loading

Ekoškole

Osnovna škola Bol, Split

Korisnički podaci

Osnovna škola Bol, Split
Split, Hrvatskih iseljenika 10, 21000 Split
021 533 672
ured@os-bol-st.skole.hr
2011
Dijamantni status 1
  • Naziv projekta: Projekt maslinik

    Tema projekta: Proizvodnja maslinovog uja

    Opis projekta:

    Škola u svom malom školskom vrtu ima maleni maslinik, koji se održava tijekom cijele školske godine, predvođeni prof. Željanom Tolićem i školskim majstorom Vedranom Beškerom. Nakon berbe masline se prerađuju u aslinovo ulje i prodaju, a novac ide u našu školsku zadrugu "Žuka".

    image

  • Naziv projekta: Školski atrij

    Tema projekta: Cvijeće za ugodniju školu

    Opis projekta:

    Školska podvornica Ljuba Božanić tijekom cijele školske godine ozelenjava prostor atrija cvjetnicama , papratima i ostalim biljkama koje se mogu uzgajati u zatvorenom prostoru, jer se škola nalazi u centru grada , te imamo malo vanjskog prostora, a sve kako bi našim učiteljima u učenicima Škola bila ugodniji prostor. U cijelom procesu pomažu joj i učenici.

    image

  • Naziv projekta: Reciklaža

    Tema projekta: Izrada ukrasnih predmeta od odbačenih materijala

    Opis projekta:

    Učiteljice Sanja Đivanović i Verica Aljinović i Marija Aljinović od otpadnih materijala, papira, drveta, stakla i plastike izrađuju različite ukrase, predmete za humanitarne prodajne izložbe i panoe, a sve unutar naše zadruge "Žuka".

    image

Korak 1

Članovi odbora

  • Učitelji: Davor Bučević, Petra Milković,  Marija Aljinović, Karolina Asanović Mrčela, Manuela Mirt, Marijana Stanić i Željka Retelj
  • Stručna služba: knjižničar Ana Bučević Romić,
  • Učenici: Gabriela Baković,  Marijeta Koludrović, Sara Brnada i Lena Tavra
  • Tehničko osoblje: Vedran Bešker i Ljuba Božanić.
image

Korak 3

Plan djelovanja

Plan i program 2024./2025. Eko škola Bol, Split
  • razvijanje ekološki osviještenog učenika promovirajući ponašanja, vještine i navike življenja usmjerene na vrijednosti odgoja za održivi razvoj
  • povećati razinu znanja, sposobnost i motiviranost učenika za očuvanje i brigu za okoliš, kroz usvajanje novih spoznaja i vještina
  • razvijanje svijesti kod učenika o odgovornoj prehrani, osposobiti i motivirati ih na stjecanje novih vještina te djelovanja u smjeru globalno odgovornog načina konzumiranja hrane
  • obrazovanje učenika o biološkoj raznolikosti, njenoj važnosti te ih poticati na pozitivno djelovanje
  • razvijanje i poticanje kritičnost u odnosu na ekološki problem suvišnog odlaganja smeća i recikliranja
  • razvijati navike sakupljanja, razvrstavanja i iskorištavanja otpada u školi, obiteljskom domu i neposrednom okruženju
  • razvoj kritičkog mišljenja
  • razvijanje kulturno-higijenskih navika
  • razvijanje kreativnosti i stvaralaštva
  • razvijati kod učenika osjećaj ljubavi prema prirodi te poticati zaštitu prirode
  • izgrađivati kod učenika ekološki stav
  • razlikovanje pozitivnih i negativnih utjecaja čovjeka na prirodu i okoliš
  • sudjelovanje u aktivnostima koje promiču održivi razvoj u školi, lokalnoj zajednici i šire
  • povezivanje nastavnih sadržaja drugih predmeta s Eko školom
  • poticanje učenika na tjelesne aktivnosti
  • obilježavanje Tjedna zdravih marendi; kuhanje marmelade od jabuka i degustacija, osmišljavanje zdravih recepata.
  • branje maslina u školskom masliniku (dvorištu)
  • sađenje i presađivanje cvijeća u školskom atriju
  • uređenje školskog dvorišta čupanjem korova i sadnjom novog cvijeća
  • skupljanje i razvrstavanje otpada u krugu škole
  • prikupljanje otpada za izradu ukrasa, čestitki i sl.
  • prikupljanje starog papira
  • obilježavanja projektnog dana eko škole
  • praćenje stanja okoliša i pregledavanje stanja sanitarnih prostora
  • obilježavanje važnih datuma kreativnim radionicama ili u sklopu nastave (Međunarodni dan zaštite životinja, Svjetski dan hrane, Svjetski dan jabuka, Međunarodni dan izumitelja, Međunarodni dan planina, Svjetski dan zaštite močvara,Svjetski dan očuvanja energije, Dan rijeka, Dan lastavica, Svjetski dan zaštite šuma, Svjetski dan voda, Svjetski dan zdravlja, Dan planeta zemlja, Svjetski dan plesa, Svjetski dan sunca, Dan ptica i drveća, Dan zaštite prirode u RH, Međunarodni dan sporta, Svjetski dan nepušenja, Svjetski dan mlijeka, Svjetski dan zaštite okoliša, Svjetski dan oceana)
  • svi učenici, učiteljice razredne nastave i produženog boravka, predmetni nastavnici (biologije i kemije, informatike, fizike i tehničke kulture, likovne kulture, hrvatskog jezika, glazbene kulture, talijanskog jezika, zemljopisa)
  • eko-patrola i pomoćno osoblje
  • listopad (Tjedan zdravih marendi, kuhanje marmelade i degustacija, osmišljavanje zdravih recepata)
  • studeni (branje maslina, sađenje i presađivanje biljaka u školskom atriju)
  • ožujak, travanj, svibanj i lipanj (uređenje školskog dvorišta čupanjem korova i sadnjom novog cvijeća)
  • travanj (obilježavanje projektnog dana)
  • tijekom cijele godine (skupljanje i razvrstavanje otpada u krugu škole, prikupljanje otpada za izradu ukrasa, čestitki i sl., prikupljanje starog papira, praćenje stanja okoliša i pregledavanje stanja sanitarnih prostora, obilježavanje važnih datuma kreativnim radionicama ili u sklopu nastave)

Korak 4

Izvješće o provedenim aktivnostima Ekoškole

Izrada božićnog nakita za bor
  • Recikliranje plastičnih boca, otpadnog materijalai tkanine.
  • Razvoj kreativnosti i osmišljavanje dizajna.

Svi zadatci su uspješno realizirani.

Učiteljica i učenici likovne grupe 3. b razreda.

Prosinac 2024.

Zdrava prehrana
  • razvijati pravilne prehrambene navike
  • poticati konzumiranje zdravih namirnica u prehrani
  • usvajati pravila pristojnoga ponašanja za stolom i pravilnoga korištenja pribora za jelo
  • poticati razumijevanje važnosti prvoga jutarnjeg obroka te važnost uravnotežene prehrane kroz dan
  • prepoznati pravilan odabir zdravih namirnica za prvi jutarnji obrok i međuobrok
  • poticati razumijevanje potrebe i korisnosti konzumiranja voća i povrća
  • razvijati higijenske navike (pranje ruku prije jela, pranje svježega voća i povrća)
  • jačati strpljivost i upornost u rješavanju zadataka (priprema jela, kuhanje)
  • poticati zajedništvo u radu skupine
  • njegovati estetske i radne sposobnosti
  • prezentacija o Zdravoj prehrani
  • razgovor na zadanu temu, tolerancija
  • učimo kako slušati druge i govoriti pred drugima
  • istražiti recepte zdrave prehrane u vlastitome domu (utjecaj okoline na nas i obrnuto)
  • prezentacija vlastitih recepata (javni nastup)
  • debata na zadanu temu
  • izrada plakata

Učenici 6.a razreda i razrednica Marija Aljinović

Listopad i studeni, 2024.

Branje maslina
  • 1. Razvijanje radnih navika i odgovornosti
  • 2. Upoznavanje tradicionalne poljoprivrede i lokalne baštine
  • 3.Razvijanje motoričkih vještina i koordinacije
  • 4. Timski rad i međusobna suradnja
  • 5. Stjecanje ekološke svijesti i poštovanja prema prirodi
  • 1. Priprema materijala za branje maslina
  • 2. Upoznavanje s tehnikom branja maslina
  • 3. Sakupljanje i razvrstavanje maslina

Učenici 3.C razreda i učiteljica produženog boravka.

Listopad 2024.

Tjedan zdravog doručka
  • 1. Povećana svijest o važnosti doručka
  • 2. Uvođenje zdravih navika
  • 3. Sudjelovanje učenika u pripremi obroka
  • 4. Kreativne aktivnosti
  • 5. Pripremanje i kušanje marmelade od jabuka
  • 1. Radionica o zdravoj prehrani
  • 2. Izrada plakata sa zdravim receptima
  • 3. Priprema jabuka za kuhanje mermelade
  • 4. Priprema domaćeg čaja

Razredna nastava, učenici 6. a razreda i učiteljice.

Listopad, 2025.

Sadnja cvijeća
  • 1. Povećavanje ekološke svijesti među učenicima
  • 2. Razvijanje odgovornosti prema okolišu
  • 3. Kreiranje zelenih prostora u školi
  • 4. Doprinos ljepoti i atraktivnosti školskog prostora
  • 5. Promicanje biološke raznolikosti
  • 6. Motivacija za daljnje ekološke aktivnosti

 

  • 1. Odabir biljaka
  • 2. Sadnja cvijeća
  • 3. Održavanje biljaka
  • 4. Suradnja s tehničkim osobljem škole
  • 5. Edukacija o važnosti cvijeća u ekosustavu

Učenice 3. C razreda, učiteljica u produženom boravku i tehničko osoblje.

Rujan i listopad, 2025.

Izrada eko vrećica od starih novina
  • 1. Smanjenje korištenja plastičnih vrećica
  • 2. Razvijanje kreativnosti i vještina reciklaže
  • 3. Edukacija o važnosti reciklaže i očuvanja resursa
  • 4. Razvijanje ekološke svijesti među učenicima
  • 5. Promicanje održivog načina života
  • 6. Poticanje suradnje i timskog rada
  • 1. Pikupljanje starih novina
  • 2. Osnove tehnike izrade vrećice
  • 3. Kreativno oslikavanje vrećica
  • 4. Organizacija prodajne eko - izložbe
  • 5. Prodaja vrećica na božićnoj izložbi

 

Učenici trećeg razreda i učiteljica u produženopm boravku.

Prosinac, 2024.

Eko karneval
  • 1. Poticanje kreativnosti i umjetničkog izraza
  • 2. Smanjenje otpada i promicanje reciklaže
  • 3. Edukacija o zagađenjima i potrebnim promjenama
  • 4. Razvijanje socijalnih vještina i timskog rada
  • 5. Organizacija školskog maskenbala
  • 1. Pikupljanje starih novina
  • 2. Planiranje i dizajniranje maski
  • 3. Izrada Krnje - Mr. Šporkaćun
  • 4. Osmišljavanje presude Krnji
  • 5. Učenje o održivom razvoju i važnosti reciklaže
  • 6. Izložba maski i Krnje
  • 7. Odlaganje krnje na ekološki prihvatljiv način

Učenici i učiteljice razredne nastave.

Veljača, 2025.

Zaštitimo pčele
  • 1. Edukacija o važnosti pčela i kukaca u ekosustavu
  • 2. Promicanje biološke raznolikosti
  • 3. Poticanje reciklaže i ponovne upotrebe materijala
  • 4. Razvijanje praktičnih vještina
  • 5. Poticanje kreativnosti i inovativnosti
  • 1. Prikuplajnje materijala
  • 2.Izrada hotela za kukce
  • 3. Likovna radionica: saće od kutija od jaja
  • 4. Postavljanje hotela za kukce u dvorištu škole

 

Učenici drugog razreda i učiteljica.

Ožujak, 2025.

Dan voda
  • 1. Podizanje svijesti o važnosti očuvanja vode
  • 2. Razvijanje ekološke svijesti i odgovornosti
  • 3. Prezentacija eko poruka
  • 4. Obilježavanje Svjetskog dana voda (22. ožujka)
  • 5. Povezivanje nastavnih sadržaja s Ekoškolom
  • 1. Istraživanje o važnosti vode
  • 2. Pisanje eko poruka o zaštiti vode u papirnatim kapljicama
  • 3. Izrada plakata
  • 4. Povezivanje s kurikulumom

Učenici trećeg razreda i učiteljice.

Ožujak, 2025.

Sadnja pšenice
  • 1. Povezivanje s prirodom i praćenje životnog ciklusa biljke
  • 2. Učenje o važnosti tla, vode i svjetlosti
  • 3. Razvijanje radnih navika
  • 4. Upotreba prirodnih i recikliranih materijala
  • 1. Prikupljanje posuda
  • 2. Kreativno oslikavanje posuda
  • 2. Priprema posuda za sadnju i sadnja pšenice
  • 3. Praćenje rasta biljke
  • 4. Razvijanje ekološke svijetsi

Učenici trećeg razreda i učiteljica u produženom boravku.

Prosinac, 2024.

Slike o provedenim aktivnostima Ekoškole

Zdravi obroci
image
Izrada božićnog nakita za bor
image
Branje maslina
image
Tjedan zdravog doručka
image
Sadnja cvijeća
image
Izrada eko vrećica od starih novina
image
Eko karneval
image
Zaštitimo pčele
image
Dan voda
image
Sadnja pšenice
image

Korak 6

Dokumenti

image
image
image
Projektni dan Ekoškole
https://www.youtube.com/watch?v=Ax-KIoXDZ-I
Tjedan školskog doručka
https://www.skolskiportal.hr/sadrzaj/iz-skolskog-svijeta/tjedan-skolskog-dorucka-2/
Aktivnosti 2024./2025.
https://os-bol-st.skole.hr/eko-skola/

Projektni dan/tjedan

Dan planeta Zemlje
22. 4. 2025. U vremenu od 9:00 - 12:00

Projektni dan Eko škole smo proveli u obliku radinica, na koje su se učenici ranije mogli prijaviti. Projektni dan je bio posvećen podizanju svijesti o važnosti očuvanja okoliša, održivom razvoju i aktivnom sudjelovanju u eko-radionicama. Učitelji i nastavnici su pripremili preko 20 radionica. Aktivnosti su osmišljene kako bi potaknule timski rad, kreativnost i ekološku odgovornost.

image

Korak 7

Ekokodeks i himna

 

Zemlja podrazumijeva potrebu, ne pohlepu.

Priroda, vrijeme i strpljenje su naše djece htijenje.

Živimo tempom prirode.

 

Tamo gdje Jadransko more

Ljubi uvale svoje,

Tamo gdje se galebi dižu.

Tamo gdje gušteri gmižu.

 

Tu u gradu pod Marjanom,

U najdražem kvartu mom,

Ima jedna škola,

U koju idu djeca s Bola.

 

Naš je cilj okoliša očuvanje

I da smeća bude sve manje.

Čujemo prirode glas:

„Vi ste, djeco, moj spas!“

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj