loading

Ekoškole

Osnovna škola grofa Janka Draškovića, Klenovnik

Korisnički podaci

Osnovna škola grofa Janka Draškovića, Klenovnik
Klenovnik 21, 42244 Klenovnik
042/763415
ured@os-grofa-jdraskovica-klenovnik.skole.hr
2010
Zlatni status 2
  • Naziv projekta: Oživimo školski vrt

    Tema projekta: Oživimo školski vrt

    Opis projekta:

    ODABRANI PROBLEM: Vrt OŠ grofa Janka Draškovića Klenovnik postoji već trinaest godina. Tijekom zadnjih nekoliko godina u vrt se ulagalo vrlo malo pa smo uvidjeli potrebu za obnovom i reorganizacijom tog dijela školskog okoliša.

    NAČIN REALIZACIJE PROJEKTA:  Članovi sekcija Eko vrt i Domaćinstvo su uočili da postojeći školski vrt treba obnoviti. Problem su voditeljice predstavile na Učiteljskom vijeću koje se složilo s pokretanjem projekta „Oživimo školski vrt“.

    Na sastancima grupa učenici su napravili plan aktivnosti i predstavili ga ravnatelju koji ga je odobrio te je u suradnji s računovođom napravljen troškovnik projekta.

    Tijekom zime domar je od dasaka napravio povišene gredice. Budući da je škola bogatija za novu izvannastavnu aktivnost „Mali pčelari“ učenici su istraživali koje biljke su najbolje za pčele. U tome su im pomogli predavači s Geotehničkog fakulteta u Varaždinu. S prvim toplijim danima krenulo se u radove na vrt. Prije svega je trebalo iskopati staro razraslo bilje na kamenjaru, prekopati ružičnjak, postaviti stupove i napraviti novu gredicu za maline. Učenici su iskopali stare cigle sa prilaznih staza te je domar postavio nove betonske ploče. Oko staza su napravljene nove cvjetne gredice. Postavljene su i nove povišene gredice. Zemlja iz starog komposta korištena je za punjenje gredica. Dovezena je zemlja kojom su učenici napunili gredice i dopunili kamenjar. U ožujku i travnju krenuli smo s nabavom i sadnjom bilja po vrtu (ljekovito i cvjetno bilje te jagode i maline). Domari su zaduženi za održavanje travnjaka u vrtu, dok se učenici i voditeljice brinu za gredice i bilje koje je posađeno.

    SURADNJA SA ZAJEDNICOM: Tijekom provedbe projekta ostvarili smo suradnju s predavačima s Geotehničkog fakulteta u Varaždinu koji su nam pomogli u odabiru medonosnog bilja najpogodnijeg za pčele. Također, djelatnica lokalne cvjećarnice nas je savjetovala kako urediti vrt. Zaposlenici „Ruže Šimek“ iz Vinice savjetovali su nas o tome kako uzgajati ruže. Roditelji naših učenika su donirali trajne biljke kamenjarke koje smo zasadili u školski kamenjar.

    OSTVARENI CILJEVI: Školski vrt je obnovljen i reorganiziran, na ulazu u vrt uređen je ružičnjak i posađene su nove sadnice ruža, postavljen je luk s natpisom na ulazu u vrt, uređene su staze po školskom vrtu postavljanjem betonskih ploča, presložena je centralna kružna gredica u koju je posađen neven, postavljene su drvene, povišene gredice i u njih posađene sadnice jagoda i mente, prekopan je kamenjar i presloženo je kamenje po njemu te su posađene nove biljke trajnice, čuvari tla i ljekovito bilje koje je pogodno za pčele, kao prirodna ograda vrta posađene su sadnice malina. Također, očišćen je stari kompost, a zemlja je iskorištena u novim gredicama, uz staze su napravljene nove cvjetne gredice u kojima je posađeno cvjetno medonosno bilje. Cvjetne gredice su pokrivene ukrasnom korom. Na ulaz u vrt posađene su hortenzije, a uz nove stepenice na kamenjaru posađene su sadnice lavande i ružmarina.  Uz rub ograde vrta postavljene su tri košnice za potrebe „Malih pčelara“.

    ODRŽIVOST PROJEKTA: Po završetku projekta školski vrt je dobio novi izgled. Daljnjom brigom za projekt u gredicama će rasti menta od koje učenici na Domaćinstvu prave sok, koji onda prodaju na različitim manifestacijama. Jagode koje će izrasti učenici će moći brati i njima se osladiti, a dugoročno plan je i raditi od njih džem.

    Osim što je ljekovito bilje dobro za pčele učenici će ga brati i sušiti te također moći dalje koristiti (timijan za čaj, začine u prehrani i slično).

    Zahvaljujući cvjetnom medonosnom bilju pčele će imati „ispašu“ pa će i davati med koji će „Licitari“ moći iskoristiti za izradu medenjaka.

    Stalnim radom i brigom za vrt učenici uče o odgovornosti te će im se povećati njihova ekološka osviještenost.

    SAMOVREDNOVANJE RADA NA PROJEKTU:  Sve napravljeno na vrtu rezultat je rada svih učenika i zaposlenika u školi. Brigom za vrt učenici su se bolje međusobno povezali, a ono što je najbitnije shvatili su važnost rada i brige za okoliš. Ono što smo mogli bolje jest bolja organizacija posla, tj. kad će se što raditi jer su radovi na otvorenom usko vezani uz vremenske uvjete. Kako je ovo proljeće prilično kišovito velik broj poslova nam je zaostajao. 

    image

  • Naziv projekta: Izvannastavna aktivnost

    Tema projekta: Mladi pčelari

    Opis projekta:

    Činjenica je da pčele oprašuju vrlo velik broj biljaka te da bez njih nema života, no unatoč  tome mi još uvijek nismo svjesni značenja pčela za našu okolinu i zato trebamo usmjeriti svoju snagu, volju, napore i znanje u očuvanju ove životinjske vrste kako se svijet jednoga dana ne bi suočio s raznim oskudicama. Iz tog razloga se javila ideja o projektu „Mladi pčelari“ kako bismo već od najranije dobi upozorili na ovu problematiku i doprinijeli njihovom održavanju. Nakon određenog promišljanja odlučili smo projekt prijaviti Ministarstvu znanosti i obrazovanja te uz njihovo odobrenje i financijsku pomoć oformiti izvannastavnu aktivnost „Mladi pčelari“ koju vode učiteljice Anita Husnjak i Davorka Gal. Učenici će se kroz razne edukacije, aktivnosti, razgovor i radionice upoznati sa životom pčela, njihovom nezamjenjivom ulogom u ekosustavu, doprinosom i opstanku biljaka i ljudi ali i o opasnosti koje posljednjih godina ozbiljno prijete pčelama. Također će učiti kako brinuti o pčelinjim zajednicama, njihovom opstanku i proširenju, upoznati se s potrebnom opremom i naučiti je pravilno koristiti; kako, kada i na koji način dobiti i iskoristiti pčelinje proizvode, a da pri tome pomognu opstanku i razvoju pčela, a ne da ih unište.  Planirane aktivnosti kod učenika će pozitivno utjecati na shvaćanje važnosti pčela za opstanak planeta, čovječanstva, za održavanje bioraznolikosti, razvijanje suradnje s okolnom zajednicom i udrugom pčelara te na poboljšanje budućeg života, kako njihovog tako i šire zajednice. Briga o zajednici i njezinom uspjehu, prihvaćanje raznolikosti stvara i veću povezanost i suradnju među učenicima, učiteljima, roditeljima te lokalne zajednice i škole. Također će se ostvariti povezanost i suradnja s drugim izvannastavnim aktivnostima u školi kao što su Učenička zadruga, Domaćinstvo i Licitarska sekcija. Na kraju bi se zahvalili svima koji su podržali i vjerovali u ovaj projekt te u njemu redovito sudjeluju, osobito Geotehničkom fakultetu u Varaždinu i njihovim profesorima Saši Zavrtniku i Jeleni Loborec, koji nesebično dijele svoja iskustva i znanja našim mladim pčelarima kroz razna predavanja i radionice. Također se zahvaljujemo i gospodinu Tomislavu Gotiću koji nam je održao zanimljivu radionicu kako postupiti kod pružanja pomoći osobama koje su alergične na ubod pčela te na financijskoj potpori gospodinu Slavku Kišičeku i građevinskoj tvrtki Mipcro d.o.o.

     

     

    image

  • Naziv projekta: „ECO centric!“ i „Be ECO be COOL“

    Tema projekta: „ECO centric!“ i „Be ECO be COOL“

    Opis projekta:

    Važnost ekološkog obrazovanja u osnovnoj školi prepoznali su učenici, sudionici projekta i njihovi učitelji, voditelji projekta. Tijekom prošle godine učenici su se sudjelovanjem u projektu ECOcentric! preko eTwinning portala povezali sa školama iz Turske i Hrvatske (OŠ Donja Voća, OŠ Sveti Križ Začretje, SŠ Zabok te SŠ Čakovec) te su provođenjem ekoloških radionica radili na ostvarivanju zadanih ciljeva projekta.

    Neke od aktivnosti projekta:

    - izrada postera o ekološkim simbolima i ekološkoj terminologiji

    - uočavanje ekoloških problema u lokalnoj zajednici, čišćenje i održavanje školskog dvorišta

    - izrada plakata povodom Svjetskog dana šuma

    - izrada plakata povodom Svjetskog dana voda i sudjelovanje na radionici Geotehničkog fakulteta na temu „Kakvu vodu pijemo”

    - sadnja cvijeća u školskom dvorištu

    - izrada EKO igre: igra asocijacije

    - izrada podmetača, životinja i mobila na kreativnoj radionici recikliranja

    Za provedeni projekt ostvarili smo Quality label koji dodjeljuje međunarodna eTwinning zajednica za kvalitetu projekta.

    Potaknuti pozitivnim rezultatima tog projekta i ove smo se godine uključili u eTwinning mrežu škola kroz ekološki projekt „Be ECO, be COOL“.  Mreža partnerskih škola se povećala pa su nam se u projektu priključili partneri iz 16 škola širom Europe.

    Cilj ove godine nam je bio osvijestiti ekološke probleme u našem kraju i potaknuti učenike na pronalaženje rješenja za te probleme. U prvom redu pokušali smo naučiti načine kako smanjiti otpad u svojem domu, kako ponovno upotrijebiti mnoge stvari iz kućanstva i kako ispravno reciklirati. Sudionici su nakon provedbe projekta sigurniji u upotrebu tehnologije, poboljšali su svoje  komunikacijske vještine, pogotovo na engleskom jeziku, a međusobnom suradnjom poboljšale su im se i socijalne vještine. Faze projekta: nakon početnog upoznavanja i dogovora oko projektnih aktivnosti učenici su predstavljali sebe i svoju školu te su izrađivali logo i moto projekta. Zatim su fotografirali i dokumentirali znamenitosti te biljne i životinjske vrste našeg kraja. U predbožićno vrijeme izrađivali su ekološke ukrase za bor i božićne čestitke za ostale sudionike projekta. Recikliranje smo nastavili izradom uporabnih predmeta od recikliranih materijala (izrada naušnica i narukvica od kože i platna, pokušaj izrade plastičnog materijala od starih plastičnih vrećica…). Kako bismo se prisjetili svih važnih ekoloških datuma učenici su napravili eko kalendar. Tijekom eko tjedna koji se obilježavao u našoj školi učenici su plakatima i posterima obilježili važne ekološke datume. Za Dan planeta Zemlje sudionici projekta sudjelovali su u čišćenju okoliša škole te biciklijadi i rolarijadi koja je održana u našoj školi. Prije samog završetka projekta čeka nas završetak, a to je izrada e-knjige koja će sadržavati važne ekološke poruke i naš eko kalendar. Učenici naše škole jesu COOL, a svojim angažmanom na projektu dokazali su da su itekako ECO. Pogotovo što posao „biti ECO“ ne završava završetkom projekta.

     

     

     

    image

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj