

osvijestiti važnost štednje energije te utjecaj klimatskih promjena na zdravlje, energetsku i prehrambenu sigurnost, ekosustave.

  • obilježavanje Svjetskog dana obnovljivih izvora energije
  • kviz znanja u školskoj knjižnici , izračun potrošnje vode u kućanstvu te usporedba cijene 1 litre vode kupljene u trgovini i cijene 1 litre vodovodne vode koju koristimo u kućanstvu
  • praćenje potrošnje vode

nositeljI aktivnosti: učenici 1.c i učitelji kemije

  • način praćenja provođenja aktivnosti: izrada postera, virtualna izložba učeničkih radova
  • vrijeme realizacije: travanj 2025.

Korak 4

Izvješće o provedenim aktivnostima Ekoškole

OTPAD

Povećano znanje, vještine i aktivno sudjelovanje u borbi protiv onečišćenja morskim otpadom

 

  • provedba participativnog ekološkog odgojno-obrazovnog programa
  • čišćenje plaže

 

  • Učenici  sudionici ML FREE projekta
  • Anita-Davorka Kružičević

 

12.mjesec 2024.

Klimatske promjene
  • stjecanje  znanja o pitanjima održivog razvoja, razvoj vještina sadnje sukulenata i održavanja posađenih biljaka
  • primjena načela održivog razvoja 

 

radionica sadnje sukulenata

Učenici eko zadruge, nastavnica Ivana Matić

11. travanj 2025.

Klimatske promjene

podizanje ekološke osviještenosti, vaznost održivosti, korištenje participativnih metoda rada

  • Provođenjem radionica učenici se aktivno uključuju u izradu modela ugrozenih zivotinja
  • osvještavanje utjecaja djelovanja čovjeka na staništa i ugrozenost jadranske i mediteranske životinjske vrste: sredozemnu medvjedicu, perisku, morsku kornjaču i jadranski koralj
  • https://www.instagram.com/p/DGBDERsibGb/?igsh=MlrYnI4YXN2dnpoaA%3D%3D

 

  • učenici sudionici Erasmus+ 
  • domaćini mobilnosti za učenike iz Serignana iz škole Lycee Marc Bloch

 

 

13.veljače

Klimatske promjene

podizanje ekološke svijesti, timski rad

 

  • sadnja sukulenata za Dan škole 9.5. 
  • naglasak na uređenje školskog vrta 
  • podjela sadnica 10.05. ispred HNK Split /predstavljanje škole
  • razgovor o  važnosti očuvanja  prirodnih resursa, 
  • povećanje   svijesti  o odgovornom ponašanju prema okolišu.
  • Sudjelovanje u ovakvim projektima potaknulo je neke učenike na razmišljanje o budućim karijerama u području turizma, ekologije i strukovnih zanimanja.

učenici Eko zadruge i nastavnica  Marija Tudor

https://www.instagram.com/p/DJb8FFYM9xX/?igsh=MTlxZWMzeDlqOHN6Yg%3D%3D

 

10. svibanj 2025.

Global Action Days (GAD)

istraživanje problematike degradacije okoliša, razvijanje eko-osjetljivosti, razvijanje kod učenika osjećaja ljubavi prema prirodi, istrazivanje upotrebe biljaka u prošlosti

 

  • intervju sa starijim članovima obitelji / istraživanje korištenja biljaka u prošlosti ( ljekovitost, hrana i recepti, u poljoprivredi kao insekticidi...)
  • objava fotografija biljaka i zivotinja na društvenim mrezama te tako povećanje vidljivosti aktivnosti

učenici 1.a razreda

Slike o provedenim aktivnostima Ekoškole

Čišćenje plaže u Omišu
image
Klimatske promjene
image
Dan škole / eko zadruga
image
Klimatske promjene
image
Dan u prirodi
image
eko stayle
image
kruzenje ugljika
image
Anketa/ zaštita okoliša
image
izrada instalacije od otpada
image

Korak 6

Dokumenti

image
image
image
mediteranski identitet
https://www.instagram.com/p/DGBDERsibGb/?igsh=MWlrYnI4YXN2dnpoaA%3D%3D
Marine Litter-Free
https://web-arhiva.skole.hr/ss-ekonomskaiupravna-st/index.html%3Fnews_hk=1&news_id=1219&mshow=290.html#mod_news
Alberoni / čišćenje plaze
https://www.instagram.com/p/DA5OWHcMsKL/
sadnice sukulenata
https://www.instagram.com/p/DJb8FFYM9xX/?igsh=MTlxZWMzeDlqOHN6Yg%3D%3D
GAD
https://www.instagram.com/p/DIv5osuiujy/?igsh=MWRybHMzb2djOG1udg%3D%3D

Projektni dan/tjedan

120 GODINA ŠKOLE
22. travnja, 9. i 10. svibnja 2025
  • 22.4. učenici predstavljaju prezentacije o obnovljivim izvorima energije
  • 9.svibnja učenici eko zadruge uređuju vrt
  • 10.svibnja obiljezen je dan eko škole darivanjem sadnica sukulenata zainteresiranim građanima (štand ispred HNK Split)

https://www.instagram.com/p/DJb8FFYM9xX/?igsh=MTlxZWMzeDlqOHN6Yg%3D%3D

 

image

Korak 7

Ekokodeks i himna

  • 1. Malo je potrebno za zeleni raj: zasadi stablo, ne budi panj!
  • 2. Ako okoliš ne zagađuješ, druge i sebe nagrađuješ!
  • 3. Struju štedi, novce uštedi, prirodu poštedi!
  • 4. Zeleno misli, zeleno živi, nek` priroda zaživi!
  • 5. Pitku vodu cijeni - štedi, to bogatstvo zlata vrijedi!
  • 6. Ne bacaj otpad bilo kuda, priroda pati posvuda.
  • 7. Sakupljaj čep, napuni džep za život lijep!
  • 8. Mlad ili star, poštuj prirodu već sad!

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj