Ekoškole
Naziv projekta: World bicycle day 2025.
Tema projekta:
Opis projekta:
Moto projekta: Vozim se na dva kotača za spas ozonskog omotača! Projekt provodimo drugu godinu zaredom, a želimo aktivnostima prilagođenim učenicima sudjelovati u obilježavanju Svjetskog dana bicikla koji je Generalna skupština UN-a proglasila danom 3. lipnja s ciljem posvećivanja pozornosti biciklu. Projektom želimo osvijestiti ulogu bicikla u utjecaju na klimatske promjene i malenim, ali značajnim dječjim koracima doprinijeti ciljevima održivog razvoja koji mijenjaju svijet i zahtijevaju globalnu suradnju. Projektom ćemo istaknuti prednosti bicikla kao jednostavnog, dostupnog i ekološki prikladnog održivog načina prijevoza te odati priznanje biciklu kao sredstvu razvoja, poticanja kreativnosti i društvene uključenosti. Zadaci: - poticanje učenika na aktivno provođenje slobodnog vremena na svježem zraku u prirodi, - osvijestiti o koristima vožnje bicikla za zdravlje i očuvanje okoliša, - kroz radionice naučiti o sigurnosti biciklista u prometu, dijelovima bicikla, biciklima u prošlosti, ulozi bicikla u zaštiti ozonskog omotača, - aktivno uključiti učenike u zaštitu okoliša i sprječavanje klimatskih promjena, - naučiti se služiti pojedinim digitalnim alatima u izlaganju svojih uradaka, - razvijati komunikaciju na stranom jeziku kroz suradnju s projektnim partnerima, - poticati učenike na međusobno upoznavanje i razvijanje prijateljstva i suradnju, - razvijati sposobnosti učenja i komunikacije, kreativnost, istraživačke vještine, razmjenu informacija i virtualnu suradnju.
Naziv projekta: Ekološka slikovnica
Tema projekta:
Opis projekta:
Cilj: Poticanje razvijanja ekološke svijesti kod učenika.
Očekivani ishodi: Učenik će moći samostalno posaditi biljka ili sadnicu odabranog stabla; pratiti i bilježiti aktivnosti; izraditi ekološku slikovnicu s eko porukom.
Naziv projekta: Biosigurnost i biozaštita
Tema projekta:
Opis projekta:
Cilj: Upoznati učenike sa važnošću stručnog, znanstvenog, globalnog pristupa u sprječavanju zaraznih bolesti. Analizirati potencijalne opasnosti biougroze i načine prevencije. Upoznati se s opasnim uzročnicima i njihovima načinom djelovanja. Razvijati odgovorno ponašanje prema svome i tuđem zdravlju u školi, obiteljskom domu i prirodi. Osposobiti učenike za prosuđivanje i vrednovanje informacija u javnom medijskom prostoru. Popularizirati znanost i istraživanje (STEM područje). Razvijati interes za znanost i istraživanje u STEM području kroz istraživački rad. Razvijati suradnički odnos među učenicima, učenicima i mentorima te učenicima i roditeljima. Razvijati i usavršavati digitalne kompetencije kroz izradu digitalnih video i audio materijala, prezentacija, dijagrama i kvizova. Poticati i razvijati komunikacijske i prezentacijske vještine. Razvijati kreativne načine izražavanja. Stručno usavršavanje učitelja, nastavnika i stručnih suradnika. Očekivani ishodi: Učenik će moći oblikovati svoj način razmišljanja i ponašanja kao odgovoran član društva vezan uz vlastitog zdravlja i zdravlja drugih ljudi. Primijeniti svoje znanje o opasnim uzročnicima, prevenciju i zaštitu od istih. Razviti ekološku svijest i interes za ekologiju te interes za istraživački rad i STEM područje. Razvijati svoje digitalne kompetencije vezane uz programiranje, mjerenje, unos, obradu, analizu i prezentiranje rezultata. Razvijati suradničke odnose, komunikacijske i prezentacijske vještine.
B.M.; R.A.G.; V.K.; A. S.; N.I.; S.D.L.; R.R.; R.G.; V.M.; Ž.K.; M.M.; N.P.; M.D.; I.M.; T.M.; L.J.; S.D.;A.T.; E.V.; D.J.; R.M.; M.N.; T,M.; L.Č.; A.B.; K.H.; E.H.
Smanjiti količinu otpada u školskom okolišu, osvijestiti važnost recikliranja.
Izraditi kutije za odlaganje otpada (papir, plastika, limenke) u svakoj učionici, brinuti o pravilnom odlaganju otpada te pravilnom zbrinjavanju prikupljenog. Povremeno organizirati akcije čišćenja okoliša škole i obližnjih ulica. Organizirati radionice i predavanja s temom recikliranja.
Učenici, učitelji, ostali djelatnici škole.
Tijekom cijele školske godine 2024. /2025. Praćenje provedbe vršit ćemo provjerom postavljenih kutija po učionicama ( Razvrstavamo li redovito i pravilno ?). Sve ostalo zabilježit će Eko patrola i o tome izvijestiti.
Senzibilizirat učenike i djelatnike škole, kao i roditelje za aktivnosti koje preidonose zdravom životu, kao i razvijanje i njgovanje zdravih životnih navika, poticanje kulture konzumacije hrane.
Organizirati izložbu kruha , kolača mi plodova jeseni. Održati radionice pripremanja i kušanja zdrave hrane. Organizirati pješačenje i biciklijadu učenik ai učitelja, kao i izlete u prirodu.
Učenici, učitelji i ostali djelatnici škole, školske kuharice.
Tijekom cijele školska godine 2024. /2025. Praćenje će se provoditi izradom izvješća, foto i ostale dokumentacije.
Smanjili smo količinu otpada u školi i okolišu te osvijestili važnost recikliranja.
Postavili smo kutije za razvrstavanje otpada u učionicama koje su učenici sami izradili. Poticali smo korištenje obje strane papira prije njegovog odlaganja. Učenici su sudjelovali u čišćenju tavanskog prostora u kojem je bio odlagan stari papir i udžbenici koji se više ne koriste. Jedanput mjesečno čistili smo okoliš škole. Provodili smo radionice recikliranja.
Učenici, učitelji, djelatnici škole, Eko patrole,lokalna zajednica.
Tijekom cijele školska godine 2024./2025.
Senzibilizirali smo učenike, djelatnike škole i roditelje za aktivnosti koje pridonose zdravom životu, razvijali i njegovali zdrave životne navike, poticali konzumaciju zdrave hrane i kulturu konzumacije hrane.
Organizirali smo i proveli Dane kruha u školi. Za učenika održana su predavanjima o različitim vrstama prehrane i njihovom utjecaju na zdravlje. Uveli smo jedanput tjedno vegetarijanski obrok u školskoj kuhinji. Učenici su na redovnoj nastavi izračunavanavali ekološki otisak obroka. Redovito s učenicima organizirali smo pješačenja jedanput tjedno. Održane su radionice pripremanja zdravog obroka u sklopu obilježavanja Tjedna zdravog doručka. Učenici su uređivali školski vrt.
Učenici, učitelji, školski ekokoordinatori, eko patrola, školske kuharice, predstavnici lokalne zajednice.
Tijekom cijele školske godine 2024./2025.
U sklopu dana projektne nastave odrađen su razne aktivnosti vezane uz poticanje promjena u načinu života kao što su kompostiranje, recikliranje, smanjenje ugljičnog otiska, klimatske promjene, očuvanje bioraznolikosti, zdrav i održiv način života, obnovljivi izvori energije, zdrava hrana, smanjenje otpada...
Učenici su Dan planeta Zemlje počeli obilježavati tjedan prije Uskrsa kada su sakupili stare potrošene ostatke svijeća u svojim kućanstvima i u školi ih reciklirali te od ostataka izradili potpuno nove svijeće. Učenici su svjesni da se planet može sačuvati vlastitim uzgojem hrane te su tako uzgojili mladi luk u svom školskom vrtu i ponijeli ga svojim kućama za Uskrs.
Na Dan planeta Zemlje učenici su nastavili aktivnosti i posijali su krastavce u svoju uzdignutu gredicu koje će također koristiti u prehrani u školi. Zatim su učenici timskim radom ponovili što znaju o recikliranju i odvajanju otpada i izradili o tome prigodan pano. Na kraju dana reciklirali su stare plastične boce i tkaninu koju su uz pomoć gipsa pretvorili u vaze koje će obojiti kada se osuše. Vaze će krasiti njihove učionice.
Učenici su obilježili Dan planeta Zemlje različitim aktivnostima: crtanjem, slikanjem, izradom plakata, čitanjem tekstova, rješavanjem nastavnih listića i kvizova.
Povodom Dana planeta Zemlje učenici nekih razreda održali su integrirani dan.
Na satu hrvatskog jezika obradili su lektiru Nevenke Videk,Pismo iz Zelengrada i došli do zaključka da živa bića trebaju čist okoliš i zdravu prirodu za svoj razvoj.
Na satu prirode i društva ponovili su kako je važno razvrstavati otpad u odgovarajuće spremnike,a na satu likovne kulture izradili su plakate s porukama za očuvanje okoliša.
Učenici su obilježili Dan planeta Zemlje različitim aktivnostima: uočavanjem biljaka i životinja travnjaka , interpretativnim čitanjem , izradom plakata te plesom i igrom u prirodi.
Dan planeta Zemlje-Dan Eko-škole 22. travnja 2025. u 1. i 3. razredima
U okviru programa Međunarodne Eko-škole učenici 1. i 3. razreda sa svojim učiteljicama Verom Menčik, Željkom Novotni, Nedeljkom Klement, Žaklinom Krstičević i Vesnom Košutić održali su akciju čišćenja okoliša škole. Ovom ekolškom aktivnošću nastjali smo potaknuti promjene u načinu postupanja s otpadom i smećem, te podići ekolšku svijest naših učenika.
Dan planeta Zemlje u 5.b i 6.b razredu!
Povodom Dana planeta Zemlje učenici 5.b i 6.b razreda, zajedno s učiteljicom matematike Sanelom Jukić, povezali su svoje matematičko znanje s važnom ekološkom temom – kompostiranjem!
Učenici 5.b razreda prvo su se upoznali s pojmom kompostiranja, zašto je ono važno te što sve može završiti u kompostu. Nakon toga su uz puno veselja pripremali voćne i povrtne salate od namirnica koje su sami donijeli. Mjerili su mase sastojaka, izračunavali koliko završava u kompostu, a biootpad su usitnjavali kako bi ubrzali proces razgradnje. Nakon rada – uživanje! Zasluženo su se počastili zdravim obrokom.
Učenici 6.b razreda su preuzeli podatke svojih mlađih kolega i matematički ih obradili. Izračunavali su postotak pojedinih namirnica koje završe u kompostu, a istraživanjem su doznali kako se tijekom kompostiranja masa smanjuje za oko 60%, a volumen čak za 80%! Računali su koliko će biootpada ostati nakon kompostiranja i koliki bi prostor zauzeo u komposteru – sve su to prikazali i računski i grafički.
Zaključak? I najjednostavniji obrok može stvoriti mnogo biootpada – ali ako kompostiramo, činimo veliku stvar za naš planet!
Sudjelovali su svi razredni odjeli i područne škole.
Tko prirodu voli, srcem pripada Ekoškoli!