Ekoškole
Naziv projekta: Mali urbani vrtlari
Tema projekta:
Opis projekta:
Projekt Mali urbani vrtlari temelji se na stvaranju urbanog vrta u strogom središtu Zagreba, u Osnovnoj školi Josipa Jurja Strossmayera u Varšavskoj ulici. U navedeni projekt uloženo je mnogo razmišljanja i planiranja, postoji jasna vizija i strategija i vidljiv je dugotrajan utjecaj s minimalnim sredstvima. Zahvaljujući učiteljicama/učiteljima entuzijastima, gradonačelniku Milanu Bandiću, Gradskom uredu za poljoprivredu i šumarstvo, tvrtki MK –sadnice (donirani sadni materijal; povrće i aromatično bilje; tvrtka ima certifikat za organsku i integriranu proizvodnju sadnog materijala), učenicima i roditeljima s kojima dijelimo istu viziju i koji su nam pružili materijalnu i moralnu potporu omogućeno nam je da usred gradske jezgre stvorimo ekološku oazu. Na konkretan način potičemo razvijanje ekološke svijesti, osvješćivanje učenika o važnosti suživota svih živih bića, zdravog načina života, razvijanje održivog upravljanja javnim prostorom, razvijanje poduzetničkog duha, omogućavanje spoznaje ljudskog utjecaja na prirodu konkretnim aktivnostima sijanja, sadnje i brige za biljke, poticanje učenika na razmišljanje o očuvanju prirode i važnosti zdrave prehrane (uzgojeno povrće zajedno smo konzumirali na sajmu povrća i začinskog bilja), razvijanje temeljnih znanja i pozitivnih stajališta prema zdravim životnim navikama, razvijanje spremnosti i odgovornosti za primjenu stečenih znanja u svakodnevnom životu, poboljšanje kakvoće života u lokalnoj zajednici i senzibiliziranju za potrebite (dio uzgojenih biljaka darovan je u humanitarne svrhe) i integriranje svih odgojno-obrazovnih čimbenika, uključivanje roditelja, lokalne zajednice i institucija u život i rad Škole.
Naziv projekta: Istraživanje: Hranim li se zdravo? (Priroda i društvo)
Tema projekta:
Opis projekta:
Istraživanje: Hranim li se zdravo? (Priroda i društvo), Vremenik: 15. 5. – 20. 5. 2020., Voditelj/ica: razrednica Višnja Radić, Opis: U projektu je sudjelovalo 14 učenika 1. b razreda. U njemu su integrirani sadržaji nastavnih predmeta Matematike i Prirode i društva. Gledanjem videa, učenici su trebali ponoviti što su naučili o pravilnoj prehrani i tjelovježbi. Dobili su zadatak istražiti svoje prehrambene navike. Najprije su učenici trebali pretpostaviti jedu li zdravo ili ne. Prema ponuđenoj piramidi zdrave prehrane te preporučenog broja dnevnih obroka valjalo je 3 dana pratiti svoje obroke, zastupljenost određenih namirnica (žitarice, voće, povrće, proteini-meso, mlijeko, jaja,...i slatkiši) u njima i količinu porcija/obroka istih te prikupljene podatke prikazati obojenim poljima. Potom je valjalo zbrojiti polja po danima i namirnicama, usporediti svoje obroke s piramidom i zapisati usporedbe matematičkim znakovima.
Naziv projekta: „PETICA IGROM DO ZDRAVLJA“
Tema projekta:
Opis projekta:
Projekt „PETICA IGROM DO ZDRAVLJA“ , Vrijeme realizacije: rujan 2019. – ožujak 2020., Voditelj projekta: Hrvatski liječnički zbor, učitelji 2. razreda, mag. nutr. Sara Cobal, voditeljica projekta i koordinatorica izrade stručnih smjernica . Sudionici projekta su učenici drugih razreda, studenti Prehrambeno-biotehnološkog i Kineziološkog fakulteta te predstavnici Hrvatskog liječničkog zbora, učiteljice. Način realizacije: Teorijska predavanja u sklopu sata razrednika ili međupredmetno te radionice. Hrvatski liječnički zbor u suradnji s međunarodnom organizacijom EPODE International Network (EIN) pokrenuo je javnozdravstveni obrazovni projekt EPODE Hrvatska, Petica – igrom do zdravlja u koji su ove godine bili uključeni učenici 2. razrednih odjela. Cilj programa je prevencija pretilosti u djece školske dobi, njihovih roditelja i opće javnosti edukacijom o pravilnim prehrambenim navikama, podizanje svijesti o važnosti pravilne prehrane i redovite tjelesne aktivnosti. Djeci se kroz taj projekt želi pokazati važnost zdrave i redovite prehrane i svakodnevne tjelesne aktivnosti. Tijekom cijele godine radi se na ekološkom odgoju učenika. Na terenskoj nastavi u Klištar Ivaniću 16. 10. 2019. djeca su se puno kretala u prirodi i razgledavala krajolik pazeći pri tome na čistoću okoliša te su sudjelovala u izradi kruha i peciva.