loading

Ekoškole

Osnovna škola Vladimir Gortan, Rijeka

Korisnički podaci

Osnovna škola Vladimir Gortan, Rijeka
Prilaz Vladimira Gortana 2, 51000 Rijeka
051/218-749
ured@os-vgortan-ri.skole.hr
2001
Platinasti status 2023
  • Naziv projekta: EKOLOŠKI OTISAK NA PROSTOR

    Tema projekta: Kako smanjiti otisak u svakodnevnom životu

    Opis projekta:

    Upoznati učenike koliko u proizvodnji hrane opterećujemo okoliš. Kroz projekt istražiti koji su načini i vrste hrane najmanje opterećenje za prostor.

    image

  • Naziv projekta: STARA TKANINA NOVO RUHO

    Tema projekta: Izrada broševa i torbica od starih tkanina

    Opis projekta:

    Upoznati učenike s mogućnošću recikliranja tkanine. Organizirane radionice s edukacijom i izradom broševa i torbica za višekratnu uporabu. 

    image

  • Naziv projekta: ZAŠTITA PODZEMNIH VODA

    Tema projekta: Bez otrova i bez ulja u Jadranu život buja

    Opis projekta:

    • Educirati učenike o ugroženosti podzemnih voda.
    • Sudjelovanje u natječaju Hrvatskih voda, od listopada 2021. do veljače 2022.g.
    • Izrada maketa, video-uradaka, stripova, literarnih i likovnih radova.
    • Sakupljanje taloga og tempera na likovnoj kulturi
    • Zbrinjavanje istrošenog ulja

    image

Korak 1

Članovi odbora

  • Nastavno osoblje:
    • Anka Molnar
    • Olja Stipčić
    • Anastazija Balas
    • Adriana Brulja
    • Irena Dorčić
    • Sanja Rošić
    • Andreja Dragičević
    • Arijana Baćac
    • Dajna Jogan
    • Tamara Baričević
  • Nenastavno osoblje:
    • Venelin Mehić, ravnatelj
    • Mirjana Vežnaver, pedagoginja
    • Daniela Samaržija, knjižničarka
    • Nenad Kovačić, domar
    • Jasna Vratarić, spremačica
    • Renata Hlavaček, spremačica
  • Učenici:
    • A.Č. i F.T., 4.A
    • G.D. i N.S., 4.B
    • N.K. i I.L.B., 5.A
    • M.M.Š. i T.H., 5.B
    • A.K. i D.Ž., 6.A
    • G.K. i N.Š., 6.B
    • N.R. i D.M., 7.A
    • L.D. i J.B., 7.B
    • D.K. i V.K., 8.A
    • L.Đ.T. i E.Č., 8.B
image

Korak 3

Plan djelovanja

OTPAD
  • Posvijestiti kod učenika kakav ekološki i ekonomski utjecaj ima otpad na okoliš i cjelokupni živi svijet.
  • Posvijestiti kod učenika važnost savjesnog odlaganja, odvajanja i recikliranja otpada.
  • Podići svijest učenika o zagađenju okoliša kroz gradivo predmetne nastave.
  • Zainteresirati učenike o tome koliko je važno savjesno odlagati otpad te upoznavanje s "najranjivijim" dijelovima okoliša (podzemlje) kroz volonterske projekte uz održavanje prezentacije u našoj školi.
  • Na praktičan način osvijestiti važnost čišćenja okoliša i racionalnog te savjesnog odlaganja i odvajanja otpada.

Svi učitelji, učenici i nenastavno osoblje.

  • Kroz cijelu školsku godinu 2024./2025.
  • Praćenje akcija fotodokumentacijom.
Obnovljivi izvori energije
  • Upoznati učenike s oblicima i izvorima energije te važnošću energije u svakodnevnom životu.
  • Uočiti razliku između fosilnih i obnovljivih izvora energije.
  • Motivirati učenike da više pozornosti posvete energetskoj učinkovitosti.
  • Stvoriti temelje za učenje djece na području ekologije i dobiti konkretan uvid u mogućnost svog djelovanja
  • Analizirati utjecaj neumjerene potrošnje električne energije.
  • Demonstrirati učenicima pretvorbu energije uz objašnjenje primjera prijenosa energije.
  • Bilježiti i prikazati rezultate mjerenja proizvedene električne energije u postavljenim solarnim panelima.
  • Usporediti potrošnju i iznose za električnu energiju prije i poslije uključivanja solarne elektrane.
  • Razvijati kreativnost, logičko zaključivanje, sposobnosti za rad u timu i znatiželju za nove tehnologije.

Učenici 5. i 6. razreda, učitelji biologije, fizike i informatike.

  • Kroz cijelu školsku godinu 2024./2025. i naredne godine.
  • Praćenje akcija fotodokumentacijom.

Korak 4

Izvješće o provedenim aktivnostima Ekoškole

OTPAD
  • Učenici su osvijestili kakav ekološki i ekonomski utjecaj ima otpad na okoliš i cjelokupni živi svijet.
  • Učenici su osvijestili važnost savjesnog odlaganja, odvajanja i recikliranja otpada.
  • Učenici su educirani o onečišćenju okoliša kroz predmetnu nastavu te aktivnosti izvannastavne grupe biobotaničari.
  • Radi podizanja svijesti unutar školske zajednice, učenici su izrađivali likovne radove na temu onečišćenja okoliša te su isti postavljeni na školski pano.
  • U sklopu volonterskog projekta "Ambasadori čistog podzemlja" koji provodi Zagrebački speleološki savez, 10. listopada 2024. održana je prezentacija njihovih aktivnosti.
  • Prikupljanjem starog papira, učestalim čišćenjem školskog dvorišta i okoliša te obilaskom pomičnih odlagališta u blizini škole, učenici su osvijestili važnost čišćenja okoliša i savjesnog odvajanja otpada.

Svi učenici, učitelji i nenastavno osoblje.

Kroz cijelu školsku 2024./2025. godinu

ENERGIJA
  • Učenici su kroz predmetnu nastavu upoznali značaj i važnost obnovljivih izvora energije te naučili razliku između fosilnih i obnovljivih izvora energije.
  • Uz praktičan primjer u njihovoj blizini - ugradnja solarnih panela na krovu škole - te uz pomoć nastavnika koji su im demonstrirali pretvorbu energije, učenici su shvatili važnost same energije i dobrobiti obnovljivih izvora energije za ljude, ali i za okoliš.
  • Učenicima je demonstrirana pretvorba energije uz objašnjenje primjera prijenosa energije.
  • Već je u prvoj godini od postavljanja solarnih panela primjećena smanjena potrošnja električne i toplinske energije usporedivši iznose računa s prethodnim godinama.
  • Kod učenika je razvijena kreativnost (predlagali nove projektne teme), logičko zaključivanje, sposobnost za rad u timu i znatiželja za nove tehnologije.

Učenici 5. i 6. razreda, učitelji biologije, fizike i informatike.

Kroz cijelu školsku godinu 2024./2025. i naredne godine kada će biti prikazani prvi rezultati mjerenja proizvedene električne energije u postavljenim solarnim panelima.

Slike o provedenim aktivnostima Ekoškole

OTPAD - Likovni rad
image
OTPAD - Likovni rad
image
OTPAD - Likovni rad
image
OTPAD - Likovni rad
image
OTPAD - Likovni rad
image
OTPAD - Školski pano
image
OTPAD - Pomično odlagalište
image
OTPAD - Prezentacija projekta "Ambasadori Čistog podzemlja"
image
ENERGIJA - Solarni paneli
image
ENERGIJA - Postavljanje solarnih panela
image

Korak 6

Dokumenti

image
image
image
Obilježavanje Nacionalnog Tjedna školskog doručka (od 14. do 18. listopada 2024.)
http://os-vgortan-ri.skole.hr/?news_id=2245#mod_news

Projektni dan/tjedan

Obilježavanje Nacionalnog Tjedna školskog doručka
14. do 18. listopada 2024.
  • Nacionalni Tjedan školskog doručka, svake nas godine podsjeća na važnost nutritivno bogatog obroka u školi, ali i slavi sve one koji svakodnevno sudjeluju u školskom doručku: one koji ga planiraju i osmišljavaju, one koji ga pripremaju i naravno one koji ga s radošću konzumiraju.
  • Tema "Doručak za pet" prigodno je odabrana jer se nacionalni Tjedan školskog doručka obilježava već petu godinu, ali ima osim slavljeničke ima i edukativnu svrhu, a to je promicanje konzumacije barem pet porcija voća i povrća dnevno. Za očuvanje zdravlja preporuka je pojesti najmanje pet porcija različitog voća i/ ili povrća dnevno (primjer: tri porcije povrća i dvije porcije voća; porcija je količina koja stane u našu šaku) što u Hrvatskoj, prema CroCOSI istraživanju iz 2021./2022. čini tek 3,1 % učenika u dobi od 8 godina.
image

Korak 7

Ekokodeks i himna

 

Poštuj životinje pa i one najsitnije.

Ne bacaj smeće po školi i okolišu.

Zatvaraj slavine nakon pranja ruku.

Dok četkaš zube, zatvori vodu.

Ne kidaj grane drveća i grmlja u školskom parku.

Posadi biljku ili drvo u svojoj okolini.

Nastoj bacati što manje otpadaka.

Biološki otpad stavljaj u označenu posudu (za kompost).

Ne šaraj po školskom namještaju i ne lijepi žvakaće.

Ako nisi gladan, podijeli marendu s nekim.

Štedi papir za pisanje.

Kupuj bilježnice od recikliranog papira.

Kupuj proizvode sa znakom "Prijatelj okoliša".

Kad izlaziš iz učionice, ugasi svjetlo.

Odlaži potrošene baterije na predviđena mjesta.

Skupljaj stari papir. 

Podigni limenku ili papir s tla.

Staklene boce odlaži u posebne kontejnere. 

Izbjegavaj kupovinu proizvoda s mnogo ambalaže,

U trgovinu ponesi svoju torbu umjesto da kupuješ plastične vrećice.

Stare vrećice ponovno koristi.

Kupuj piće u bocama koje se zamjenjuju.

Ne vodi psa u šetnju po školskom parku.

Koristi ekološke deterdžente i sredstva za čišćenje.

Dobro obriši cipele pri ulasku u školu. 

Ako ideš u školu autom, povezi prijatelja.

Stvari koje ti više ne trebaju daj nekome kome su potrebne.

Stvari koje ti više ne trebaju često posudi umjesto da ih kupuješ. 

Kvarove koje primijetiš javi domaru ili dežurnom nastavniku. 

Upamti da je bučno i neuljudno ponašanje također oblik zagađenja okoliša.

Djeluj i živi ekološki – smanji eko otisak.

Platnena vrećica čuva okoliš.

Svoje znanje o zaštiti čovjekove okoline prenesi na druge. Budi dobar primjer!

Eko himna OŠ „Vladimir Gortan“
 
Od gora do mora
Od zemlje do neba
Domovina moja
Ima sve što treba.
 
Bujne šume
Svježi zrak
Pitka voda
Naš je znak.
 
Čuvajmo zato
To naše zlato
U taj eko raj
Dođi i uživaj.

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj