Ekoškole
Naziv projekta: PRIKUPLJANJE, RAZVRSTAVANJE I SMANJIVANJE OTPADA
Tema projekta: OTPAD
Opis projekta:
Cilj projekta: Uočiti bitnost procesa recikliranja papira, kartona, plastike i starih baterija te upotrebe recikliranog papira, čuvajući naše šume. Steći naviku prikupljanja starog papira, kartona i baterija i razvrstavanja navedenog otpada. Uočiti štetnost i opasnost odlaganja navedenog otpada u prirodi. Steći naviku razvrstavanja otpada. Organizirano prikupljamo otpadni papir, karton i stare baterije. Način realizacije: šk. okoliš je podijeljen na parcele, a za svaku je zadužen pojedini razred. Učenici zajedno s razrednikom izvršavaju svoje dužnosti održavanja parcela. Tehničko se osoblje također brine za pravilno razvrstavanje otpada, a spremačice pomažu pri održavanju biljaka u ulaznom dijelu škole i na parcelama. Postoji suradnja s tvrtkom Michielli-Tomić (komunalna tvrtka) kroz čitavu godinu, kroz različite aktivnosti (uređenje školskog igrališta i dvorišta, donacija novih spremnika za smeće, proširenje znanja o gospodarenju s otpadom)…1. a) Prikupljanje starog papira i kartona u kutijama Papirko prvi i treći ponedjeljak u mjesecu po svim učionicama i prostorijama škole te u okolišu. Isto tako drugi i četvrti ponedjeljak u mjesecu, prikupljanje starih baterija pronađenih u unutrašnjosti škole, školskom okolišu i domovima učenika. U radu sudjeluju svi učenici i razrednici te vanjski suradnici (tvrtke).1. b) Jednom mjesečno se vrši selekcija papirnatog otpada i komposta te mješovitog otpada. Isto tako se provodi čišćenje okoliša škole po parcelama koje je organizirano prema utvrđenom i planiranom rasporedu. U tome sudjeluju svi učenici i djelatnici škole. Napomena: U okviru ovog samostalnog projekta povezali smo sadržaje projekta sa akcijama:prikupljanja plastičnih čepova u humanitarne svrhe, uređenje Šantića vode i Postirskih plaža i akcijom 'Zelena čistka'.
Naziv projekta: S RIBOM MOGU SVE
Tema projekta: POVEĆANJE UNOSA RIBE U PREHRANI UČENIKA
Opis projekta:
Cilj projekta: Potaknuti djecu na zdravu prehranu. Ukazati im na važnost konzumiranja ribe u prehrani. Istaknuti važnost uzimanja namirnica iz svih pet skupina. Pokazati im da je konzumiranje hrane ljudska potreba, ali da to može biti i kreativno i zanimljivo iskustvo. Ovo je partnerski projekt sa srednjom školom Brač. Uz savjetovanje nutricionistice osmišljava se zdravi jelovnik te uočava zašto je riba bitna u prehrani. Učenici na početku školske godine sami daju ideje i prijedloge namirnica za izradu zdravog ribljeg jelovnika. U ovom projektu unutar naše škole surađujemo sa članovima Učeničke zadruge , sekcijom Mladi kuhari. Učenici pripremaju tradicionalne riblje recepte: riba na lešopečena riba, brudet,rižot od plodova mora, pašteta od tune. Kao prilog koriste se plodovi iz školskog vrta (blitva, krumpir,salata, radić...) o kome brine sekcija Eko vrtlari. U ovom projektu tražili bi pomoć i od naših tvrtki sa kojima surađujemo a imaju veze sa hranom (Sardina, PZ Postira, Studenac). Učenici će se svojim pripremljenim jelima predstaviti široj javnosti (npr. ljetne manifestacije Nonino slatko, Međunarodna kulinarska manifestacija Biser mora...), a dio recepata biti će objavljen u drugom izdanju učeničke kuharice Kužina moje none.
Naziv projekta: LORA-laboratorij održivog razvoja (Maslina-snaga života)
Tema projekta: ODRŽIVI RAZVOJ
Opis projekta:
Cilj ovog projekta je upoznati učenike, djelatnike škole, roditelje i širu javnost što je to održivi razvoj te primjerom dobre prakse i pokazati . S projektom smo započeli 2019.g. te ga nastavljamo u 2020./2021.šk. godini. Zadatak: je educirati učenike o održivom razvoju, primjerom dobre prakse i učeničkom aktivnošću potaknuti ovu teme iskoristivši aktivnosti u voćnjaku i masliniku (primjeri eko uzgoja) te razvijati sposobnost učenika da educiraju širu javnost i ostale učenike na osnovi primjera dobre prakse. Nastojali bi u maslinik uvesti sjeckalicu i tradicionalni način spaljivanja grana i ostataka zamjeniti uporebom sjeckalice te stvaranjem komposta.Ovu ideju i primjer iznosili bi javnosti na javnim događanjima kao primjer dobre prakse za budućnost. Ujedno bi kod učenika razvijali poduzetnički duh (prodaja maslinovog ulja iz školskog maslinika, izrada prepoznatljive ambalaže i sl.).Izradili bi kalendar za 2021.godinu inspiriran maslinom i radovima u masliniku. Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka: Provođenje bi se pratilo objavama sadržaja, intervjuima, predstavljanjem na raznim manifestacijama, izvješćima, fotografiranjem. Nositelji: Koordinatorice eko škole i projekta LORA Ana Lovrić i Senka Zrilić , učenici, voditeljica učeničke zadruge Ana Lovrić , TZ Postira, PZ Postira.
Bez otrova i smeća, zdravlja puna veća!
Eco school
Eco school
Baš je cool!
Oni koji prirodu vole
Juriš u eco patrole!
Naša škola
Bit će eco fora!
Našeg cvrčka glas
Poziva na spas!
Za čisti zrak
I uređen park.
Bez otrova i smeća
Zdravlja puna vreća!
Uredan budi
Za prirodu se potrudi.
Da ti ne bude žao
Što nisi dovoljno dao.
Nećemo reći NE
Jer mi možemo sve.
Kada dođe taj dan
Naša škola bit će number one!