loading

Ekoškole

I. osnovna škola Dugave, Zagreb

Korisnički podaci

I. osnovna škola Dugave, Zagreb
Školski prilaz 7, 10020 Zagreb
01/6671733
tamarab060@gmail.com
2005
Dijamantni status 3
  • Naziv projekta: Božićni sajam

    Tema projekta:

    Opis projekta:

  • Naziv projekta: Energetski tjedan

    Tema projekta:

    Opis projekta:

  • Naziv projekta: Eko dan

    Tema projekta:

    Opis projekta:

Korak 1

Članovi odbora

  • 1. Kristina Vidović, ravnateljica I. OŠ Dugave
  • 2. Maristella Hodak, pedagoginja
  • 3. Kristina Pejković, prof. biol.
  • 4. Tamara Božičević, prof. engl.
  • 5. Sanja Jazvec, vjeroučiteljica
  • 6. Martina Maganić, roditelj
  • 7. Ivanka Beljan, tajnica
  • 8. Dalibor Rupčić, domar
  • 9. Patrik Maganić, učenik
  • 10. Nikolina Jurković, učenica
  • 11. Iva Dokoza, učenica
  • 12. Ema Đura, učenica
  • 13. Karla Grgić, učenica
  • 14. Andrej Krgović, učenik
  • 15. Gabrijel Župančić, učenik
  • 16. Una Milković
  • 17. Fran Brletić
  • 18. David Vuruna
image

Korak 3

Plan djelovanja

Zdrav život

Razviti kod učenika svijest o važnosti zdravog života, kako sačuvati zdravlje te kako razviti zdrave životne navike. Osvijestiti koju su faktori štetni za zdravlje te kako izbjeći utjecaj tih faktora na naše zdravlje. Uključiti što više roditelja u promicanje zdravog života i stjecanje zdravih životnih navika u obitelji. Naročito se bavimo prevencijom raznih vrsta ovisnosti, među kojima se u posljednje vrijeme najviše primjećuje pojava ovisnosti o video i kompjutorskim igrama, ovisnost o društvenim mrežama i internetu.

  • Provođenje radionica i edukacija o zdravoj prehrani na nivou škole i obitelji, o higijenskim navikama pri prehrani, zdravom doručku, pripremi jela prema zdravom receptu te slaganje zdravog jelovnika. Pripremanje svakodnevnih obroka u školskoj kuhinji na način da se djeci nude obroci sa zdravom hranom, uz što manji unos ugljikohidrata.
  • Izrada piramida zdrave prehrane, organiziranje sportskih natjecanja za učenike, provođenje edukacije povodom Europskog tjedna mobilnosti.
  • Organiziranje proslave svečanosti Dana kruha u našoj školi.
  • Provođenje edukacija i radionica o štetnom utjecaju raznih sredstava ovisnosti na ljudsko zdravlje (alkohol, droge, nikotin).
  • Edukacija o povezanosti životnih navika sa zdravljem – važnost bavljenja sportom ili bilo kojim oblikom rekreacije.
  • Radionice i predavanja o štetnost buke.
  • Opasnosti vezane uz Internet te stvaranje ovisnosti o video i kompjuterskim igrama te opasnost od ovisnosti o društvenim mrežama i internetu.
  • Edukacija o pružanju prve i neodgodive pomoći.
  • Provođenje CAP programa.

Svi učenici i učitelji škole, stručna služba, ravnateljica, roditelji, školska doktorica, razrednici. kuharice u školskoj kuhinji.

Vrijeme realizacije: tijekom cijele godine.

Praćenje provedbe zadataka: kroz evidentiranje učeničkih radova, prikupljanje izvještaja o provedenim aktivnostima, razgovor s nositeljima.

Oplemenjivanje i uređenje okoliša i interijera škole

Razviti kod svih učenika, zaposlenika i roditelja svijest o potrebi stalne brige o okolišu i interijeru škole. Osvijestiti da skladan i ugodan interijer i eksterijer utječe i na psihoemocionalno stanje onih koji u tom okruženju borave, kao i na volju za rad i druženje. Razviti kod svih sudionika osjećaj za lijepo, za estetiku i sklad. Osvijestiti važnost estetskog elementa u razvijanju skladnog svakodnevnog života.

  • Svaki razred će brinuti za kutije za stari papir koje se nalaze u matičnim učionicama. Svi zaposlenici vode brigu o kutijama za stari papir koje se nalaze u kabinetima, zbornici i uredima škole te na nekoliko mjesta na hodnicima škole.
  • Briga o zasađenim trajnicama oko škole, planiranje i sadnja novih biljaka i stabala.
  • Upozoravanje na kalendar peludi zbog velikog broja alergičnih učenika.
  • Briga o pticama stanaricama u našem školskom dvorištu (održavanje postojećih kućica za ptice te postavljanje novih, hranjenje ptica tijekom zime)
  • Briga za cvijeće i biljke koje pomažu očuvanju populacije pčela
  • Briga za cvijeće i biljke u interijeru škole.
  • Briga za redovito održavanje zidova i podova, popravke uređenje panoa u  učionicama i velikog panoa u holu škole.
  • Redovito skupljanje otpada oko škole te povremene veće eko-čistke okoliša škole.

Svi učenici i roditelji, svi zaposlenici, a naročito razrednici, domar, tajnica, ravnateljica i stručna služba.

Provođenje je tijekom cijele godine.

Provjera provedbe zadataka je kroz aktivnosti eko patrole, izvještaje, dokumentiranje provedenih aktivnosti, prezentiranju provedenih aktivnosti na sjednicama učiteljskog vijeća te sastancima eko odbora.

Selektivno odlaganje otpada u eko spremnike
  • Kod učenika, roditelja i svih zaposlenika stvoriti naviku svakodnevnog selektivnog odlaganja otpada i u školi i kod kuće.
  • Edukativno djelovanje u svrhu smanjenja upotrebe ambalaže.
  • Osvijestiti važnost i lokalnog i globalnog razvrstavanja otpada te njegovog smanjenja.
  • Brinuti o stanju spremnika za odlaganje papira, PET-ambalaže, stakla, starih baterija, bio-otpada i stare odjeće. Briga o redovitom pražnjenju spremnika te stavljanju novih, ukoliko se ukaže potreba.
  • Provođenje edukativnih radionica, predavanja i aktivnosti u svrhu razvijanja ekološke svijesti o važnosti odvojenog sakupljana otpada te o važnosti smanjenja proizvodnje otpada i u školi i u kućanstvu.

Svi učenici, roditelji i zaposlenici škole.

Tijekom cijele godine.

Praćenje kroz kontrolu spremnika, pisanje izvještaja i rad eko patrole.

Upotreba sekundarnih sirovina u učeničkom stvaralaštvu
  • Smanjiti kupovinu gotovih proizvoda (npr. poklona i ukrasa) koje možemo napraviti sami, te upotrijebiti stare stvari i ambalažu za izradu novih predmeta.
  • Promicati kretivno stvaralaštvo i vrijednost onoga što učenici naprave svojim rukama, umjesto gotovih proizvoda.
  • Poticati učeničko stvaralaštvo kroz ekološki osviješteno ponašanje.
  • Osvijestiti da puno toga možemo napraviti sami, a pritom ekološki djelovati i smanjiti potrošnju.
  • Izrada čestitki i ukrasnih predmeta od sekundarnih sirovina.
  • Izrada ukrasa za bor, mirisnih svjetiljki i sl. od prirodnih materijala.
  • Izrada jednostavnih odjvenih predmeta (npr. šalovi) od stare vune. i sl.

Razrednici, učenici i roditelji, stručna služba, ravnateljica i zainteresirani učitelji te voditelji školskih grupa koje svojim radom obuhvaćaju i eko teme ili umjetničko stvaralaštvo.

Tijekom cijele godine, a naročito u vrijeme prije Božića i Uskrsa te u sklopu Eko projektnog dana.

Praćenje je kroz izložbe učeničkih radova, dokumentiranje humanitarnih sajmova za Božić i Uskrs, pisanje izvještaja.

Organizacija Projektnog dana

Obilježiti Eko projektni dan kroz radionice, predavanja, akcije čišćenja i uređenja škole, sportske aktivnosti, zadatke vezane uz eko teme.

Provesti radionice, sportske aktivnosti, aktivnosti čišćenja i uređenja te oplemenjivanja okoliša i interijera škole. Učiti kroz praktičan rad o eko temama.

Svi zaposlenici škole, a naročito razrednici i voditelji grupa, stručna služba, ravnateljica, tajnica, domar, roditelji i djeca te lokalna zajednica.

U 22. travnja, 2025. godine

Praćenje provedbe je kroz fotografiranje aktivnosti, snimanje videa, izložbu učeničkih radova, pisanje izvještaja.

Obilježavanje značajnih eko-datuma

Obilježavanjem značajnih eko datuma podsjećati učenike na ekološke teme. Uz video zapise, radionice i aktivnosti na temu svakog eko datuma poticati učenike na stalno promišljanje o ekološkim temama i stalno djelovanje.

Organizirati predavanja, radionice, izložbe i aktivnosti uz značajne eko datume tijekom školske godine.

Razrednici, voditelji eko grupa i skupina, zainteresirani učitelji, stručna služba, ravnateljica, djeca i roditelji.

Uz pojedine značajne eko datume. Praćenje je kroz fotografiranje aktivnosti, video zapise, izvješća, izložbe učeničkih radova i sl.

Rad prema nastavnom planu i programu za ovu šk.god.

Obrađivanje ekoloških tema kroz sve nastavne predmete u okviru redovnog nastavnog plana i programa. Približite ekološke teme i potrebu djelovanja iz perspektive pojedinačnih školskih predmeta.

Uvesti što više ekoloških tema u sve nastavne predmete i obrađivati ekološke teme kroz redovan nastavni plan i program svih predmeta.

Svi učitelji, stručna služba, ravnateljica, djeca i roditelji.

Tijekom cijele školske godine. Praćenje je kroz planove nastavnog sata iz svih školskih predmeta, prezentiranje primjera dobre prakse, izvještaje.

Humanitarne akcije i organizacija humanitarnog sajma

Razviti kod učenika, a i roditelja, svijest o potrebi pomaganja potrebitima, a uz to poticati stvaralaštvo učenika koristeći staru ambalažu, odjeću i sl. Senzibilizirati mlade za socijalne probleme u lokalnoj zajednici, gradu i našoj zemlji.

Izrada poklona, ukrasa i sličnog od stare ambalaže i odjeće, stare vune i sl. te prodaja na humanitarnim sajmovima kako bi se prikupljena sredstva mogla distribuirati u humanitarne svrhe. Izrada predmeta za poklon potrebitima u praznično vrijeme.

Svi zaposlenici, a naročito razrednici, voditelji grupa, stručna služba, ravnateljica. Svi učenici i svi roditelji.

Nekoliko puta godišnje, a naročito u vrijeme blagdana. Praćenje realizacije je kroz dokumentiranje aktivnosti, pisanje izvještaja, video zapise i sl.

Štednja resursa i štedne navike, borba protiv klimatskih promjena kroz mijenjanje životnih navika

Razviti kod učenika stalne navike koje su u skladu s borbom protiv klimatskih promjena. Razvijati štedne navike učenika te obitelji. Osvijestiti važnost trajnog provođenja zadataka koji pomažu klimatskoj ravnoteži i ublažavanju posljedice klimatskih promjena.

Poticati hodanje i vožnju biciklom, organizirati pješačke ture te smanjiti upotrebu prijevoznih sredstava za svakodnevne aktivnosti i odlazak na terensku nastavu.

Učiti o klimatskim promjenama i obnovljivim i neobnovljim izvorima energije, organizirati radionice, kvizove o naučenom, poticate učenike na promjenu ponašanja te da uvode ekološke navike u svakodnevni život obitelji.

Svi zaposlenici, stručna služba, ravnateljica, učenici i roditelji te lokalna zajednica.

Tijekom cijele godine.

Praćenje provedbe je kroz ankete, izvještaje, primjere dobre prakse, dokumentiranje aktivnosti.

Eko patrola

Stvoriti kod učenika navike odgovornog ponašanja. Kroz timski rad potaknuti učenike na samostalno praćenje stanja i samovrednovanje.

Organizirati timove eko patrole te način na koji će redovito provoditi aktivnosti u i oko škole. Redovito provoditi aktivnosti eko patrole (kontrola spremnika za recikliranje, kontrola okoliša škole, stanja u učionicama, pridržavaju li se svi sudionici dogovorenih standarda i ponašanja. Suradnja s domarom vezano uz štednju vode, struje i grijanja i sl.

Svi zaposlenici, djeca i roditelji, a naročito članovi eko patrole.

Tijekom cijele godine. Praćenje kroz dnevnik rada eko patrole i pisanje izvješća.

Korak 4

Izvješće o provedenim aktivnostima Ekoškole

Štednja
  • Osvještavanje svih učenika i zaposlenika te roditelja o potrebi kontinuirane štednje kao načina života i preduvjeta održivosti.
  • Uključivanje svih učenika, zaposlenika i roditelja u aktivnosti štednje.

 

  • Redovita kontrola štednje energije i vode u školi.
  • Radionice na temu štednje u školi i kod kuće.
  • Bilježenje uočenih nedostataka i ispravljanje istih u što kraćem roku.
  • Bilježenje napretka u štednim navikama.

Svi učenici, zaposlenici i roditelji.

Tijekom cijele godine

Zdrav život
  • Uočava se pomak u zdravoj prehrani i zdravim stilovima života te promjena svakodnevnih navika učenika, roditelja i zaposlenika.
  • Učenici provode samoevaluaciju svojih životnih odabira te potiču druge na promjene svakodnevnih navika.
  • Redovito su teme vezane za zdrav život prisutne u radu škole, na radionicama i događanjima.
  • Provedene edukacije i radionice na temu zdravog života i očuvanja zdravlja - stručna služba
  • Sportske aktivnosti i pješačenje
  • Radionice na temu zdravog života na satovima razrednika (zdrava prehrana, sport, kvalitetno provođenje slobodnog vremena, prevencija ovisnosti, higijena, sigurno u prometu)
  • Predavanja za roditelje
  • Sportska natjecanja
  • Manifestacija Program prometne kulture za najmlađe

Svi učenici, zaposlenici i roditelji

Tijekom cijele godine

Oplemenjivanje i uređenje okoliša i interijera škole
  • Posađeno je cvijeće  i mladice stabala koje se dobro razvijaju.
  • Okoliš škole je puno čišći, a na okoliš paze svi učenici, roditelji i zaposlenici.
  • Redovito se razvrstava otpad
  • Reovito se provodi kontrola kućica za ptice.

 

  • Redoviti rad eko patrola u svrhu praćenja stanja te akcije u svrhu popravljanja uočenih nedostataka.
  • Čišćenje i održavanje okoliša škole
  • Sadnja cvijeća i mladica stabala
  • Kontrola spremnika za otpad i njihovog redovitog pražnjenja
  • Obrada tema na satovima razrednika i u okviru projektnog dana
  • Praćenje stanja u učionicama i otklanjanje nedostataka

 

Svi učenici, zaposlenici i roditelji.

Tijekom cijele godine

Upotreba sekundarnih sirovina u učeničkom stvaralaštvu
  • Sve više učenika koristi predmete koje sami izrađuju, umjesto kupnje novih.
  • Učenici znaju sami izraditi jednostavne predmete za svakodnevnu upotrebu od stare ambalaže, odjeće, vune i sl.
  • Učenici uviđaju vrijednost predmeta i poklona koje su sami izradili.
  • Smanjenje kupnje i potrošnje.

 

  • Izrada predmeta od stare ambalaže i odjeće te stare vune.
  • Izrada poklona od postojećih predmeta koji se preoblikuju.
  • Izrada Božićnih poklona od stare ambalaže.
  • Izrada plakata na zadane eko teme od starog papira i letaka i sl.
  • Upotreba starog papira i letaka u likovnom stvaralaštvu.

Svi učenici, roditelji i zaposlenici škole.

Tijekom cijele godine.

Humanitarne akcije
  • Svijest o potrebi pomaganja potrebitima
  • Uključivanje svih učenika, roditelja i lokalne zajednice u humanitarne aktivnosti
  • Uključivanje svih učitelja i velikog broja zaposlenika u humanitarne aktivnosti
  • Priprema predmeta i učeničkih radova od stare ambalaže za ponudu na eko Božičnom sajmu
  • Prikupljanje čepova
  • Provođenje humanitarnih akcija Crvenog križa
  • Prikupljanje pomoći za napuštene životinje
  • Prikupljanje pomoći za socijalni dućan u Vukovaru

Svi učenici, roditelji, učitelji, stručna služba, razrednici, ravnateljica i veliki dio ostalih zaposlenika škole.

Tijekom cijele godine, uz određene datume (Božić) te po potrebi.

Odvajanje otpada
  • Svi učenici odvajaju otpad u školi
  • Svi učenici i zaposlenici te veliki broj roditelja svjesno je potrebe kontinuiranog odvajanja otpada te njegovog pravilnog odlaganja.
  • Svi učenici, zaposlenici i roditelji svjesni su potrebe smanjenja proizvodnje otpada.
  • Edukacije i radionice na temu smanjenja otpada
  • Redovne aktivnosti eko patrole
  • Redovito pravilno odvajanje otpada te zamjena spremnika

Svi učenici, zaposlenici i velika većina roditelja.

Tijekom cijele godine.

Rad prema nastavnom planu i programu
  • Eko teme uključene su u sve nastavne predmete te satove razrednika.
  • U školi djeluje veliki broj grupa i izvannastavnih aktivnosti koje u svoj sadržaj uključuju eko teme.

 

  • Obrađen je veliki broj eko tema na redovnoj nastavi svih predmeta.
  • Na redovnoj nastavi provedene su radionice na eko teme.
  • Provedene su eko aktivnosti i radionice u okviru izvannastavnih aktivnosti
  • Obrađene su eko teme na satovima razrednika

 

Svi učenici i učitelji, stručna služba, ravnateljica.

Tijekom cijele godine

Slike o provedenim aktivnostima Ekoškole

Briga za čistoću okoliša škole
image
Briga za čistoću okoliša škole
image
Eko patrola - sadnja cvijeća
image
Izrada predemta od stare vune
image
Edukacija - eko otisak
image

Korak 6

Dokumenti

image
image
image
Sudjelovanje I. OŠ Dugave u radio emisji HRT-a Klimastski izazov, 23. 10. 2024.
https://radio.hrt.hr/slusaonica/klimatski-izazov?epizoda=202410230905
Projektni dan - Pričanje priče
https://www.youtube.com/watch?v=upzOe4ymC6I
Projektni dan - eko poruka
https://www.youtube.com/watch?v=AhNLT5zq0cE

Projektni dan/tjedan

Zaštita biljnog i životinjskog svijeta te utjecaj čovjeka na okoliš
16. travnja 2025.
  • Izrada eko plakata na zadanu temu
  • Uređenje i čišćenje okoliša škola
  • Uređenje i čišćenje učionica i interijera škole
  • Sportske aktivnosti
  • Izrada digitalnog eko-herbarija
  • Predavanja na zadanu temu
  • Izrada predmeta za svakodnevnu upotrebu od otpada, vune i stare odjeće
  • Pričanje priče na eko temu - you tube
image

Korak 7

Ekokodeks i himna

  • 1. Čuvajmo prirodu, čuvajmo cvijeće, jer ako ne čuvamo, vladat će smeće.
  • 2. Nemoj uništavati zelenu travu, nego je čuvaj kao svoju glavu.
  • 3. Manje smeća i papira, više cvijeća i leptira.
  • 4. Nemoj biti loš, smeće je za koš.
  • 5. Šuma je tvoj život cijeli, zato je paliti ne bi smjeli.
  • 6. Priroda je izvor života i dio je nas, moramo je čuvati jer to nam je spas.
  • 7. Neka priroda bude čista i naša škola neka blista.
  • 8. Moramo čuvati prirodni svijet da nam život bude lijep.
  • 9. Žarulju gasi, zemlju spasi!
  • 10. Na svježem zraku igraj se i skači, da ti organizam bude jači!

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj