Ekoškole
Naziv projekta: Projekt Zavičajne nastave
Tema projekta:
Opis projekta:
Zavičajna nastava "Plavo i zeleno - fauna i flora mora i priobalja"
Riječ je o jednom od županijskih projekata koji želi razviti osjećaj pripadnosti djece i mladih zajednici kroz promatranje, učenje i otkrivanje Istre u svim njezinim specifičnostima. Pod vodstvom učitelja, u suradnji s roditeljima učenici upoznaju svoj kraj, njegova široka plava i zelena bogatstva. Učenici imaju prilike razvijati vještine rada, stvarali radne navike i voljeti i brinuti o svom kraju. Voljeti zavičaj uči se od malih nogu. To je važno iz više razloga, jer što više volimo svoje znat ćemo voljeti i poštovati tuđe, a samim time stvarati pozitivan odnos prema svakome. Uz obrazovni, to ima i odgojni karakter u stvaranju odgovornih i ekološki osvještenih osoba.
Priložena slika- Učenici uče pecati i pripremati dagnje na buzaru
Naziv projekta: Sudjelovanje u kampanji
Tema projekta:
Opis projekta:
Nacionalna kampanja „Zasadi stablo, ne budi panj!" 2021., provodi se početkom proljeća na nacionalnoj razini. Pokrenuta je s idejom da svatko može zasaditi stablo i time osigurati ugodniji i zdraviji život, istovremeno spašavajući životinje i bioraznolikost. Naglasak pri sadnji su autohtone vrste, karakteristične za pojedine krajeve Hrvatske.
Ponosni smo što smo dio nacionalne kampanje "Zasadi stablo, ne budi panj!" sadnje stabala na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini u Republici Hrvatskoj. Naš smo senzorni vrt uredili i posadili nekoliko sadnica ( 2 borovnice, 1 malina i 1 aronija).
Naziv projekta: Erasmus+ multilateralno partnerstvo
Tema projekta:
Opis projekta:
U Projektu uz Školu za odgoj i obrazovanje - Pula sudjeluju još tri ustanove koje se bave odgojem i obrazovanjem učenika s teškoćama u razvoju, Foerderzentrum Pestaloozi iz Rudolstadta, Njemačka, Zakladni Škola Revolučny iz Stribra, Češka i ZPO Lesnica iz Poljske.
Cilj je projekta ekološko i inkluzivno obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju. Tijekom mobilnosti u projektu učenici i nastavnici Škole od 2020. do danas sudjelovali su u brojnim aktivnostima kao što je posjet tvornici za recikliranje papira u Njemačkoj, čišćenje okoliša u Njemačkoj i Češkoj, sadnja u školskim vrtovima, posjet ekološkim postrojenjima, a idućeg tjedna čistit će okoliš rijeke Mosel u zapadnoj Njemačkoj. Glavni cilj je izrada Europskog priručnika za aktivnu zaštitu okoliša koji će objediniti sve provedene aktivnosti ovog trogodišnjeg projekta.
Sigurno zbrinjavanje otpada, reciklaža, ponovna uporaba korištenih predmeta, zagađenje mora i oceana
Učitelji će aktivno promovirati očuvanje okoliša i s učenicima razgovarati o tome zašto je važno pravilno i sigurno zbrinjavati otpad te kakav impakt na prirodu ima nepravilno odbačeni otpad. Učiti će o pravilnom recikliranju otpada te će reciklirati otpad u školi. Učitelji i učenici će ponovno koristiti predmete prije nego se odbace za izradu plakata, didaktičkog materijala, ukrasa, izradu igračaka i sl. Djelatnici škole i učenici uključit će se u akcije čišćenja i skupljanja otpada vanjskog školskog prostora te prostora izvan škole. Učenici će usvajati znanja o utjecaju otpada na život u morima i oceanima te koje radnje možemo učiniti kako bi smanjili onečišćenje (gledanje edukativnih filmova, posjet Aquariumu, izrada plakata i sl.).
Ekoodbor, učitelji, učenici, pomoćnici u nastavi
Uz pomoć i uz vođenje učiteljica i pomoćnica u nastavi učenici su u skladu sa svojim mogućnostima:
Aktivnosti se nastavljaju tijekom svibnja i lipnja - zalijevanje i briga o biljkama.
Eko odbor, Ekopatrola, nastavno osoblje
rujan 2024. - svibanj 2025. (i nastavalja se do kraja školske godine - do lipnja 2025.)
Ciljevi aktivnosti:
Planirani ciljevi su ostvareni. Učenici su sudjelovati u sjetvi i sadnji biljaka. Aktivnosti su započele već u ožujku. Tijekom ožujka, travnja i svibnja učenici su pratili rast biljaka i skrbili o njima. Pri tom procesu su usvajali nova znanja i pozitivne radne navike. Tjedan prije dana podjele sadnica učenici su udružili snage te su biljke presadili u plastične teglice (ponovno iskorištene - skupljali su i donosili u školu kako bi se predmeti mogli ponovno upotrijebiti) te su izradili papirnate tuljke za biljke za koje nije bilo teglica. Izradili su plakate koji promoviraju aktivnosti škole te Eko škole. Sadnice su podijeljene na gradskoj tržnici Pula a učenici su prenijeli svoje iskustvo o uzgoju biljaka drugim ljudima, promovirali su rad škole i Eko škole te govorili o ekološkoj osviještenosti.
ALA ŠU; ALA ŠU
ZBUDITE SE SVI
EKO DAN IMAMO I MI.
ALA ŠU; ALA ŠU
ZBUDITE SE SVI
EKO DAN IMAMO I MI!
POMETITE KORTE; UČISTITE BRKUNE
HITITE ŠKOVACE I STARE MADRACE
ALA ŠU; ALA ŠU
ZBUDITE SE SVI
EKO DAN IMAMO I MI
ZALITE ROŽICE
POSADITE VERDURU
PLASTIKU U ŽUTU
A KARTU U PLAVU ARMADURU!