Ekoškole
Naziv projekta: Ja meteorolog!
Tema projekta: Uočavanje i istraživanje vremenskih prilika i meteoroloških pojava, razumjevanje utjecaja ljudi na iste.
Opis projekta:
Tijekom pedagoške godine djeca su istraživala obilježja i svojstva različitih vremenskih prilika i meteoroloških pojava, kao i redovito pratila vremenske prilike i uočavala njihove temeljne karakteristike. Uz brojne aktivnosti vezane za ovu temu djeca su razvijala čitalačke i predmatematičke vještine svakodnevnim mjerenjem i bilježenjem temperaturnih vrijednosti, kao i vremenskih promjena. Utvrdilli smo poznavanje dana u tjednu, mjeseca u godini i godišnjih doba svakodnevnim praćenjem. Provodili smo mnogobrojne pokuse kroz cijelu pedagošku godinu, kroz što smo nastojali djeci na razumljiv i zanimljiv način približiti inače apstraktne fenomene. Kroz sve što smo radili nastojali smo zadovoljiti dječju potrebu za kretanjem i boravkom na svježem zraku te podržati aktivni odnos djece i odraslih u neposrednom okruženju. Glavni cilj nam je bio da djeca razumiju posljedice vlastita djelovanja na vremenske prilike i meteorološke pojave te proaktivno djeluju u svrhu očuvanja planeta Zemlje. Kroz sve navedeno, pobudili smo interes djece za prirodnim znanostima (STEM - biologija, tehnologija, inženjerstvo, matematika).
Naziv projekta: Istražujem biljni svijet!
Tema projekta: Proširenje spoznaje djece o biološkoj raznolikosti, rastu i razvoju biljaka te načinima na koje ih možemo iskoristiti.
Opis projekta:
Kroz ovaj smo projekt nastojali spoznati važnost Sunčeve svjetlosti i vode za rast biljaka. Djeca su razvila svijest o važnosti Sunčeve svjetlosti i vode za rast biljaka, a također su naučila kako tlo daje plodove koji nas prehranjuju. Svim svojim osjetilima, osobito taktilno i vizualno, djeca su imala priliku istražiti dijelove biljaka proučavanih kroz sva godišnja doba. Također, naučila su razlikovati alate koji se tipično koriste u povrtlarstvu (lopatice, grabljice, polijevača). Izrađivali smo vlastiti herbarij, sadili cvijeće i povrće te brinuli o njima, istraživali teksturu biljaka golim okom, mikroskopom i povećalom. Kroz sve aktivnosti kod djece smo poticali razvoj ljubavi i osobne odgovornosti djece prema prirodi, kao i poduprli održivi razvoj na razini cijeloga vrtića. Uz sve to, djeca su na dnevnoj bazi imala zadovoljenu potrebu za kretanjem i boravkom na svježem zraku.